19 במרץ 2024 10:19
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

نذكر ولن ننسى לעולם לא נשכח ו – عيش وملح לחם ומלח ליום הזיכרון לשואה ולגבורה

מכאן 33 בערב שידורים מיוחד ליום הזיכרון לשואה ולגבורה

באדיבות מכאן 33

חטיבת המדיה בערבית בתאגיד השידור הישראלי כאן תשדר בבכורה שני סרטים חדשים בערב יום השואה: "לחם ומלח" – סיפורה המרתק והמרגש של לילה ג'ברין ; "לעולם לא נשכח" – הקשר של החברה הערבית בישראל לשואה

عيش وملح לחם ומלח

סרט הפורס את סיפורה המרתק והמרגש של לילה ג'ברין, ניצולת שואה שהתאסלמה ושמרה בסוד במשך שנים את סיפור חייה. סיפור ייחודי של ניצולת שואה דוברת ערבית.

גיבורת הסרט ילקה ברשצקי, בת למשפחה יהודית מיגוסלביה, נולדה במחנה ריכוז באושוויץ במלחמת העולם השנייה ובמשך 3 שנים הסתתרה במרתף.

באדיבות מכאן 33

היום ילקה בת 78 ניצולת שואה, בגיל 16 עלתה לארץ ובמהלך השנים הכירה את אחמד, פועל בניין מוסלמי. לימים התאסלמה ונישאה לו. עד היום שמרה את סיפורה בסוד. 70 שנה היא נשאה בתוכה סיפור אישי קשה מנשוא, עד שבדרך מקרה נחשף סודה לממסד ולבני משפחתה. לילה מעולם לא הסתירה את יהדותה, אלא את היותה ניצולת שואה.

עלילת חיים שקשה להאמין שאכן התקיימה, ודרך הסרט לילה תקבל את הזדמנות לספר ולשתף את סיפורה האישי.

"לחם מלח" ישודר ב- מכאן 33 ובדיגיטל ביום רביעי ה- 7 באפריל, בשעה 22:00

במאית ומפיקה: ליזקה אסא | צלם: מוופק עודה  | עורך: איימן מטר | חברת הפקה: אסא הפקות

 

نذكر ولن ننسى לעולם לא נשכח

סרט תיעודי שבודק את הקשר של החברה הערבית, לשואה של העם היהודי. הסרט מסתכל בראייה רחבה על מה יודעים בחברה הערבית על השואה ומהי השואה עבור החברה הערבית.

בסרט פוגשים את יוסף חדאד, ערבי ישראל שהתגייס לצה"ל ונפצע קשה במהלך שירותו. בצבא הוא נחשף לראשונה לנושא השואה ומאז הוא החליט להקדיש את חייו ולשתף את הנושא בקרב החברה הערבית בארץ ובעולם, ככלי שיכול לקרב בין העמים. חדאד עורך אירוע של בלוגרים ואנשי תקשורת מהאיחוד האמירויות עם דור שני של שורדת שואה, שמספרת להם את הסיפור שלה ונושא השואה.

דמות נוספת בסרט הוא נזיר מג'לי שנסע ב- 2003 לסיור באושוויץ למען אותה מטרה – להשתמש בשואה ככלי להבנת הכאב של האחר

הסרט גם מציג את דבורה ויינשטיין – שורדת שואה שנפגשת עם הדור הצעיר בחברה הערבית – קבוצת צעירות מדליית אל כרמל, ששומעות את הסיפור שלה, אבל גם מספרות למה זה חשוב להן ללמוד ולהבין את השואה שקרתה לעם היהודי.

הסרט יחשוף סיפורים מרתקים ומרגשים של ערבים ומוסלמים שעזרו ליהודים בתקופת השואה ומפגשים מרגשים בין ניצולי שואה לבין סטודנטים ומורים מהחברה הערבית.

באדיבות מכאן 33

"לעולם לא נשכח" ישודר ב- מכאן 33 ובדיגיטל ביום רביעי ה- 7 באפריל, בשעה 21:30.

במאי: ניסן כץ | עורך וצלם ראשי: איאד פאדל | אחראית תוכן והפקה: שורוק בדר

 

שתפו את הפוסט!