23 באפריל 2024 17:47
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"פארגו" ("Fargo") סדרה מנצחת בהוט

4.15 מיליון צופים בפרק הבכורה, וביקורות יוצאות מן הכלל

לוס אנג'לס טיימס: "זוהרת בדרכה הייחודית, "פארגו" ממציאה זן טלוויזיוני חדש"

ניו יורק טיימס: "מממשת את הרוח של הסרט. סדרה מנצחת"

וראייטי: "קאסט מדהים וטון היפנוטי, קשה להאמין שלא תרצו לראות עד הסוף"

 

העיבוד הטלוויזיוני של "פארגו", מבית היוצר של זוכי האוסקר האחים כהן- החל מה-19.4 ב-HOT3 וב-HOT VOD

"MGM" ורשת הכבלים המוערכת "FX" אחראיות לאדפטציה המקורית של הקלאסיקה הקולנועית שביימו האחים כהן, מיוצרי הקולנוע הנודעים בעולם. הדרמה החדשה והמדוברת, בכיכובו של זוכה האוסקר בילי בוב תורנטון, תושק ב-HOT ארבעה ימים לאחר שידור הבכורה בארה"ב

"פארגו" ("Fargo"), הדרמה המסקרנת של עונת האביב מבית רשת "FX" וחברת "MGM", מבוססת על הסרט המפורסם משנת 1996 שיצרו הבמאים זוכי ארבעה פרסי האוסקר ג'ואל ואית'ן כהן. היא תשודר ב-HOT ארבעה ימים בלבד לאחר עלייתה בארה"ב.

לאחר השקתה בארה"ב, שזכתה לנתון צפייה של 4.15 מיליון איש, גרפה "פארגו" ביקורות משבחות ונכון לעכשיו היא מחזיקה בממוצע הגבוה במיוחד 87 על-פי "Metacritic", שאוסף את הביקורות של כלי התקשורת המובילים בארצות-הברית, כאשר לא פחות מ-13 מבקרים העניקו לסדרה את הציון העגול 100. ב"טי וי גייד" נכתב שהיא "מצוינת, מרהיבה ומשכנעת בזכות סיפור מרתק והופעות משחק חזקות. מייצרת רעב לפרקים נוספים". "לוס אנג'לס טיימס" כתבו "קאסט מופתי מוביל את הסדרה, שמהדהדת את האחים כהן ויחד עם זאת זוהרת בדרכה הייחודית. זה הומאז' מלא אווירה, ניסוי סינמטאי, שבמהרה עומד בפני עצמו. "פארגו" ממציאה זן טלוויזיוני חדש". ב"הוליווד ריפורטר" נכתב "קונספט מרשים שנעשה בחיוניות מפתיעה. נועזת, שאפתנית, כיפית ומצחיקה. יחד עם כל ההומור ב"פארגו", הסדרה נותרת נאמנה למה שניסו האחים כהן להעביר". ב"אנטרטיינמנט וויקלי" נכתב ""פארגו" יוצאת לדרך מרעננת ומספקת שקשה להוריד ממנה את המבט".

ב"וושינגטון פוסט" כתבו שהיא "דבקה בטון ובהומור השחור, מזכירה מה אהבנו בסרט אבל ממציאה סיפור חדש, מספק וייחודי שנמתח בביטחון לכיוון אחר. התוצאה מהנה, מטלטלת, אפלה וקורעת מצחוק". ב"וראייטי" נטען שיש לה "קאסט מדהים וטון היפנוטי, אווירה אורגנית וקו הומוריסטי. "פארגו" מושכת, וקשה להאמין שלא תרצו לראות אותה עד הסוף". "ניו יורק טיימס" כתבו "מממשת את הרוח של הסרט, עם מסתורין יוצא דופן, קצב לא רגיל והרבה הומור שחור. "פארגו" היא סדרה מנצחת". "וול סטריט ז'ורנל" כתבו "עם קאסט וסיפור חדשים, "פארגו" יותר מטורפת מהסרט, ומציגה קרב בסדר גודל תנכי". "טיים" כתבו "היא קודרת ונשכנית, מצחיקה ומורכבת. "פארגו" היא לא רימייק, יש לה קול משונה ושובה משלה". ב"ניו יורק מגזין" נכתב ש"פארגו" היא כמו "האחים כהן 2.0. היא מושפעת מהנושאים, ההומור והסטייל של הסרט המקורי, אך לא נאחזת בהם. יש לה אנרגיה וזהות משלה. ככל שהפרקים מתקדמים, היא נעשית מוזרה יותר, חזקה יותר ומקורית יותר. אתה מוצא את עצמך נהנה מול הדבר המשונה, המאיים והמענג שמולך. "פארגו" מלאה בפוטנציאל, טבעית, מאוד חכמה וחסרת רחמים".

האחים כהן, שהשנה מציינים 30 שנה לקריירה הענפה שלהם כבמאים, תסריטאים ומפיקים, עומדים מאחורי כמה מהיצירות הקולנועיות החשובות ביותר של שלושת העשורים האחרונים, ביניהם "רציחות פשוטות", "ביג לבובסקי", "אחי, איפה אתה?", "ארץ קשוחה", "אומץ אמיתי" ו"פארגו", אחד מהסרטים הכי משובחים של הצמד. דרמת הפשע הקומית, בכיכובם של וויליאם ה. מייסי ופרנסס מקדורמנד, גרפה שני פרסי אוסקר, פרס בפסטיבל קאן ופרס "BAFTA", ונכללה ברשימת 100 הסרטים הגדולים בכל הזמנים על-ידי מכון הקולנוע האמריקאי.

כוכב הקולנוע בילי בוב תורנטון הוא השם הגדול שמשויך לגרסה החדשה של "פארגו", הפרויקט הטלוויזיוני הראשון בו מככב. תורנטון, שידוע מסרטים כמו "ארמגדון", "מונסטרס בול" וסרטם של האחים כהן, "האיש שלא היה שם", זכה בפרס האוסקר, היה מועמד לשני פרסי אוסקר נוספים וקיבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד. לצדו של תורנטון מוביל את הסדרה זוכה ה"BAFTA" והמועמד ל"אמי" מרטין פרימן, כוכב "שרלוק", "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" והגרסה הבריטית של "המשרד", שבשנה החולפת זכה לפריצה אדירה ככוכב הראשי של טרילוגיית "ההוביט".

את צוות השחקנים משלימים קולין הנקס, בנו הבכור של טום הנקס, המוכר מ"קינג קונג", "רוזוול" ו"אחים לנשק", זוכה שני פרסי ה"אמי" בוב אודנקירק ("שובר שורות", "נברסקה"), המועמד ל"גלובוס הזהב" אוליבר פלאט ("פרוסט/ניקסון", "X-מן: ההתחלה") וקייט וולש ("האנטומיה של גריי", "מרפאה פרטית").

האדפטציה הטלוויזיונית של "פארגו", שהופקה על-ידי האחים כהו ונכתבה על-ידי הסופר והתסריטאי נח האוולי ("בונז"), מציגה סיפור פשע חדש לחלוטין, ומתארת תיק אחר ודמויות שונות מהגרסה המקורית, תוך שמירה על ההומור האופייני, עלילת הרצח והלוקיישן העוצמתי, שהפכו את "פארגו" לקלאסיקה אהובה. במרכז העלילה נמצא לורן מאלבו (תורנטון), נווד שמגיע לעיירה הקטנה פארגו שבמינסוטה, ומשפיע במניפולטיביות ובברוטאליות שלו על האוכלוסייה המקומית, ובייחוד על סוכן הביטוח לסטר נייגארד (פרימן), אותו הוא גורר למסלול של הרס עצמי. אליהם מתלווה גאס גרימלי (הנקס), אב חד-הורי שנאלץ לבחור בין הביטחון האישי והמחויבות המקצועית שלו כשוטר, כשהוא מתעמת ישירות עם רוצח, והשוטרת האמביציוזית, סגן מולי סולברסון (אליסון טולמן).

לצדו של תורנטון, מככבים בסדרה מרטין פרימן, קולין הנקס, אליסון טורמן, בוב אודנקירק, אוליבר פלאט, אדם גולדברג ("להציל את טוראי ריאן", "נפלאות התבונה"), קייט וולש, גלן האוורטון ("פילדלפיה זורחת", "זרים"), זוכה האוסקר ו"גלובוס הזהב" קית קראדין ("נאשוויל", "דדווד"), צמד הקומיקאים קיגן-מייקל קיי ("אל תלחצי, אני בדרך") וג'ורדן פיל ("את, אני והשאר"), ג'ואי קינג ("ארץ אוז", "טיפש, מטורף, מאוהב"), ג'וש קלוז ("המאסטר"), פיטר בריטמייר ("יהודי טוב"), טום מסגרייב, ראסל הארוורד ("זה ייגמר בדם"), רייצ'ל בלנשרד ("כשהאמת משקרת") וג'ולי אן אמרי ("היצ'").

החל מה-19.4, ימי שבת, בשעה 22:00, ב-HOT3 וב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!