25 באפריל 2024 21:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחנך מרכז ההופעות והכנסים החדש במלון פסטורל כפר בלום – האופרה

 

עם פתיחת עונת התרבות "פסטורליה בצלילים" במלון פסטורל ועם השקתו של אולם "האופרה", מרכז ההופעות והכנסים שמתי פעמי לצפון לצפות, לחוות וגם לטעום אבל בעיקר לשמוע את המנגינות והקולות מהאולם הכי יפה בארץ. כן, האולם הזה נבנה כמו הארמונות בספרד ובפורטוגל עם פטיו מדהים ושדרת עמודים שאין לה אח ורע בארץ.

??????????

היכל הכנסים והמופעים החדש, 'אופרה', הינו מהמשוכללים והחדישים בארץ, בעל טכנולוגיה מתקדמת ומערכות חדישות, בהן מערכות הגברה מתקדמות, מסכים, מקרנים ותאורה הנשלטים מחדר בקרה מרכזי וכן צגי הקרנה ותפאורה. בשולי הבמה נבנו חדרי אמנים וצוות הכוללים גם חניות פרטיות.

FormatFactoryDSC_3490-Pano4 - עותק

??????????

20190111_083618A

נוף החרמון נשקף מהאולם
נוף החרמון נשקף מהאולם

האולם המרכזי מכיל 450 מקומות ישיבה ובעל אפשרות חלוקה ל- 3 חללים.

 FormatFactoryDSC_36145 - עותק

FormatFactoryDSC_3501-HDR3 - עותק

צילומי יחצ
צילומי יחצ

התכנית שצפינו בה "הגשר בין המילים למנגינה" עסקה בעיקר במוסיקה של מלחינים גרמנים ורוסים ומשוררים ונאמר עליה שאילו ניתן היה לנוע בזמן ולהושיב באטלייה אחד מעורר השראה את היינה, ריקרט, פושקין ובודלייר, לצד גורי, רביקוביץ׳ וחפר, יתכן שלא היו מבינים האחד את שפתו של השני, לוגמים יין, מתכבדים בעוגיות פריכות ונענים בנימוס לספל תה מבושם. סביר, כי לאחר מספר דקות, היה אחד מהם מבחין באצבעותיו של האחר מתופפות ברכות על משען הכיסא, מבין שברגע זה הוא עד לבריאתה של אוקטבה חדשה ומחשבותיו היו מקבצות מילים ומטאפורות ליצירה אחת משותפת עם המלחין שיושב מולו בעיניים עצומות ומהמהם מנגינה ביומה הראשון בעולם.

בערב הראשון אחרי ארוחת ערב דשנה שמנו פעמינו לאולם האופרה לראשונה. בלילה המראה מרהיב, גם המיקום שלו מרתק ואז החלה התכנית (בזמן, לא כמו בתל אביב)…

המופע הראשון:

בין ברלין ללייפציג

 

ויקטור סטניסלבסקי
ויקטור סטניסלבסקי

מוסיקה גרמנית מבאך ועד וייל, מהיינה ועד ברכט.

את הקונצרט הזה הנחה ויקטור סטניסלבסקי – פסנתרן מחונן כאשר ההילה מאחור היא של גיל שוחט…

המבצעים יחד עימו פשוט כוכבים שאי אפשר לתאר במילים (וגם לא הקלטתי, התאפקתי):

טלי קצף – זמרת סופרן שפתחה עם סונטינה מס' 1 של שוברט, יצירה אינסטרומנטלית וביצוע מדהים, אפילו מוביל ונדיר. לצידה כנרת ראשית של תזמורת סימפונית ירושלים ז'אנה גנדלמן בביצוע וירטואוזי ובמרכז הבמה נגן הצ'לו שמחה חלד.

 ??????????

??????????

שמחה חלד היה צ`לן ראשי בתזמורת הפילהרמונית הישראלית במשך מספר שנים ובמשך 26 שנים היה בשלישית יובל. הוא הופיע כסולן עם תזמורות חשובות בעולם כמו תזמורות קליבלנד ,בולטימור, פיטסברג וגם עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית תחת שרביטו של זובין מהטה ואחרים, בקיצור דמות מובילה ואחד הצ'לנים הטובים שיש לנו.

??????????

טלי קצף נולדה בישראל. היא למדה בבית הספר למוסיקה על שם בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב. טלי היתה חברה ב"מיתר אופרה סטודיו" של האופרה הישראלית שם הרפרטואר היה עשיר מאד. בקיצור זמרת מהאופרה עם נסיון מגוון שבאה לשיר לנו ב"אופרה" של פסטורל.

??????????

ז'אנה גנדלמן נולדה בקישינב בירת מולדובה, שם החלה את לימודי הכינור בגיל חמש. היא עלתה לארץ ב-1979 והצטרפה לתכנית המוזיקאים הצעירים במרכז למוסיקה "משכנות שאננים" וזכתה בתחרויות חשובות. שימשה ככינור ראשון בכמה מן האנסמבלים הבולטים בישראל והופיעה כסולנית עם מרבית התזמורות בישראל. בין תפקידיה הרבים שימשה כסולנית המובילה של התזמורת הקאמרית הפלמית בבלגיה, נגנית ראשית בתזמורת הקאמרית הקיבוצית, נגנית ראשית בתזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים, נגנית ראשית בתזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור וכמו כן ככינור ראשון ברביעיית המיתרים "ספיר".

??????????

ויקטור סטניסלבסקי נולד באוקראינה בנובמבר 1982.עם עלייתו למד אצל טובי המורים, וכבר בגיל 10 כבר זכה בפרס ראשון בתחרות כישרונות צעירים בחיפה. סיים בהצטיינות יתרה את לימודי התואר הראשון בביה"ס למוסיקה ע"ש "בוכמן-מהטה" בכיתתו של מר דניאל גורטלר וכיום מסיים את לימודי התואר השני במוסד זה בכיתתו של פרופ' אריה ורדי. במהלך שנות לימודיו אלה קטף פרסים ראשונים בתחרויות ביה"ס בשנים2004 ,2003 ו-2007.
ויקטור מופיע בקביעות כסולן וכנגן מוסיקה קאמרית. בארץ הופיע בפסטיבלים שונים לרבות פסטיבל ישראל והקליט רבות לרדיו קול המוסיקה. בחו"ל הופיע ברוסיה, גרמניה, צ`כיה, איטליה, צרפת, סין ובמספר מדינות בארה"ב.

תותחים!

שמענו שירים וביצועים מדהימים ורומנטיים מהרנסאנס, בתקופה בה היתה גרמניה מרכזה הבלתי מעורער של ההתפתחות הפואטית והמוסיקאלית של העולם המערבי – באך, בטהובן וברהמס וכן שורה של מלחיני מופת, היו גרמנים במלוא הווייתם התרבותית. בקונצרט מגוון זה נפגשנו עם המלחינים החשובים של התרבות הגרמנית, מהבארוק ועד המודרניזם, השירים והפואמות הנלוות להם.

שמענו בהנאה מרובה את "דג השמך" של פרנץ שוברט, יצירה פופולרית מלאת חיים והנאה צרופה לקהל.

המשכנו עם הקולרטור של טלי קצף שפשוט נחנקתי מרוב התרגשות, יצירה ועוד יצירה.

הנגנים הדגולים ביצעו את "סונטת ליל ירח" של בטהובן, משהו מהיר ודרמטי מעורר לחיים.

ואז הפלדרמאוס – העטלף של שטראוס – עונג צרוף.

עוד ועוד, וטלי קצף פתחה באריה מתוך אחת האופרות. היה גם ניחוח הונגרי בסגנון צ'רדש ומוסיקה של מנדלסון בביצוע וירטואוזי של ז'אנה גנדלמן.

מי שלא היה הפסיד.

 

בערב שבת, שוב הגענו אחרי סימפוניה של טעמים מבית היוצר של שף אוהד איבגי והקונדיטורית נטלי קריידן ונכנסנו לעולם המוסיקה הרוסית. הפעם המנחה הוא לא אחר מגיל שוחט שגם ניגן בפסנתר:

פושקין וצ'ייקובסקי – מרוסיה באהבה

 ??????????

השחקנית לוסי דובינצ׳יק, זמרת האופרה דניאלה לוגסי,הזמרת הבינלאומית אולגה סנדרסקיה המשלבת שירה אופראית וג׳אז והפסנתרן המחונן מיכאל זרצקל, בוגר בית הספר לגאונים במוסקבה, חברו למאסטרו גיל שוחט לקונצרט שכולו שיאים מוסיקליים: מצ׳ייקובסקי ועד גרשווין, מרחמנינוב ועד עידן רייכל, כשדמותו של גדול משוררי רוסיה, אלכסנדר פושקין, מרחפת לאורך כל הקונצרט.

זו פעם ראשונה לנו לפגוש כוכבת אופרה כמו אולגה סנדרסקיה. אולגה סנדרסקיה, ילידת ירוסלב, רוסיה, החלה את לימודיה בקולג' סובינוב למוזיקה ולאחר מכן הצטרפה לאקדמיה לתיאטרון הזמרים הצעירים ע"ש מרינסקי בהנחייתה של לריסה גרגייבה. בהמשך דרכה למדה בקונסרבטוריון של סט. פטרבורגבהנחייתה של אולגה קונדינה ואף לקחה חלק בכיתות האמן של אלנה אוברצובה.בעלת תואר של כבוד בתחרות הבינ"ל ע"ש קלאודיה טאייב באסטוניה, היא הוזמנה ע"י אילאנה קוטרוסט ללמוד עמה בפריז וזכתה בפרס בתחרות השירה הבינ"ל של שטאנהמאר, שנערכה בנורצ'ופינג, שוודיה (התז' הסימפונית ירושלים).

??????????

שמענו את הזמרת דניאלה לוגסי. דניאלה לוגסי היא מבין זמרות האופרה המובילות בישראל. ילידת אשקלון, דניאלה גדלה בבית מוסיקלי בו המוסיקה הקלאסית היתה חלק בלתי נפרד מההווי המשפחתי. לאחר שסיימה את לימודיה בבית-הספר למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב, החלה לקבל תפקידים ומאז שרה באופן קבוע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה, בהפקות שונות. ביצעה כסולנית רפרטואר קלאסי רחב עם התזמורות המובילות בישראל. היא זוכת מלגת קרן התרבות אמריקה-ישראל, מלגה מיוחדת בשיתוף האופרה הישראלית החדשה ובית-הספר למוסיקה ע״ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב ומלגות הצטיינות מטעם בית-הספר למוסיקה.

??????????

ועל הפסנתר חבר לגיל שוחט הפסנתרן המחונן מיכאל זרצקל ויחד ניגנו ב-4 ידיים ומלוא ההומור והיכולת הוירטואוזית שלהם.

??????????

חגיגה רוסית מדהימה! מוסיקה מעולם בו נולדים איתה בנשמה.

התחלנו עם פרלוד של רחמנינוב ושמענו מגיל שוחט על צ'כוב, כן צ'כוב של הספרות! ועל פושקין ובורודין ועל המחצית השניה של המאה ה-19 והיוצרים מרוסיה והאווירה…

אז המשכנו במפצח האגוזים של צ'יקובסקי ב-4 ידיים ביצוע וירטואוזי לכל הדעות זאת בזכות מיכאל זרצקל. מיכאל זרצקל נולד ב-1980 ברוסיה והחל את לימודי הנגינה בפסנתר בגיל שבע. בגיל עשר עבר לבית הספר למחוננים על שם צ'ייקובסקי במוסקבה. מיכאל עלה ארצה בשנת 2000 בגפו וללא תמיכה. ב-2011 זכה זרצקל בתחרות הקונצ'רטו באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים ובעקבות הזכייה ניגן כסולן עם התזמורת של האקדמיה תחת שרביטו של המנצח איתן גלוברזון. מיכאל הופיע כסולן עם תזמורת ראשון-לציון. מיכאל מרבה להופיע כסולן עם תזמורות בארץ ובעולם והוא מנגן ברסיטלים רבים. השתתף בפסטיבלים רבים בארץ ובחו"ל.

המשכנו עם שירה למילים של פושקין ומוסיקה של סרגיי רחמנינוב בביצוע מדהים של אולגה סנדרסקיה, סופרן עשיר שמבקיע לשמים. עוצמה כזו אדירה. ( איפה הייתי עד היום?).

??????????

ואז הופיעה דניאלה לוגסי וירדה לקהל באולם ושרה, כמה מרגש. ועוד

 

ושמענו עיבוד לייבגני אונייגין , פנטזיה מקורית של צ'יקובסקי בביצוע מישה (מיכאל) זרצקל – וירטואוז!

קטעי קריאה מרגשים שמענו מהשחקנית לוסי דובינצ׳יק בקטעים של צ'כוב "יגון של עגלון".

ועוד, ניגנו את רחמנינוב "תמונה ללא מילים" שיר ללא מילים. ושוב אולגה עלתה לבמה והרסה לנו את הלב. ודניאלה בשירים של סשה ארגוב ומילים של אלכסנדר פן החזירו אותנו לנעורים.

וקינחנו אני חושב כי אי אפשר לזכור הכל ב"תחת שמי מוסקבה" בביצוע משותף של אולגה סנדרסקיה ודניאלה לוגסי.

 

כפיים!

האמת שלפני ההופעה בשעה שישנתי את השנ"צ הייתה הרצאה: כיצד כותבים אופרה לשירה אומנותית

בהרצאה יספר גיל שוחט על הקשר שבין מילה וצליל בתהליך היצירה, תוך התייחסות לאופרה מפרי עטו 'אלפא ואומגה'. כיצד הפגיש את המשוררים דורי מנור ואנה הרמן לאופרה ׳הילד חולם׳ על פי טקסט של חנוך לוין ויתאר כיצד חיבר בין שני עולמות כשחידש את האופרה ׳סאלומה׳ מאת ריכארד שטראוס, עם טקסט מאת אוסקר ווילד.

 

ביום שבת אחרי ארוחת הבוקר המדהימה ובוטיק הגבינות ועוד שפתח השף אוהד איבגי הלכנו למופע האחרון.

היו זמנים

 

מפגש בין הקלאסיקה האירופאית לארץ ישראל הישנה והטובה.

זמרת האופרה הבינלאומית אולגה סנדרסקיה וקולו השאנסוני של ששי קשת מתאחדים באירוע מוסיקלי בלתי נשכח בניהולו של גיל שוחט. את סיפור חייו של חיים חפר ואת סיפורי ארץ ישראל היפה, מספרים ששי קשת ואולגה סנדרסקיה, המבצעים גם את מיטב שיריו.

 ??????????

מה לומר, הבחור רק משתבח והשירים זרמו בעורקינו, בקיצור כל השירים של חיים חפר שאהבנו ויש לציין שהתחלנו מ"הסלע האדום" השיר שהכי אהבתי בנעורי. איריסים, הוא לא ידע את שמה, והפרוטה והירח וכל השאר.

 ??????????

 

מתענינים?

לפרטים ולהזמנות: 04-6836611 www.kfarblum-hotel.co.il

 

 IMG_52224

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!