25 באפריל 2024 9:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פארגו" ("Fargo"), דרמת המתח עוצרת הנשימה, עונה חדשה

העונה החדשה של זוכת פרסי ה"אמי" ו"גלובוס הזהב""פארגו"

 

קירסטן דאנסט, טד דנסון ופטריק וילסון מובילים את העונה החדשה של "פארגו", שזכתה אך ורק לביקורות חיוביות וטיפסה במדד המבקרים למקום ה-1 של 2015. במרכז העונה, חקירה חדשה שמתרחשת ב-1979 ומעורבים בה כנופיה מקומית, סינדיקט פשע וקוסמטיקאית מעיירה קטנה

 ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

"פארגו" ("Fargo"), דרמת המתח עוצרת הנשימה של רשת "FX" וחברת "MGM", שמבוססת על הקלאסיקה הקולנועית של האחים כהן משנת 1996, הפכה בשנה שעברה לאחת מהסדרות המצליחות והמדוברות ביותר בעולם.

 

אחרי שנבחרה לסדרה הטובה ביותר של 2014 בדירוג השנתי של המבקרים האמריקאים, הצליחה "פארגו" לעשות את הבלתי ייאמן ולהתעלות על עצמה בעונתה השנייה, שזכתה להערכה בינלאומית ולביקורות יוצאות מן הכלל. העונה החדשה זכתה לציון הפנומנאלי 96 לפי אתר "Metacritic" שמסכם את כלל הביקורות בארה"ב, הנתון הגבוה ביותר שניתן השנה לסדרה או עונה חדשה. בכך רשמה לעצמה "פארגו" הישג נוסף, כשגרפה אך ורק ביקורות מצוינות (ללא אף ביקורת שלילית אחת), ואת הציון 100 מ-23 כלי תקשורת, ביניהם "ניו יורק טיימס", "הוליווד ריפורטר" ו"טי וי גייד".

 

ב"ניו יורק טיימס" נכתב "עונה מבדרת של 'פארגו' הנשגבת שלא דומה לאף סדרה אחרת בטלוויזיה. העונה החדשה עוד מהכל והתוצאה מענגת". ב"וראייטי" נכתב "רשת FX מציעה כמה דרמות יוקרתית, אבל 'פארגו' נמצאת ברמה אחרת לגמרי". ב"אנטרטיינמנט וויקלי" נכתב "בעונה השנייה יש יותר מהכל, ובייחוד משחק מופלא". ב"אובזרבר" נכתב "הפרק הראשון הוא רכבת הרים פנומנאלית מתחילתו ועד סופו". ב"ניו יורק מגזין" נכתב "אחת מהדרמות הטובות ביותר של השנה. בסוף הפרק תרצו לקום ולמחוא כפיים". ב"הוליווד ריפורטר" נכתב "יש פה הכל. כתיבה, משחק ובימוי שמשתלבים למחזה מרהיב". ב"וושינגטון פוסט" נכתב "העונה החדשה היא הישג יצירתי מכל בחינה". ב"רולינג סטון" נכתב "אפילו טובה, עמוקה ואמיצה יותר, ומגיעה לפסגות חדשות". ב"גרדיאן" נכתב "עונה יפיפייה ומותחת שיכולה ללמד סדרות אחרות כיצד ממשיכים מותג מצליח כמו שצריך".

 

בטקסי הפרסים של השנה החולפת לא הייתה סדרה שזכתה ליותר הכרה מ"פארגו". היא גרפה שלושה פרסי "אמי", בראשם הפרס למיני-סדרה הטובה ביותר. בטקס "גלובוס הזהב" קטפה "פארגו" את פרס המיני-סדרה הטובה ביותר, והשחקן הטוב ביותר במיני-סדרה. כל אלה מתווספים לשלושה פרסי המבקרים (TCA), פרס "פיבודי" היוקרתי ואות ממכון הקולנוע האמריקאי. גם בישראל הפכה "פארגו" לשיחת היום, ונכללה ברשימות של "הארץ", "ידיעות אחרונות", "TimeOut" ו"Mako" לסדרות הטובות של השנה.

 

לאור הישגיה, החליטה רשת "FX" להזמין מהיוצר זוכה ה"אמי" נח האוולי עונה שנייה של "פארגו", שתציג סיפור פשע חדש לחלוטין, תיק אחר ודמויות שונות מעונת הבכורה, תוך שמירה על ההומור האופייני, עלילת הרצח והלוקיישן העוצמתי, שהפכו את הסרט לקאלט ואת העונה הראשונה לסדרת חובה.

 

הראשונה להיות מלוהקת לעונה היא המועמדת ל"גלובוס הזהב" וזוכת פרס השחקנית בפסטיבן קאן, קירסטן דאנסט, שזהו תפקידה הקבוע הראשון בטלוויזיה, אחרי תפקידים בלתי נשכחים על המסך הגדול, מ"ראיון עם ערפד" ו"ג'ומנג'י" בילדותה ועד טרילוגיית "ספיידרמן", "חמש ילדות יפות" ו"מלנכוליה". אליה מצטרפים זוכה שלושה פרסי "גלובוס הזהב" ושני פרסי ה"אמי" טד דנסון, שכיכב לאורך השנים ב"חופשי על הבר", "דמג'ז" ו"CSI", והמועמד ל"גלובוס הזהב", ה"אמי" וה"טוני" פטריק וילסון, כוכב "מלאכים באמריקה", "ילדים קטנים" ו"השומרים".

 

את הקאסט משלימים ג'סי פלמונס ("שובר שורות"), זוכת שלושה פרסי ה"אמי" ג'ין סמארט ("פרייז'ר", "24"), זוכה שלושה פרסי ה"אמי" בראד גארט ("כולם אוהבים את ריימונד"), זוכת ה"אמי" אדם ארקין ("שיקגו הופ"), זוכה פרס המבקרים ניק אופרמן ("מחלקת גנים ונוף"), המועמד ל"גלובוס הזהב" קיראן קולקין ("תקנות בית השיכר") וזוכת ה"גראמי" כריסטין מוליטי ("איך פגשתי את אמא").

 

התיק שנחקר בעונה החדשה נרמז בעונה הקודמת, ותואר כ"חייתי, עם ערמות של גופות" על-ידי אבי דמותה של מולי, לו סולברסון (קית' קראדין, "נאשוויל"). העונה השנייה, שלמעשה מהווה פריקוול, תיקח אותנו חזרה ל-1979, אל לו סולברסון הצעיר (וילסון), שוטר צנוע ומוכשר שלחם בווייטנאם, וחוקר את התיק המפורסם, בעזרתו של אביה של אשתו בטסי (מוליטי), האנק לרסון (דנסון), השריף של רוק קאונטי, מינסוטה. לרסון, שלחם במלחמת העולם השנייה, הוא קאובוי קר רוח עם נפש של משורר.

 

החקירה תוביל את השניים לכנופיה מקומית, סינדיקט פשע ולפגי בלומקויס (דאנסט), קוסמטיקאית קטנה עם חלומות גדולים, שמנסה להבין מי היא ומה היא רוצה, ומתמודדת עם ציפיות שמרניות של החברה. מי שתומך במסע הגילוי העצמי שלה, גם אם לא ממש מבין אותו, הוא בעלה אד (פלמונס), עוזר הקצב המקומי.

 

בין הטיפוסים הצבעוניים שיהפכו לגורמי מפתח בחקירה ניתן למצוא את: קארל וותרס (אופרמן), עוה"ד העירוני של לאוורן, מינסוטה, גיבור מלחמה, ואדם ססגוני, שתיין ופטפטן; ג'ו בולו (גארט), מי שמוביל את ההרחבה הצפונית של סינדיקט הפשע של קנזס סיטי, ועיקר מאמציו מושקעים בפשע תאגידי; ומייק מיליגן (וודביין), ספק עבריין-ספק בלש, ומי שנחשב ליד ימינו של בולו.

 

בולו והצוות שלו משקיפים על משפחת הפשע החזקה בפארגו, משפחת גרהרדט, ובראשה המטריארכית פלויד גרהרדט (סמארט), שמאז גסיסתו של בעלה לוקחת בעלות על העסק המשפחתי, מה שמכעיס את בנה חמום המוח וחסר הסבלנות דוד (דונובן), שלא יכול לחכות שאמו תמות, ושהוא יהפוך את הממלכה המשפחתית לאימפריה. הבן האמצעי הוא בר (סמפסון), שאמנם נראה מגודל ואימתני, אבל הוא ההגון מבין הגרהרדטים, ובן הזקונים הוא ריי (קולקין), שמרגיש כמו ביג שוט אבל בפועל הוא חסר תועלת.

 

לאחרונה נחשף כי במהלך העונה ממונה השוטר סולברסון להגן על המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, רונלד רייגן (בגילומו של ברוס קמפבל, "מוות אכזרי"), שמבקר כחלק מהקמפיין בפארגו.

 

עוד מככבים העונה: ג'פרי דונובן ("סוכן מחוק", "ג'יי אדגר"), בוקים וודוויין ("ריי"), אגנוס סמפסון ("מקס הזועם"), קיר או'דונל ("צלף אמריקאי"), מייקל הוגאן ("בטלסטאר גלקטיק") ורייצ'ל קלר ("Hollidaysburg").

 

החל מה-15.10, ימי חמישי, בשעה 22:00, ב-HOT Plus וחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!