28 במרץ 2024 10:52
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"שרלוק" ("Sherlock"), דרמת הפשע עונה חדשה

העונה החדשה של הסנסציה הכלל-עולמית "שרלוק"

 

 

כוכבי הקולנוע בנדיקט קמברבאץ' ("סטארטרק") ומרטין פרימן ("ההוביט") שבים בעונתה השלישית של סדרת הלהיט המדוברת, מבית היוצר של סטיבן מופט, שהפכה לאירוע הטלוויזיוני הגדול של 2014, שברה שיאי צפייה בארה"ב ובבריטניה, זכתה לשבחים אוניברסאליים וחודשה לעונה נוספת

 

"שרלוק" ("Sherlock"), דרמת הפשע המוערכת של רשת "BBC", נוצרה על-ידי זוכה חמישה פרסי ה"BAFTA" סטיבן מופט ("דוקטור הו") וזוכה ה"BAFTA" מארק גאטיס (יוצר ושחקן ב"דוקטור הו").

 Sherlock 3

את הסדרה מובילים בנדיקט קמברבאץ' ומרטין פרימן, שהפכו בשנה האחרונה לשניים מהכוכבים הגדולים ביותר על המסך הגדול. קמברבאץ', ששיחק ב"סטארטרק- האויב בתוכנו", "12 שנים של עבדות" ו"אוגוסט- מחוז אורנג'", זכה בפרס ה"BAFTA", שני פרסי המבקרים ופרס הטלוויזיה הלאומי בבריטניה. הוא היה מועמד לשני פרסי "אמי" ולפרס "גלובוס הזהב", הופיע על שערי מגזינים נודעים, ונכלל ברשימת 100 האנשים המשפיעים של השנה על-פי "Time". פרימן, שזכה בפרס ה"BAFTA" והיה מועמד לפרס ה"אמי", מוביל את טרילוגיית "ההוביט" והשתתף באדפטציה הטלוויזיונית של "פארגו".

 

לאחר ציפייה גלובאלית של מיליוני מעריציה, הושקה עונתה השלישית של "שרלוק" (שהוצעה בבכורה בלעדית ב-HOT VOD) בהייפ עצום. 12.72 מיליון איש צפו בפרק בכורת העונה, שנעשה לפרק הנצפה ביותר בתולדותיה. לאחרונה פורסם שבעקבות צפייה של 11.82 מיליון איש בממוצע, הפכה "שרלוק" לדרמה הכי נצפית בבריטניה מאז 2001. פרק הסיום של העונה היה למדובר ביותר בטוויטר בכל הזמנים. בארצות-הברית צפו בפרק ההשקה 4 מיליון איש, הנתון הגבוה ביותר בתולדות רשת "PBS" שמשדרת את הסדרה, וכבר נודע כי ה-DVD שבר שיאי הזמנות מוקדמות. בעקבות הצלחתה הפנומנאלית, חודשה הסדרה לעונה רביעית, כששתי עונות נוספות בתכנון.

 

לאורך עונותיה, גרפה "שרלוק" שלושה פרסי "BAFTA", פרס "פיבודי", שלושה פרסי מבקרים ושני פרסי הטלוויזיה המלכותית, והייתה מועמדת לחמישה פרסי "אמי" ולפרס "גלובוס הזהב". לאחרונה זכתה בפרס הטלוויזיה הלאומי בבריטניה, על משחקו של קמברבאץ'. לאור מעמדה האיקוני, ומכירתה ללמעלה מ-200 טריטוריות ברחבי העולם, הושק ספר של הסדרה, לצד יציאתה המחודשת של סדרת הספרים המקורית (שמכירתן עלתה ב-180 אחוזים בעקבות הסדרה), משחק קופסה של "שרלוק" ואפילו סדרת מנגה. לאחרונה נודע שבקרוב ייערך פסטיבל שלם שמוקדש ל"שרלוק".

 

כמו בעונותיה הקודמות, גם בעונתה השלישית זוכה "שרלוק" לסופרלטיבים יוצאים מן הכלל על-ידי המבקרים הן הבריטיים והן האמריקאיים. באתר "Metacritic" שמאחד את הביקורות, היא זוכה לציון הגבוה במיוחד 88, כאשר לא פחות משבעה מבקרים העניקו לה את הציון 100. ב"גרדיאן" נכתב שהיא "חוזרת חמושה וחדה. קונאן דויל היה נהנה מזה, וקשה שלא. היא מושלמת. אי-אפשר לחשוב על דבר אחד להגיד בגנותה. הסדרה הכי טובה בטלוויזיה". ב"טי וי גייד" כתבו "שלושה פרקים זה אף-פעם לא מספיק כדי להשביע את הרעב שלנו ל"שרלוק" המרהיבה. הייתה שווה את ההמתנה". ב"וול סטריט ז'ורנל" נכתב "יותר מופלאה ומטלטלת מאי-פעם". ב"טלגרף" ציינו שהיא "אירוע טלוויזיוני עוצר נשימה ומענג. חוזרת מבריקה ומנצחת". "הוליווד ריפורטר" כתבו שהיא "משובחת, משלבת יוקרה עם בידור טהור, ואף-פעם לא מאכזבת. אתם תרצו למחוא כפיים בסוף כל פרק". ה"ניו יורקר" ציינו שאלה "כמה מהפרקים הטובים ביותר עד כה". ב"וראייטי" כתבו "הנאה צרופה. חכמה, קסומה וטובה להחריד. תמיד מוצאת כיוונים איכותיים ומרעננים, "שרלוק" היא הישג". ב"מירור" נכתב "מופתית, מהממת, מלהיבה ולא מפסיקה להפתיע. אחת מהסדרות הכי טובות בכל הזמנים". ב"ניו יורק מגזין" נכתב "שרלוק חוזרת, מצחיקה ומרגשת, עשירה וגאונית מתמיד". ב"ניו יורק טיימס" נכתב "כל מי שלא ראה אותה, מוכרח להתחיל עכשיו".

 

אמנדה אבינגטון ("מר סלפרידג'"), בת-זוגו של פרימן, מצטרפת לסדרה כמארי מורסטן, בת-זוגו הנבונה והשנונה של ד"ר ג'ון ווטסון (פרימן), בעוד לארס מיקלסן ("The Killing") מגלם את צ'רלס אוגוסטוס מגנוסן, איש עסקים עוצמתי וסחטן בלתי נלאה. השחקנים הבריטיים הוותיקים וונדה וונטהאם וטימותי קרלטון, הוריו של קמברבאץ', משחקים את הוריו של שרלוק הולמס (קמברבאץ'). כל השאלות שהציקו למעריצי הסדרה בשנתיים שחלפו מאז זינק שרלוק מהגג אל מה שהיה נדמה כמו מותו, נפתרות בפתיחת העונה השלישית – כיצד עשה זאת, ואיך ג'ון יגיב לידיעה שחברו הטוב זייף את מותו. עם שובו, שרלוק מגלה שזה אמנם יהיה פשוט לחזור לפתור פשעים מסובכים, אך אולי זה לא יהיה כל-כך קל לתקן את חברותו עם ווטסון. כעת, דברים נראים אחרת, כשלחייו של ווטסון נכנסה בת-זוג. אל הרפתקאותיהם המלהיבות נשאבים חבר צוות חדש, נבל מסתורי והנורא מכל, איום לא צפוי שנמצא קרוב ממה שהם חושבים.

 

"שרלוק" מתארת את הרפתקאותיהם של שרלוק הולמס וד"ר ג'ון ווטסון, גיבורי הקלאסיקות של ארתור קונאן דויל, בעלילות עכשוויות בלונדון של המאה ה-21. הצמד – האחד דוקטור וגיבור מלחמה, והשני בלש מתבודד ומבריק – לא יכלו להיות יותר שונים, אך ההברקות האינטלקטואליות של שרלוק, יחד עם הפרגמאטיות של ווטסון, מעצבים ברית בלתי שבירה. לשרלוק יש מוח אנליטי ייחודי, שמעניק לו פרנסה ומרחיק ממנו שעמום, על-ידי פענוח פשעים. הפרטים האיקונים מספריו המקוריים של קונאן דויל נשמרו, אך בגרסה המודרנית משתמשים השניים בטכנולוגיה העדכנית – סמארטפונים, מחשבים, אס.אם.אסים, אינטרנט וג'י.פי.אס.

 

לצדם של קמברבאץ' ופרימן, מככבים בסדרה אונה סטאבס, מארק גאטיס,רופרט גרייבס ("זיכרונות אהבה מפירנצה"), לואיס בריילי, זוכה ה"BAFTA" אנדרו סקוט ("השעה"), אמנדה אבינגטון, ג'ונתן אריס ("סוף העולם"), דיוויד פלין, ליסה מקליסטר, אמן האשליות הבריטי דארן בראון, לארס מיקלסן ("The Killing"), יסמין אקרם, אליסטר פטרי ("הדוכסית"), לארה פולבר ("דם אמיתי"), לינדזי דאנקן ("אליס בארץ הפלאות"), טום ברוק ולואיס מופט.

 

החל מה-6.7, ימי ראשון, בשעה 22:50, ב-HOT3 ובבכורה בחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!