27 ביולי 2024 8:35
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדרת כתבות מיוחדת בחדשות הערב של כאן 11 על "שמיים מסוכנים"

סדרת כתבות מיוחדת בחדשות הערב של כאן 11 על "שמיים מסוכנים"

ימים ראשון–רביעי, 26.6–23.6 בשעה 20:00 בכאן11

קרדיט צילום "כאן 11"
קרדיט צילום "כאן 11"

"חדשות הערב" של כאן 11 בסדרת כתבות: "שמיים מסוכנים". עם פתיחת עונת החופשות והנסיעות של הקהל הישראלי יצאו שרון עידן וויקו אטואן לבחון האם המטוסים הם עדיין כלי התחבורה הבטוחים ביותר לשימוש? מה קורה כשמטוסים לא מגיעים ליעדם? איך הפכו הטיסות ליעד לטרור? מה מקור הפחד של רבים מטיסה וכיצד מתמודדים אתו?

 

בפרק הראשון – יעסוק שרון עידן בשאלה: מה גרם לעלייה החדה במספר התאונות האוויריות? ב-2017 לא נהרג אף אדם בטיסה מסחרית, ואילו ב-2018 קפץ המספר אל מעל ל-500 הרוגים. גם ב-2019 המגמה נמשכת. אחרי שנראה היה שמספר ההתרסקויות הולך ויורד, בשנתיים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מטוסים שלא מגיעים ליעדם. האם מטוס אינו כלי תחבורה בטוח יותר? מה עושים כדי למנוע תאונות עתידיות?

 

בפרק השני – שרון עידן חוזר אל שתיים מההתרסקויות הקטלניות ביותר בשנתיים האחרונות שגרמו לקרקוע מטוסי הבואינג 737 מקס בכל העולם. ארבעה חודשים עברו מאז קורקעו המטוסים, הם עדיין אינם בשימוש ולא נראה שהם יחזרו לפעילות בזמן הקרוב. מה גרם לתאונות? האם הטייסים בעולם לא מאומנים מספיק כדי להטיס את המטוסים החדישים, והאם עודף טכנולוגיה גורם לתאונות אוויריות?

 

בפרק השלישי –ויקו אטואן  בוחן את סוגיית הטרור האווירי. טרור נגד מטוסים הטריד מאז ומתמיד את מערכות הביטחון השונות בעולם. האם שדות התעופה מוגנים מפני אפשרות של פיצוץ מטוסים באוויר על ידי טרוריסטים? בפרק יובאו נתונים מטרידים על יחסי הכוחות בין הטרוריסטים לאלה שאמורים לשמור עלינו ותיבדק השאלה- האם השמיים פרוצים?

 

בפרק הרביעי – ויקו אטואן בחן את תופעת הפחד מטיסה. סטטיסטית, טיסה עדיין נחשבת לאמצעי תחבורה בטוח, ויותר אנשים נהרגים בשנה בתאונות דרכים. מדוע אם כך רבים הם הנוסעים שפוחדים מטיסות? מה עושים אלה שמתקשים להתגבר על הפחד? מה אפשר לעשות כדי להצליח לעלות על מטוס למרות הפחד? צוות כאן 11 מתלווה לנוסעת עם פחד מטיסות לפני ובמהלך טיסה.

 

שתפו את הפוסט!