25 באפריל 2024 17:42
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיקים מהסנגוריה – סדרת דוקו ב YES

 

אני לא יודע אם אי פעם הייתם בבית המשפט, כאילו לעמוד מול שופט. אני הייתי כמה פעמים, פעם היה לי משפט על עבירה שעשיתי בגיל 12 זימנו אוותי למשפט פלילי בגיל 17 וחיכו לפסק דין כשהשתחררתי מהשירות הצבאי ואז קבע השופט " עבירה אדמיניסטרטיבית" 10 לירות קנס, אבל לא היה לי כסף אז העורך דין הפרטי ששילמתי לו 100 לירות שילם כהלוואה….

לאנשים שאין להם כסף המדינה מעמידה את הסנגוריה הציבורית, והסדרה הזו בערוץ הדוקו של YES היא ההזדמנות שלכם לראות איך זה מתנהל. שלא תטעו זה לא סרט טלוויזיה, זה אמיתי!

https://www.youtube.com/watch?v=6fcYI65mBFs

 ????????????????

זו סידרת מקור חדשה ומפתיעה שמציגה – לראשונה על המסך – תיעוד ארוך של עבודת עורכי הדין מטעם הסניגוריה הציבורית, ושל הנאשמים שאותם הם מייצגים בתיקים פליליים.

באופן תקדימי בישראל, לצורך צילומי הסידרה, הוסר חיסיון עורך דין-לקוח, והנאשמים והסנגורים מופיעים בפנים חשופות.

בכל אחד מששת פרקי הסידרה, מוצגים שלושה תיקים שונים, שמייצרים דרמות מרתקות, הזויות, מפחידות ומרגשות, מהן ניתן ללמוד על הפינות האפלות בנפש האדם, על המצוקות החברתיות בישראל של היום וגם על מערכת המשפט הישראלית.

????????????????

בין הסיפורים: מפקד ביחידת מסתערבים שסובל מפוסט טראומה ותוקף אנשים; אוהד בית"ר שמואשם בשוד ובתקיפת ערבים; גננת אפריקאית שמואשמת בגרימת מוות לתינוק; ראש יחידת המכס בנמל חיפה שמואשם בלקיחת שוחד; ישראלית בהריון ששלטונות צרפת מבקשים להסגירה בגין עבירת סמים חמורה שביצעה לפני 10 שנים; ועוד.

בסגנון היפר-ריאליסטי, ללא קריינות ובלי ראיונות, מציגים הבמאי מויש גולדברג ("החיים כשמועה") והמפיק לירן עצמור ("שלטון החוק") רצף מטלטל של מקרים פליליים – מהפגישות בין עורכי הדין לנאשמים, דרך ההליכים המשפטיים, ועד לפסקי הדין שניתנו בעניינם. בעבור רבים מהנאשמים, מדובר בתהליכים משנֵי-חיים.

צפיתי מרותק לשלשת הפרקים מהראשונים שיוצגו בהם תישארו בפה פעור על הפשעים, על העבריינים וכיצד עורכי דין מהסנגוריה הציבורית מצליחים או לא מצליחים, ולמה הם לא מצליחים לזכות או להפחית מעונשם של העבריינים. תוך כדי צפייה המחשבות שלכם מתרוצצות, מי אשם? מי זכאי? מה העונש שיקבל אדם שלא מנסה אפילו לסייע למשפטן שבא לסייע לו ובעצם לא עוזר לעצמו, תלמדו על המצוקות ועל החברה העבריינית בכל סוג התיקים.

אני מזמין אתכם להצטרף אלי ולעוד אלפי צופים שלא יוכלו לוותר על הצפייה בסדרת דוקו זו שתשודר כל ימי רביעי ב-21:00 בערוץ yes דוקו וב-yesVOD ושידור נוסף של כל פרק: מוצ"ש, 22:40 החל מתאריך ה 22.10

הפרק הראשון תיקים מהסנגוריה: נשים

22.10, יום ד', ב-21:00 בערוץ yes דוקו וב-yesVOD

 ????????????????

רק אחוז מזערי של העבירות הפליליות מבוצע על יד נשים. הסניגורים שמיצגים נשים מגלים לא פעם שהמניע לעבירות קשור בסיפורי חיים קשים וטראומות. התיקים בפרק: אשה שנאשמת בדקירת בעלה; מאיימת סדרתית; בחורה בהריון שעומדת בפני הסגרה לצרפת.

העלבת עובד ציבור

https://www.youtube.com/watch?v=enMlFUhi8gU

 

מה קורה באמת לאשה שנתפסה בצרפת עם תיקים בעלי דופן כפולה מלאי סם שנמלטה מצרפת ואחרי 10 שנים נזכרו לדרוש הסגרתה והיא בהריון?

או אשה מבוגרת שתחליטו אתם אם היא דקרה את בעלה או לא ומה השופט החליט.

https://www.youtube.com/watch?v=enMlFUhi8gU

 

מי שצופה לא יכול שלא להכנס לנעליים מתאימות שהוא בחר ולרצות שהפסק יהיה כזה או אחר, ודבר אחד נוסף, פתאום אתה מגלה כמה הסנגוריה הציבורית בניגוד לסטיגמה עושה ומנסה הכל על מנת לעזור לנאשמים.

 

בפרק השני תיקים מהסנגוריה: כסף

29.10, יום ד', ב-21:00 בערוץ yes דוקו וב-yesVOD

????????????????

מתוך הפרק משתקפת המציאות החברתית-כלכלית של ישראל היום.

התיקים בפרק: שומר שנאשם בגניבת שמפו ושמן זית מהסופרמרקט; מובטל שנאשם בניסיון לרמות את ביטוח לאומי; מנהל המכס בנמל חיפה שנאשם בלקיחת שוחד.

הסניגורים נלחמים על חייהם של עניים ורעבים, ובו בזמן מגנים על מושחתים ורמאים סדרתיים.

זהו פרק שבאמת ישאיר אותך פעור פה על איך מתגלגל פשע, החל מהקלות שאתה יכול ליפול אליה כשיזייפו לך את תעודת הזהות ודברים יתחילו להתגלגל..

מה קורה לאדם נורמטיבי שאולי עשה טעות או שלא במילוי תביעה לביטוח לאומי, סיוט שכדאי להבין מה יכול להיות. ועוד

 

פרקים נוספים תיקים מהסנגוריה: משפחה
5.11, יום ד', ב-21:00 בערוץ yes דוקו וב-yesVOD

רוב עבירות האלימות והמין נעשות בתוך המשפחה. התיקים בפרק- אב שנאשם באונס ביתו; נער שנאשם באיום בסכין על אימו; גבר שנאשם בהכאת אשתו.

הסניגורים נפרדים כל בוקר ממשפחותיהם ומגיעים לבתי המעצר ובתי המשפט כדי להתמודד עם המציאות הקשה של משפחות הרוסות.

https://www.youtube.com/watch?v=aYYI9cUtpsU

 

תיקים מהסנגוריה: צעירים

12.11, יום ד', ב-21:00 בערוץ yes דוקו וב-yesVOD

 

הפרק מציג נערים ונערות שיצאו מבתים קשים, לא גויסו לצבא והסתבכו עם החוק. התיקים בפרק: נער שהפך לגנב אופנועים סדרתי, נערה מחבורת רחוב שנאשמת בדקירה, אוהד בית"ר שתוקף ערבים. הסניגורים מגנים על העבריינים הצעירים מתוך תקווה שעוד לא מאוחר לשנות את עתידם.

מה קורה לחיילת שערקה שנתיים שעומדת לדין על תקיפה וגרימת חבלה שלא לדבר על הצבא שמחפש אותה על עריקות?

 

 

תיקים מהסנגוריה: מוות

19.11, יום ד', ב-21:00 בערוץ yes דוקו וב-yesVOD

התיקים בפרק מציפים את הפחדים העמוקים ביותר של כל אחד מאיתנו, ומציגים פינות אפילות של המציאות הישראלית. עבודת הסניגורים חושפת אותנו למקרים מזעזעים שמוכרים לנו בדרך כלל רק מכותרות העיתונים. התיקים בפרק: נהג שהרג הולך רגל ונחשד בשכרות; גננת שנאשמת במותו של תינוק; טרקטוריסט שנאשם במותו של פועל בניין זר.

 

תיקים מהסנגוריה: שיקום

26.11, יום ד', ב-21:00 בערוץ yes דוקו וב-yesVOD

????????????????

שופטים בישראל רשאים להפחית את מידת הענישה, במידה והנאשם עובר תהליך שיקום. התיקים בפרק: חייל פוסט טראומתי שתוקף אנשים ומנסה להתקבל למוסדות שיקומיים; פדופיל שדורש מהמדינה לאפשר לו לעבור טיפול וסירוס כימי; מכור לגניבה שמבקש מוועדת שליש לשלוח אותו להוסטל.

הסניגורים שמייצגים בתיקי השיקום מתפקדים גם כסוג של פסיכולוגים ועובדים סוציאליים.

 

לא להחמיץ, זה יכול לקרות לכל אחד מכם או בסביבה שלכם ( חלילה, כן )YES דוקו זה בית קולנוע תיעודי ישראלי שמגיש לכם סדרה תיעודית שמאירה באור את הדרמות המשפטיות בהן נחרצות גורלות.

 

 

שתפו את הפוסט!