27 ביולי 2024 7:39
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הספר תלתן כרך ראשון בסדרה הפיל שיודע – ספרות ילדים ונוער מומלצת

הספר תלתן כרך ראשון בסדרה הפיל שיודע

ספר ראשון בסדרה מאת הסופרת האהובה אשכר ארבליך-בריפמן

תלתן הפיל היודע

איור: אביאל בסיל

הוצאת אגם

197 עמודים. מחיר קטלוגי: 86 ₪

הספר נפתח בהצעה ייחודית שמקבלת אימא של תלתן – טלי וטרינרית במקצועה, לצאת למסע מקצועי להצלת עיניהם של פילים אפריקאים בשמורת טבע בדרום אפריקה, ראשית האם מבשרת על כך לילדתה בת העשר ששגרת חייה סובבת סביב כלבת המחמד שלה בשם נונה.

בעוד אימא עסוקה בסידורי הטיסה תוהה בתה על השעמום הצפוי לה בריחוק כה משמעותי משגרת חייה החברים ההרפתקאות וכלבתה האהובה.

בתוך כך, נוחתות השתיים בשדה התעופה וללא שהות עוברות לחלק האתגרי של המסע הנסיעה הקשוחה לעבר שמורת הטבע הכרוכה בטלטלות ובאי נוחות שהקורא חש עבור השתיים.

"בחמש וחצי בבוקר הסתננו קרני שמש ראשונות דרך הווילונות הרכים אל חדר השינה" האם והבת מנסות לקטוף עוד מעט מנוחה וניתוק לפני הפשלת השרוולים לקראת יום עבודה ועמל.

לאחר סידורי הבוקר טלי ניגשת להצלת חיות הבר עבות הממדים ואילו בתה מוקסמת מעולם הפילים החדש הנגלה לה ומרגישה בנוחות וברוגע.

לנבכי ההרפתקה נכנס עם היכרותה של תלתן את אקאני ילד בגילה שהינו בן אחת המטפלות, הוא לוקח את תלתן תחת חסותו ומדריך אותה בכל הידע הרב שיש לו, והם שמחים זה בזו.

לא עובר זמן רב והצמד מגלה כי שתי הפילות האחיות הצמודות נעלמו מהמכלאה ולא די בכך שנעלמו אלא שאורבת סכנה של ממש אם יגיעו לאזור מגורים של בני האדם שכן אלו יראו בהם לא יותר מאשר איום של ממש ויפעלו להמיתם שהרי פילים מטבעם מגושמים ויכולים לגרום לנזק אדיר.

מכאן המתח מתפצל בין הצלחת הניתוחי עיניים המורכבים לבין המרוץ לאיתור הנעדרות.

והאם תהיה זו תלתן שתעמוד בראש פיצוח התעלומה כיצד נעלמו צמד הפילות האחיות?

חוו'ד- הספר מורכב מ- 22 פרקים וקרוב ל200 עמודים יוליך את הקורא בנבכי ההרפתקה בניחוחות אפריקה, הוא רלוונטי ועדכני סוחף ומרתק, על אף שמומלץ לנוער צעיר לניסיוני הוא מתאים כבר מגיל 7 והרבה מעבר.

עבורנו זו הרפתקה נוספת הקשורה לפילים ולאפריקה ולמסע חיפוש לאחר שסיימנו את הספר תכף נחזור קפצנו לרגע לאפריקה/ אוליבר שרץ.

ממליצים בחום ובמיוחד לקראת שבוע הספר לרכוש את הספר ולצאת למסע אמתי בדמיון ומחוץ למסך.

הסופרת אשכר ארבליך-בריפמן פרסמה עד היום שלושים ושישה ספרים. היא גרה עם משפחתה על גבול יערות הכרמל, מוקפת בטבע ובבעלי חיים, בהשראתם היא כותבת.
ספריה, ביניהם "וינטר בלו ילדת פיות" ו"סיפורים עם כנפים", כבשו את לבבותיהם של מאות אלפי קוראים, והיו לשם דבר בספרות הנוער הישראלית.

 

המאייר אביאל בסיל הוסיף לספר עומק וחיים.

על איורי הילדים והנוער הנפלאים שלו הוא זכה בפרס מוזיאון ישראל לאיור ובפרס סאסא סטון לספרות ילדים.

כתבה וערכה: יפעת

שתפו את הפוסט!