29 במרץ 2024 18:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוסה פורסל במופע סולו פלמנקו בסוזן דלל

 ??????????

 

כשאומרים וירטואוז צריך להבין את המשמעות של המושג הזה, המופע סולו בליווי זמרים ונגנים של חוסה פורסל בסוזן דלל המחיש את המושג וירטואוז. הרקדן הזה ענק, הוא באמת לא צריך לידו לא להקה ולא רקדניות הוא יכל והכיל מופע שלם ונתן הופעה עד כלות הנשמה על במת המקדש של המחול בישראל – מרכז סוזן דלל.

??????????

ראיתי אותו ב 2014 במופע חוסה פורסל " חלומות" ככה כתבתי עליו "קצב הריקוד שלו כמו גם קצב תיפוף העקבים והרגליים הוא בלתי נתפס, זהו פלמנקו אמיתי ללא כל פזילה למחול מודרני,"

ב 2013 ראיתי אותו במופע LIBRE ALBEDRIO ה"רוח חופשית"- מופע לירי מלא בחושניות, המציג על הבמה מסורת לצד עכשוויות, המביעה את הנאת האדם ברוחו החופשית וללא פשרה. אז בין היתר כתבתי "ואז הגיע חוסה פורסל לסולו שלא ישכח הרבה זמן ALEGRIAS, הקהל לא נתן לו לרדת, עוד הדרן ועוד הדרן, והוא רקד עד שממש כלו כוחותיו, וחוסה נתן את הנשמה והגוף."

ועוד מופעים לפחות ארבעה שראיתי

 ??????????

הפעם חוסה נתן את כל מה שהגוף שלו יכל לתת והוא נתן ונתן והקהל הריע והבמה רעדה מקצב התיפוף שלו מופע של 70 דקות התמשך לשעה וחצי וזה היה בלתי נתפס בלתי יאמן מה שבן אנוש רקדן יכול לבצע על הבמה

חוסה הגיע עם שני זמרים אדירים, נגן גיטרה ונגן קחון (קחוֹן הוא סוג של תוף המורכב מתיבת עץ שבחזיתה משטח דק. הנגינה עליו מתבצעת תוך כדי ישיבה עליו והקשה על משטח הדיקט באמצעות כפות הידיים)

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

מה לומר , נעתקו המילים ממני לתאר את שהיה על המה, הוא רקד הוא צחק, הוא החליף תלבושות והעיקר הוא רקד את ריקוד המטאדור והקהל שאג אולה הולה ובראבו וזה היה אדיר , משהו לזכור לנצח.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

המחול התקיים במסגרת העונה הבינלאומית וחגיגות 30 של מרכז סוזן דלל הוא חוזר שוב לאחר 25 שנים של הופעות משותפות עם גדולי אמני הפלמנקו, הוא העלה לראשונה את "פורסל" מופע סולו שלו אותו בצע בכבודו ובעצמו בסגנון ובאישיות האותנטיים הידועים שלו.רצונו לדחוק את יכולותיו לקצה ולהשקיע את מיטב מאמציו הובילו אותו ליזום פרויקט החדש. ב-"פורסל", הוא העלה ביצוע חדש, מרגש ומאתגר, לאחר תהליך רב-שנים. כל השנים האלה לצד כוכבי הפלמנקו של העבר וההווה וכל עבודתו הובילו אותו לרגע זה .

פורסל הנו רקדן פלמנקו מסור ואנרגטי וכוריאוגרף בעל משמעת מפותחת ביותר. נוכחותו על הבמה גורמת לקהל ברחבי העולם לרעוד מרוב התרגשות. האמנות שלו נוגעת באנשים, העוצמה שלו משדרת הקרבה וחן. פורסל רקד בבלט הלאומי של ספרדי עד שייסד את הלהקתו בשנת 2000. לאחר שאחת מחברות ההפקה החשובות ביותר בארה"ב החתימה אותו, הוא הופיע ברחבי אמריקה והציג למעלה מ-50 הופעות. בימים אלה הוא מנהל את להקתו ומופיע מסביב לעולם.

המופע יתקיים פעמיים ב-3-2 בספטמבר, 21:00; אולם דלל.

Video: https://drive.google.com/file/d/1rRRNEBj1UvHHqgmrGIFjt4cAwN4L9IQx/view?usp=sharing

אל תחמיצו הערב מופע אחרון!

??????????

 

 

 

שתפו את הפוסט!