24 באפריל 2024 21:21
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ענבה מודיעין – פנינה של מקום

 פלאפל קינואה

 

ענבה היא מסעדה שחושבת על הפרטים ומתאימה את עצמה בשבילך, הלקוח. יש אולי כמאה מסעדות במודיעין אבל אין מסעדה ברמה ובאיכות ובסוג האוכל המוגש בענבה. זאת ועוד, אי אפשר לדבר על ענבה מבלי לציין את המיקום והנוף שנשקף מסביבה, במיוחד ליושבים בחוץ ולבאים למסעדה. וכן, יש מקומות ישיבה ופינות זולה ועוד שממש כיף לשבת שם ביום נאה. בפנים נעים, מכובד, מוסיקת רקע נעימה ולא רועשת, האוכל ממש טעים ומגוון, והמלצרים זריזים, בקיאים בתפריט וקשובים ללקוח וזה חשוב.

??????????

20171221_160204A

??????????

באנו לאכול ארוחת צהריים, אני יחסית ממעיט בסיקור מסעדות אבל ברגע שישבנו בבית וראינו   את התפריט היה ניצוץ של תשוקה לאוכל שלהם. התפריט נותן מענה מכובד למגוון של סועדים, לאוכלוסיה שלא מחפשת רק סטייקיה עם חומוס ופיתה לצד סלטים בטעם ים תיכוני אלא תפריט המתאים לקרנבורים, לצמחונים ואולי גם לטבעוניים וגם לילדים במחיר שווה לכל כיס.

ברגע שראיתי בתפריט, "פלאפל" קינואה, או " סינייה מש" לצד מנות בשריות מעוררות תיאבון הזמנו מקום שם.

אז מה היה לנו?

כמובן! מנת פתיחה של פלאפל קינואה, מנה שתדהים גם את חובבי הקינואה וגם את "שונאי הקינואה" .תשמעו, פשוט גורמה צמחוני-טבעוני מדהים. מנה טעימה ומעוררת עניין, המנה מלווה בסלט חמצמץ של חסה, גמבות, בצל סגול וצ’יפס כרישה עם טחינה לבנה המכסים קמעה את קציצות הפלאפל המגרות את העין והחך. המנה אף מספיקה לזוג אבל מי יכול לוותר על עוד מנות שם?

 ??????????

??????????

איך שהתיישבנו הוגש לנו לחם הבית עם מטבלים, שמן זית ובלסמי, פסטו מעולה וסלסה עגבניות טרייה. הלחם הוא לחם דגנים קריספי של מאפיית הבלקן, מאפיה וותיקה ומעולה שבאמת מרגישים בלחם את הבית הטוב שבו הוא נאפה. יש גם גרסה של לחם לבן . אם באתם לארוחה תשמרו מקום כי הלחם ממכר.

 ??????????

??????????

הכרובית המטוגנת זה משהו שפיתה אותנו, למה כי המלצר הסביר לנו שהכרובית עוברת חליטה טרם יצלו אותה והיא עשוייה למחצה כזה, זה בדיוק מה שאנחנו עושים בבית ולרוב יוצא לנו רך מדי. כאן זה היה מדוייק!! תארו לכם מנה ראשונה, בריאה, צמחונית עשויה מכרובית שלמה, מלח ים אטלנטי, זרעי כוסברה וטימין המוגשת עם שני מטבלים: איולי פטרוזיליה, טחינה ולימון, לטעמי כדאי לבחון מטבלים אחרים, מלבד זאת היה לנו טעים גם ככה, בלאדי.

??????????

??????????

מנה נוספת ממגוון הראשונות שהונחה על שולחננו היא חציל וביצה: חציל שרוף על האש, טחינה לבנה, פלפל חריף (בצד!), סלסלת עגבניות וביצה קשה. מנה מדוייקת בעשיה, במרקם ובטעם. נוצרת שם הרמוניה בצלחת שלוקחת את הסביח בסיבוב.

??????????

??????????

יש כמובן מנות נוספות בתפריט כמו קרפצ'יו פילה עגל, קפרזה ועוד, תבואו ותדווחו לי.

IMG_96664יחצ

זה הזמן להציץ קצת מסביב, לבחון את העיצוב ולהבין שאנחנו נמצאים מעל פארק וטיילת ענבה,   כך שהמסעדה צופה על האגם המלאכותי ועל הפארק וגם על העיר המתעצמת הזו שהופכת למחוז בישראל.

20171221_140906A

20171221_141112A

20171221_141649A

20171221_141932A

כעת לעיקריות.

אני העדפתי בגלל כאבי שיניים מנות רכות ולא התאכזבתי, הזמנתי מנה של כבדי עוף עם ריבת שרי שנעשים בצליה עם רוטב יין אדום וכוכב אניס ובצל אפוי מוגשים על פירה חלבי. בתקופה שעבדתי המנה הזו חגגה בעסקיות ואני חגגתי עליה, גם כאן תמצאו אותה בעסקיות. אבל היא עשויה לעילא ולעילא ואני מתכוון קודם כל למידת העשייה של הכבדים ולשלוב הטעמים עם השרי, הרוטב שנוצר עם היין בצליה והפירה הטעים. המלצת הששת!

??????????

20171221_151632

זוגתי הזמינה פרגיות בקארי: קארי צהוב, חלב קוקוס, ג’ינג’ר, שום, כוסברה, ברוקולי ומנגו על אורז לבן. מאחר ואני עתיר נסיון במאכלי קארי, הורגש לי במנה גם תבלין המתקרא "קארי" שהמרחק בינו לבין משחת קארי כמו בין הודו להודו המערבית. נכון, המנה עשויה גם עם קארי צהוב אבל היא חסרה את הטעם ההודי המקורי לדעתי. יחד עם זאת השילוב של הרוטב עם האורז היה טעים וזו בהחלט מנה סבירה לאוהבי הז'אנר.

 ??????????

??????????

מנה אחרת שביקשתי, קצת הגזמתי… היא ריזוטו פטריות (בשביל הצמחוניים) מנה פיצוץ! שמפיניון, פורטובלו ופורצ’יני, יין לבן, פרמז’ן, חמאה, בטח שמנת, בצל ירוק ובזיליקום, מנה ממש עשירה בלי קמצנות, השפע והטעמים מעולים. מומלץ.

??????????

??????????

מנות שנראה לי שכדאי לבוא ולדגום בהמשך, סינייה מש ברוטב עגבניות, פפרדלה אנטריקוט ודגים. תמיד למסעדה טובה יש את הפעם הבאה. והימליצו לי על הקבב.

IMG_00042יחצ

קינחנו במנת קרם ברולה שהיתה מדוייקת, עשויה במקצועיות וטעימה, כלומר שברירית למעלה ורכה בפנים.

??????????

מאחורי כל ההצלחה הקולינרית הזו יש שלוש דמויות ורקע. ראשית על הקולינריה במטבח איתן מור, השף ומנהל המטבח, אשר הכניס רעננות מחשבתית ויצירתיות קולינארית שבאה לידי ביטוי במנות ובטעמים חדשים.

וכמובן הבעלים הצעירים (בשנות העשרים) שיחד יצרו את כל ההרמוניה הזו ביעוץ וליווי של מסעדת מחניודה…

בעלי המסעדה, ענבר גוהר וחגי גילשון, צעירים בשנות ה 20 לחייהם, עשו צעד אמיץ והחליטו שאת הקריירה שלהם ייבנו במודיעין, עיר מדהימה ותושבים "ליגה בינלאומית". ענבר וחגי בדקו מספר מקומות אפשריים למסעדה בגוש דן ובשפלה הפנימית והחליטו ללכת עם הלב… למודיעין. הם מצאו במודיעין תושבים ברמה סוציו-אקונומית גבוהה לצד מחסור במסעדות ובמקומות בילוי הפתוחים בשבת ולכן כשמצאו את המבנה המתאים עם הנוף המדהים נפל הפור ויחד החליטו "ללכת על זה" ונוצר הקשר שהבשיל לכלל שותפות פורייה ומוצלחת.

ענבר עבדה במקדונלדס ויצאה להכשרה מקצועית באנגליה. כשחזרה משם, עם הכשרה ניהולית, קיבלה לידיה לניהול את הסניף הכי סואן של הרשת בראשון לציון.היא הגיעה לענבה כשבידיה כל הכלים לניהול מסעדה.

חגי עבד בכמה מסעדות, ועבר למחנהיודה" שהייתה בית ספר… בית ספר לניהול צוות עובדים, ניהול "פלור" ובית ספר לניהול הכשרות מקצועיות (הכשרות יין, מלצרים, שרות והגשה).

מצוייד בכלים האלה והמלצות חמות, עבר חגי ל "זסרינה", המסעדה של מאיר אדוני בקיסריה (בינתיים נסגרה) כאחראי משמרת. לכשנסגרה המסעדה החליט שצבר נסיון ובחר בדרך עצמאית.

כאמור, דרכם של ענבר וחגי הצטלבו במודיעין בדיוק בתקופה ששניהם חיפשו את "הלוקיישן" המבטיח. מכאן, זו הייתה רק שאלה של זמן עד לסיום השיפוץ והכנת המקום כדי שיעמוד בסטנדרטים שהציבו לעצמם הן בתחום הבינוי והעיצוב והן בתחום האיפיון הקולינארי.

"ענבה" (בהיגוי הערבי, ב' דגושה וסגולה… (ניקוד סגול)), יצאה לדרך בליווי מקצועי של צוות "מחנהיודה" שביחד בנו את התפריט הראשון ומשם "ענבה" עצמאית, שוקקת חיים ומשרתת את התושבים 7 ימים בשבוע. מאז רעננו את התפריט, צוות המטבח הוחלף וחגי לקח את המושכות של המטבח וענבר את המושכות ב"פלור". לאחרונה גוייס איתן מור כשף ומנהל המטבח. איתן הכניס רעננות מחשבתית ויצירתיות קולינארית שבאה לידי ביטוי במנות חדשות, טעמים חדשים ובארוחות בוקר בסופי השבוע.

??????????

??????????

ענבה בר מסעדה, מודיעין

עמק זבולון 1

http://www.anabe.co.il/#about

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!