20 באפריל 2024 13:05
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיקים באפלה חוזר לYES

מי שמאמין לא מפחד:  "תיקים באפלה: התחיה" מגיעה ל-yes.  המיני סדרה החדשה, אירוע טלוויזיוני בן 6 פרקים, מחזירה למסך את דיוויד דוכובני וג'יליאן אנדרסון.

image0011

הסדרה תשודר רק ב-yes, במקביל לשידור בארה"ב.

האירוע טלוויזיוני במסגרתו חוזרים למסכי הטלוויזיה דיוויד דוכובני וג'יליאן אנדרסון בתפקידם האייקוני כסוכני ה-FBI פוקס מאלדר ודיינה סקאלי, במיני סדרה בת 6 פרקים.
13 שנים לאחר סיומה של הסדרה המקורית, השלב הבא בסיפורה של "תיקים באפלה" יהיה מסעיר, מרתק ומותח.


יוצר הסדרה והמפיק הראשי שלה, כריס קרטר, חוזר לכתוב ולהפיק, ויחד עם דוכובני ואנדרסון ישובו גם מיטש פילגי בתפקיד וולטר סקינר, ו-וויליאם בי. דייויס בתפקיד "האיש המעשן".
הפקת הסדרה שומרת בסוד את העלילה,  אך נראה שהסדרה החדשה, המתוכננת כאירוע טלוויזיוני בן 6 פרקים, פוגשת את מאלדר וסקאלי פחות או יותר בימינו אנו, וכעת הם חוקרים את העלמותה הפתאומית של אישה שנחטפה בעבר על ידי חוצנים בגילומה של אנט מהינדרו, (נינה סרגייבינה מ"האמריקנים").  כוכבים אורחים נוספים במהלך העונה יהיו ג'ואל מקהייל ("קומיוניטי", "מרק הוליוודי") כאושיית אינטרנט התומך במולדר,  לורן אמברוז ("עמוק באדמה"), כוכב "עמק הסיליקון" קוניל ניינג'יאני, רובי האמל ("נקמה"), ריס דרבי ("טיסת הקונקורדים") וחוזרים להתארח: אנבת' גיש שגילמה את הסוכנת מוניקה רייס (והצטרפה לסדרה עם עזיבתו של דוכובני בעונה השמינית), שילה לארקין כמרגרט סקאלי (אמא של דיינה) ושלישית ה"אקדוחנים הבודדים" ברוס הארווד, טום בריווד ודין האגלונד.

 

סדרת המתח המצליחה "תיקים באפלה" עלתה לאוויר לראשונה ב- 1993. במהלך שידורן של 9 העונות שלה, עברה הסדרה ממעמד של דרמת מד"ב אהובה, ללהיט בינלאומי והפכה לאחת מסדרות הטלויזיה המצליחות בכל הזמנים והולידה שני סרטי קולנוע. הסדרה, שזכתה ב- 16 פרסי אמי, ב-5 פרסי גלובוס הזהב ובפרס פיבודי, עוקבת אחר סוכני ה-מאלדר וסקאלי, שחוקרים תעלומות לא מוסברות וקונספירציות ממשלתיות, "תיקי X", שההסבר היחיד עבורם הוא תופעות על טבעיות.
"תיקים באפלה" היתה מהפכנית לזמנה והביאה לטלוויזיה המסחרית דרמה איכותית ואפלה שקראה תיגר על התפיסות המקובלות ועל מערכת היחסים המגדרים בטלוויזיה, כשדמותה של דיינה סקאלי, המדענית הרציונלית והנחושה, אף תרמה מושג לעולם המדע "אפקט סקאלי" – על הדרך שבה דמותה הטלוויזיונית תרמה לעליה בהתעניינות נשים במקצועות המדע.

בקרב צוות התסריטאים שטיפח קרטר צמחו כמה מכותבי הטלוויזיה הבולטים ביותר כיום, כמו וינס גיליגן יוצר "שובר שורות" והאוורד גורדון (יוצר ומפיק "24", "הומלנד").

 

שתפו את הפוסט!