26 באפריל 2024 2:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"קמים לתחייה" ("Les Revenants" בצרפתית, ו"The Returned" באנגלית), הדרמה העל-טבעית זוכת פרס ה"אמי"

הדרמה הצרפתית המצליחה ועטורת השבחים

"קמים לתחייה"

אחרי ששברה שיאי צפייה בצרפת ובבריטניה, סדרת הלהיט המדוברת סחפה בסערה את מבקרי ארה"ב, שהעניקו לה את הביקורות הטובות ביותר מכל סדרה אחרת שעלתה בשנה החולפת. בעקבות הצלחתה, חודשה הדרמה לעונה שנייה, לצד יצירת עיבודים שלה בבריטניה ובארה"ב

החל מה-20.1 ב-HOT3 וב-HOT VOD

 

"קמים לתחייה" ("Les Revenants" בצרפתית, ו"The Returned" באנגלית), הדרמה העל-טבעית זוכת פרס ה"אמי" של הרשת הצרפתית "Canal+", הופקה על-ידי "Haut de Court" ("קוקו לפני שאנל") ו"Music Box Films" ("נערה עם קעקוע דרקון"), ומופצת על-ידי חברת "Zodiak".

מאחורי הסדרה המשובחת, המבוססת על הסרט הצרפתי "הם חזרו", עומד המועמד ל"סזאר" פבריס ג'וברט ("Lights Out"), כשהלהקה המוערכת "Mogwai" אחראית לפס-הקול שזכה למחמאות. 1.4 מיליון איש שצפו בעונת הבכורה של "קמים לתחייה", הפכו אותה לדרמה הנצפית ביותר של רשת "Canal+" בכל הזמנים, נתונים שהבטיחו את חידושה לעונה שנייה, שתשודר במהלך שנת 2014, והביאו לרכישתה על-ידי רשת "Channel 4" הבריטית. בכך הפכה "קמים לתחייה" לסדרה הצרפתית הראשונה שמשודרת ברשת ב-20 שנים האחרונות. בבריטניה היא השיגה ממוצע צפייה גבוה במיוחד, 1.8 מיליון צופים, והוכתרה לסדרה הזרה הכי מצליחה ששודרה בבריטניה מזה קרוב לעשור. עם מכירתה ל-40 מדינות, ובעוד התקשורת העולמית לא מפסיקה להלל אותה, נהפכה "קמים לתחייה" לסנסציה בינלאומית. לאור הצלחתה יוצאת הדופן, נרכשו זכויות העיבוד שלה על-ידי זוכה פרס ה"אמי" ושני פרסי ה"BAFTA" פול אבוט ("חסרי בושה") ליצירת אדפטציה בריטית, ומיד לאחר-מכן הודיעה רשת הכבלים "A&E" ("בייטס מוטל") כי תפתח את הגרסה האמריקאית של הסדרה.

באוקטובר האחרון החלה רשת הכבלים האיכותית "Sundance" לשדר את "קמים לתחייה", שנהפכה מידית לאהובת המבקרים. לא פחות מ-11 מבקרים העניקו לה את הציון 100, סטיבן קינג כבר הכריז על עצמו כמעריץ מושבע, ובאתר "Metacritic", שמשכלל את הביקורות של כלל מבקרי ארה"ב, היא מחזיקה בציון הגבוה במיוחד 92, מה שמציב אותה במקום הראשון במדד הסדרות החדשות שעלו בשנה החולפת. בדצמבר האחרון גרפה הסדרה את הפרס החשוב של טקס פרסי ה"אמי" הבינלאומי לשנת 2013, הפרס לדרמה הטובה ביותר. לאחרונה זכתה "קמים לתחייה" למעמד שמעטות זוכות לו – היא נכללה ברשימה שסיכמה את בחירות המבקרים האמריקאים ל-15 הסדרות הטובות של השנה, הגיעה לעשירייה בדירוג הסדרות החדשות, ובבריטניה בחרו בה המבקרים לסדרה השנייה הכי טובה של השנה, אחרי "ברודצ'רץ'". בין-השאר נכללה הסדרה ברשימות 10 הסדרות הנבחרות של 2013 על-ידי "טיים", "הוליווד ריפורטר", "ניו יורקר", "לוס אנג'לס טיימס", "באזפיד", "וושינגטון פוסט" ו"גרדיאן", שהציבו אותה במקום הראשון.

ב"ניו יורק טיימס" נכתב שהיא "חכמה, מרעננת ולא צפויה. הדיוק המופתי, האיכויות האמנותיות והופעות המשחק הנהדרות הופכים אותה לתצוגה של מצוינות וטעם טוב". ב"טלגרף" כתבו שהיא "כנראה הסדרה הכי מוקפדת שתראו בטלוויזיה השנה". ב"טיים" נכתב "סדרה יפיפייה, מותחת, מפחידה וקודרת, שהולכת לרדוף אתכם". ב"גרדיאן" נכתב "גאונית, מלאת מחשבה, מלהיבה וחזקה. לא דומה לאף סדרה אחרת. קשה להתעלות על "קמים לתחייה". הסדרה הכי אלגנטית של השנה". ב"ניו יורקר" נכתב "חובת צפייה. מצליחה להיות מבהילה, סקסית ונוגעת ללב. הסדרה הזו מענגת". ב"ווג" כתבו שהיא "אינטליגנטית ונטורליסטית, הסדרה המועדפת של עונת הסתיו". ב"וושינגטון פוסט" נכתב "משל עגמומי, ייחודי ואפל. אתם תשבו בציפייה דרוכה". ב"לוס אנג'לס טיימס" כתבו שהיא "יוצאת דופן ועמוקה. הסדרה הכי טובה של הסתיו, וייתכן שגם הכי טובה של השנה". ב"אינדיפנדנט" נכתב ""קמים לתחייה" היא אחת מהסדרות המורכבות, המפחידות והטובות ביותר שהגיעו למסכי הטלוויזיה. ניצחון של עידון ותחכום". ב"וראייטי" כתבו "מהיצירות הטלוויזיוניות המעניינות ביותר בעולם. אי-אפשר שלא להישבות". ב"הוליווד ריפורטר" כתבו שהיא "הסדרה הכי מרהיבה ומטרידה של השנה. מהפנטת, כל-כך מרעננת, מקורית, מרתקת ומתעלה על כל הציפיות". ב"באזפיד" כתבו "פיסת טלוויזיה חדשנית ומרגשת, שלא דומה לשום דבר אחר בטלוויזיה. אתם לא רק תהיו אובססיביים ל"קמים לתחייה", היא תרדוף אתכם בחלומות".

"קמים לתחייה" מתרחשת בעיירה הררית בצרפת, מאוכלסת בקהילה קטנה, הנשלטת על-ידי סכר עצום בגודלו. מספר אנשים – גברים, נשים וילדים – במגוון גילאים ומרקעים שונים, כולם איבדו את חייהם בנסיבות ברוטאליות, מופיעים מחדש ללא הסבר הגיוני במיקום המדויק שבו הלכו לעולמם, לא מודעים לכך שהם לא בין החיים כבר כמה שנים, ושיקיריהם אבלים ומתמודדים עם חסרונם. אין להם זיכרון של מותם, הם לא הזדקנו, והם מעוניינים לשוב לשגרה הנורמטיבית שהכירו, כאילו לא מתו מעולם. נחושים לזכות מחדש בחיים שאיבדו ולהתחיל מחדש, הם למדים שהם לא היחידים שחזרו מהמתים, ושתחייתם מביאה שורה של הפרעות שהולכות וגוברות. רצף של רציחות מזוויעות בעלות דמיון לשיטותיו של רוצח סדרתי מהעבר, יחד עם תופעות משונות שמתרחשות, כמו הפסקות חשמל לא מוסברות וצניחה מסתורית של גובה המים בסכר, מפרים את האיזון בעיירה, ויוצרים גל של חשדות כלפי הקמים לתחייה.

בסדרה מככבים אן קוסיגני ("הפרפר ופעמון הצלילה"), פאדריק פירוט ("המפתח של שרה"), זוכת ה"סזאר" קלוטילד הסמה ("שירי אהבה"), סלין סאלט ("חלודה ועצם"), סמיר גואסמי ("אנתוני זימר"), זוכה ה"סזאר" גרגורי גיידבואה ("שלום למלכה"), גוליום גוויקס ("22 קליעים"), ז'אן פרנסואה סיבדייר, אליקס פויסון, ירה פילרץ, ג'נה ת'יאם, סוואן נומביטון ואנה גיררדוט ("בדרך שלי").

החל מה-20.1, ימי שני, בשעה 22:15, ב-HOT3 ובבכורה בחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!