20 באפריל 2024 17:25
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבעת פרקי הסיום של "מד מן"

אחרי שהציבה תו תקן של איכות טלוויזיונית, גרפה 15 פרסי "אמי" וארבעה פרסי "גלובוס הזהב" והפכה לאחת מהסדרות החשובות בהיסטוריה, מגיעה דרמת המופת עטורת השבחים לסיומה. החלק האחרון והמצופה של עונתה השביעית ישודר ב-HOT במקביל לארה"ב

החל מה-6.4 ב-HOT Plus ו-HOT VOD

 Mad Men 7B

מיליוני מעריצים ברחבי העולם ממתינים בציפייה דרוכה לשבעת פרקי הסיום של "מד מן" ("Mad Men"), הדרמה התקופתית המוערכת מהיוצר זוכה פרסי ה"אמי" ו"גלובוס הזהב" מתיו ויינר ("הסופרנוס"), ובכיכובו של זוכה פרס "גלובוס הזהב" ג'ון האם, שיושקו ברשת הכבלים "AMC" ב-5.4 ויממה לאחר מכן ב-HOT.

 

העונה השביעית גרפה מחמאות יוצאות דופן מצד המבקרים, בעוד ששישה מבקרים העניקו לפרק הבכורה שלה את הציון העגול 100. הסדרה המשובחת, בהפקת חברת "Lionsgate", זכתה לאורך השנים ב-15 פרסי "אמי", וארבע שנים ברציפות קטפה את הפרס החשוב ביותר לדרמה הטובה של השנה. בכך שברה שיא זכייה שרק שלוש סדרות הגיעו אליו לפניה. בנוסף, היא הסדרה היחידה לזכות שלוש פעמים ברצף בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי "גלובוס הזהב", כחלק מארבעת הפרסים בהם היא מחזיקה. העונה האחרונה הייתה מועמדת בין השאר לשמונה פרסי "אמי", בראשם הפרס לדרמה הטובה ביותר.

 

"מד מן" כבשה את המקום ה-7 ברשימת הסדרות הטובות בהיסטוריה שגיבש איגוד התסריטאים, זכתה בחמישה פרסי המבקרים והוכתרה לאורך עונותיה לאחת מעשר הסדרות המובילות של השנה על-פי מכון הקולנוע האמריקאי, המגזין היוקרתי "Time" והדירוג הרשמי של המבקרים האמריקאים לשנת 2014. בנאום מצב האומה שנתן ברק אובמה, אזכר הנשיא את "מד מן", אחת מהסדרות אחריהן ידוע כי עוקב באדיקות.

 

בספטמבר 2013 הוכרז כי העונה האחרונה של "מד מן", שכוללת 14 פרקים, תפוצל לשני חלקים. בעוד שהחלק הראשון, "ההתחלה", שודר באביב שעבר, כעת ישודר החלק הנועל את הסדרה, "סופה של תקופה". הפרומו והתמונות הרשמיות שנחשפו לפני כחודש יצרו הדים ברחבי העולם, וכמדי עונה העלו תהיות בנוגע לקפיצת זמן עלילתית למחצית שנות השבעים, בהתבסס על עיצוב התלבושות והשיר שמתנגן בפרומו. בפוסטר ששחררה רשת "AMC" נראה דון דרייפר (האם) במכוניתו, כשהשמש שוקעת מאחוריו.

 

האם דון דרייפר ימצא את מותו בסיום הסדרה? זאת השאלה שמעסיקה את מעריצי "מד מן" ואת כלי התקשורת, שמרבים לפזר תיאוריות קונספירציה לגבי כל פרט הנוגע לסדרה. בפעם האחרונה שראינו את דון, היה זה קיץ 1969, שבוע נחיתת האדם הראשון על הירח. לאחר שנישואיו למייגן (ג'סיקה פארה, "אבודות והוזות") הגיעו לסיומם, דון נכח בישיבה סוערת שבה הוסכם כי "מקאן אריקסון" תורשה לרכוש את החברה. ברגעיו האחרונים של פרק 7, נראה דון כשהוא חנוק מדמעות בעוד הוא הוזה את ברט קופר המנוח (זוכה ה"אמי" רוברט מורס, "איך להצליח בעסקים בלי להתאמץ") מבצע נאמבר מוזיקלי מפתיע שהפך לשיחת היום בקרב צופי הסדרה.

 

שבעת הפרקים הנותרים יעקבו בפעם האחרונה אחר חייהם של דון, פגי (אליזבת מוס, "קצה האגם"), רוג'ר (ג'ון סלאטרי, בקרוב ב"Ant-Man"), ג'ואן (כריסטינה הנדריקס, "דרייב"), בטי (ג'נוארי ג'ונס, "אקס מן: ההתחלה") ופיט (וינסנט קרטיזר, "אלפא דוג"), המשפחות, מושאי האהבה, הקולגות והיריבים שלהם, בעוד הסיפורים שלהם מגיעים לסיומם. ויינר, שזכה השנה בפרס מפעל חיים בטקס פרסי ה"אמי" הבינלאומי, שומר כהרגלו על רמת סודיות גבוהה ומסרב להעניק רמזים. "כל אחד מפרקי הסיום מרגיש כמו פינאלה", הסכים ויינר לומר. לדבריו, את סצנת הסיום של הסדרה הוא כבר יודע מזה ארבע שנים. "ידעתי כיצד הסיפור של דון יסתיים בין עונות 4 ו-5, ג'ון האם היה הראשון לדעת איך ייכתב הסוף".

 

"מד מן", שנחשבת בעיני רבים כפורצת דרך בתור הזהב הנוכחי של הטלוויזיה, מציגה את תמונת המצב של החברה האמריקאית בשנות השישים, דרך סיפורם מלא הקונפליקטים והאינטריגות של אנשי סוכנות פרסום תחרותית היושבת בלב לבן של שדרות מדיסון בניו יורק, בראשם דון דרייפר, איש הפרסום הכי מבריק בתחום, שמתקשה לקבל על עצמו את הזמנים המשתנים במהירות אל מול עיניו.

 

הסדרה מתארת באותנטיות את מצביה וערכיה המשתנים של אמריקה באותן שנים, וחוקרת את הטבע האנושי האמיתי שמתחבא תחת ערכי המשפחה והתפקידים המסורתיים של גברים ונשים, תוך כדי תיאור אמין של הוללות, הונאה, רומנים וקנאה. הסדרה האיקונית הציבה סטנדרטים חדשים בזכות סגנונה הוויזואלי המרהיב. היא אחראית לקאמבק הבולט בשנים האחרונות לעיצוב של התקופה, והיחס לו זכתה הביא למבול של יצירות קולנועיות, טלוויזיוניות ובימתיות העוסקות בשנות השישים.

 

לצדו של האם מככבים בסדרה ג'נוארי ג'ונס, וינסנט קרטיזר, אליזבת מוס, כריסטינה הנדריקס, ג'ון סלאטרי, אהרון סטאטון, ריץ' סומר ("השטן לובשת פראדה"), קיארנן שיפקה ("הנשאים"), ג'סיקה פארה, קווין ראם ("חיית לילה"), כריסטופר סטנלי ("ארגו") וג'יי ר. פרגוסון ("בר מזל").

שתפו את הפוסט!