27 באפריל 2024 7:03
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת החצר, מסעדת שף בירושלים, פשוט הכי טוב שאפשר

 

מסעדת החצר בניצוחו של השף מוטי אוחנה חוגגת שבע שנים ומגישה תפריט שאפשר להגדירו כ " הכי טוב שיש" מבחינתי הארוחה הטובה ביותר השנה במסעדה!

וכאן ההזדמנות שלכם לבוא לעסקיות צהריים וללקק את האצבעות. כן , כן ממש ללקק את האצבעות לכבוד חגיגות 7 למסעדת "החצר" הירושלמית הכין השף מוטי אוחנה תפריט צהריים איכותי ומגוון עם מיטב מנות הדגל של המסעדה במחירים מיוחדים

 

שף מוטי אוחנה, החוגג שבע שנים במסעדת החצר, החליט לצאת במבצע ותפריט צהרים חדש. חווית הצהריים של מסעדת "החצר" מתחילה עם פלטת מאזטים תוצרת בית הכוללת בין השאר קרם חצילים, קישוא כבוש, פלפלים קלויים ולחם הבית הנאפה במקום

אז באנו לטעום לארוחת טעימות יוצאת מהכלל

אני לא זוכר את רשימת היינות, לגמנו לפתיחה יין של יקב דלתון פומה בלאן של דלתון (בלנד של זני סובניון בלאן) שהיה מעולה.

המלצריות הגישו את פלטת הפתיחים שתוך 3 דקות נאלצו להביא אותה מחדש, כשזה טעים כל כך זה לא פלא שנגמר מיד,

פלטת מאזטים – מבחר צבעוני של סלטי הבית: עלי מנגולד עם בשר, סלט ירוק עם חמוציות פטרוזיליה ואגוזי מלך, מטבוחה, קרם חציל עם סילאן, סלט פאקוס (בין מלפפון לקישוא) מתובל, שמן זית וחומץ בלסמי ולחם הבית בסגנון פרנה. (חלק מהסלטים משתנים כל תקופה), מן הראוי לציין את קרם החצילים ואת מתאבן המנגולד במדליה זהב.

ADSCN1976A

DSCN1977A

מחיר ערב: 56 ₪, בהזמנת ארוחת צהריים: ללא עלות (כל מנת סלט נוספת 8 ₪)

מי שמזמין צהריים יקבל גם את ה כרובית בטחינה – כרובית מטוגנת עם נגיעות טחינה עדינה. מנה שיוצאת על חשבון הבית ובהזמנת ארוחת טעימות אינה מתומחרת בתפריט .

DSCN1972A

מנות ספישל שהשף הכין טולם אני בטוח שהן נכנסות מהר מאוד לתפריט, תפעילו לחץ קבוצתי…

טריו סביצ'ה – סלמון, דניס וטונה אדומה קצוצים לקוביות, כוסברה, צ'ילי, פירות העונה צנונית ובצל ירוק. ההגשה של המנה הזו פשוט כוכב מישלן! מנה ברמה הכי גבוהה שיש. מחיר ערב: 64 ₪, צהריים: לא בתפריט.

DSCN1983A

 

קרוסטיני דניס – דניס קצוץ, טחינה, זיתי טאסוס, פלפלים, עגבניות, בצל ירוק על מצע של צנים וקרם חצילים. זו מנה עם חריפות עדינה שפותחת לכם אתך התיאבון לעוד ועוד, גם מנה זו מוגשת על ציפחה מה שמציין שאתם במקום שמגיש אוכל ברמה גבוהה מאוד. מחיר: משתנה – מנת ספישל, יוצאת בארוחת הטעימות.

IMG_7693A

מעורב דג-ים ירושלמי – זו אינטרפרטציה של השף למעורב הירושלמי אולם כאן זה בדגים משובחים: דגי ים מוקפצים בצל, פלפל חריף ולימון כבוש בתערובת תבלינים עם טחינה ועמבה. מחיר ערב: 64 ₪, צהריים: לא בתפריט. אישית חשבתי שזו מנה מהמטבח ההודי אבל מסתבר שלו מנה ירושלמית אסאלית.

IMG_7703A

DSCN1989A

סלט אדניב רוקט – עלי אנדיב, רוקט, אגסים, סלק צלוי ופקאן מסוכר בוינגרט בלסמי, עלי אנדיב צעירים ובייבי סלקים במתיקות עדינה השוברת את מרירות האנדיב. מחיר ערב: 46 ₪, צהריים: 34 ₪.

ADSCN1984A

פטה כבדי עוף ואווז מהולים בברנדי – לצד ריבת עגבניות ושומר על לחם קלוי. מנה שמי שאוהב פטה כבדים יבין שהוא במקום הנכון. מחיר ערב: 58 ₪, בצהריים במחיר נוח של 36 ₪ בלבד

DSCN2010A

IMG_7710A

קרפצ'יו פילה בקר – רוקט, איולי כמהין, בלסמי ופיסטוקים מסוכרים, הקרפצ'וי הכי עדין והכי טעים שאכלתי לאחרונה או בכלל! מחיר ערב: 52 ₪, צהריים: לא בתפריט.

 DSCN2015A

מי שאכל הרבה מהלחם של מוטי כי היה טעים, יצטער קצת כי "הפיק הקולינרי" מגיע כתמיד במנות העיקריות, השף מוטי אוחנה מציע מגוון רחב של מנות עיקריות חדשות, אליהם יתחברו גם אניני הטעם וגם הסולידיים שבין הסועדים. בגזרת הבשרים פילה הבקר העדכני יוגש יחד עם כבד אווז על קרוטון ולצדם בצלצלי שאלוט העשויים ביין אדום. חזה המולארד העסיסי משנה את צבעו וטעמו הקלאסיים ומוגש כעת עם ראגו עדשים שחורות בציר של דובדבני אמרנה. ולחי הבקר הידועה תשנה סטייל ותוגש כעת לאחר צליה ארוכה (6 שעות) ביין אדום וציר בקר של פטריות פורצ'יני וירקות שורש. לאוהבי הדגים מציעה המסעדה מנה של פילה סלמון בזיגוג וינגרט אסייתי חם, עם פטריות שומגי ושעועית ירוקה, בטעם ובניחוח אסייתי משכר. ובנוסף דג בס שלם צלוי בגריל עם רוטב טוסקני המפיץ שלל ניחוחות וטעמים של ירקות שורש.

במנות העיקריות של שעות הצהריים ניתן לחוות טעמים חדשים ומעניינים במחירים מפתיעים.

לדוגמא:

נתח סלמון בווינגרט אסייתי עם פטריות שומגי ושעועית ירוקה במחיר של 82 ₪ בלבד (במקום 106 ₪).

הקרניבורים שבנינו ישמחו לשמוע שסטייק האנטריקוט המוגש ברוטב יין אדום יעלה 90 ₪ בלבד (במקום 130 ₪) והאסאדו עגל המפורסם של המסעדה, המוגש ברוטב ברביקיו תפוזים וג'ינג'ר יעלה 84 ₪ (במקום 106 ₪).

השף ובעל המסעדה, מוטי אוחנה – בוגר ביה"ס הגבוה לבישול "קורדון בלו", בעל ידע גסטרונומי עשיר, עשייה והתמחות של 13 שנים בתחום הקולינריה בארץ ובחו"ל: מהסטיקיות המקומיות בירושלים, דרך מסעדת צ'אקרה האיכותית ועד למסעדות הגורמה של אוסטרליה.

אז מה היה לנו בארוחת הטעימות ( כ 230 ₪)

היין היה של יקב צובא,

יין אדום הרי יהודה צרעה (בלאנד של סירה, קברנה, מרלו ופטי ורדו ) אני מעריך מסעדות שמגישות יין ישראלי.

מוסר ים\סלמון (משתנה ) אנחנו טעמנו מוסר ים – מזוגג בווינגרט אסייתי חם עם פטריות שימגי ושעועית ירוקה. זו מנה מאוד מיוחדת וטעימה, בשיחה עם השף מסתבר שיש לו אהבה רבה למטבח האסייתי, ( ראינו גם בראשונות). מחיר ערב: 102 ₪, צהריים: 82 ₪.

DSCN1992A

מח עגל על קוסקוס – מנת ספיישל של השף תיבול ומחיר משתנים (חלק מארוחת הטעימות). אני ממש לא חסיד של מנת מח, ניסיתי, טעמתי, היה מלוח לא אהבתי. לאוהבי המנה בלבד.

DSCN2013A

מנה נוספת שמקבלת אצלי מדליה זהב קריספי ניוקי – עם כבד אווז חזה אווז מעושן ושקדי עגל על קרם שורשים. מנה חלומית שאם לא הייתי כבר כמעט שבע לא הייתי מאפשר לחברי לשולחן להתחלק עימי. גם כבד אווז ודם שקדי עגל, הללויה. מחיר ערב: 104 ₪, צהריים: לא בתפריט.

DSCN2018A

מי שמכיר את השף אוחנה יודע ששקדי עגל המפורסמים של המקום במתכון עדכני עם עגבניות צלויות לצד תפוח אדמה מושחם קרם חצילים ויין אדום זו אחת ממנות הדגל שלו. כעת שקדי עגל – אחת ממנות הדגל של אוחנה במחיר של 52 ₪ (במקום 64 ₪).

 

אסאדו עגל – ברוטב ברביקיו תפוזים וג'ינג'ר, מנה אליפות, שש שעות הנתח של האסאדו ללא עצמות מבלה בתנור ומגיע לסועד כשהוא ממש נימוח, אסור להחמיץ את המנה הזו !מדליה מחיר ערב: 106 ₪, צהריים: 84 ₪.

 IMG_7714A

IMG_7713A

לחובבי הסטייקים סטייק אנטריקוט על האש – מוגש עם\בלי רוטב בורדולז (יין אדום מצומצם וציר בקר) עלי רוקט, וצ'יפס בסגנון הולנדי המוכן בשלושה שלבים. למרות שהיה מדיום רייר קלאסי הורגש שזה בשר איכותי, ( אני מעדיף מדיום) והרוטב בורדולז הוא דמי גלאס והיה נפלא למשוך את הבשר יחד עם הרוטב. הצ'יפס עצמו היה לא רגיל הוא הוכן בשיטה של שלושה שלבים סגנון הכנה הולנדי נאמר לנו, על כל פנים משהו מיוחד בהחלט. לא בתפריט הערב, צהריים: אלו שיתמזל מזלם להגיע לצהריים ישמחו לשמוע שסטייק האנטריקוט המוגש ברוטב יין אדום יעלה 90 ₪ בלבד (במקום 130 ₪).

DSCN2034A

DSCN2028A

המנה של פילה בקר וכבד אווז – על קרוטון עם בצלי שאלוט ביין אדום מוגש לצד פירה  מחיר ערב: 106 ₪, זו מנה שאנחנו מכירים כפילה רוסיני, מנה שמתהדרים בה , הנתח היה עשוי בדיוק לטעמי והכבד אווז מעולה, איך לא? והשילוב יחד מוצלח בהחלט.

DSCN2040A

זהו אחרי שהתפוצצנו מממנות הגורמה הגיע הזמן לקינוחים ואתם יודעים שמסעדות כשרות נמדדות בין היתר על הוצאת קינוחים ברמה שאינה פחותה מאלו שמשתמשות בחלב ושמנת. כאן במסעדת " החצר" כל המנות בקינוחים היו ליגה!

צלוחית פוטיפורים – טראפלס, עוגת שקדים, שוקולד, מקרון וניל\פטל, מרשמלו כתום, שוקולד לבן, באונטי. זו מנה שהייתי יכול לחתום על מנוי עליה ( מזכירה לי פלטה של לירן גרודה) ממש אוסף של דליקטסים על צלחת אחת.

DSCN2043A

DSCN2041A

גלידה וניל – עם דבש ענבים, טחינה גולמית שערות חלבה ופיסטוק. בהחלט גלידה ברמה גבוהה, לא הרגשתי כל הבדל בינה לבין גלידה שמנת. מחיר: 36 ₪

DSCN2053A

פאדג' שוקולד – מוס שוקולד, טוויל מבצק פילו ומרשמלו ורוד מעל. מנה שיגרתית למי שלא מטורף על קינוחי שוקולד. מחיר: 42 ₪

IMG_7721A

DSCN2048A

והלהיט קרם ברולה – עם סורבה תות, מרנג ומקרון פטל. פשוט נפלא וטעים הקרם ברולה הוא חמים מעט מהברנר ששורף , והסורבה תות מעניק רעננות ומקפיץ את הטעם. מחיר: 46 ₪

IMG_7731A

DSCN2054A

"החצר" – מסעדת שף ים תיכונית המתמחה בצליית בשר, תבשילי קדירה ודגים. מבחר מנות ממטבחים וטעמים מגוונים: ממטבחי הגורמה אניני הטעם של צרפת ועד פיקנטיות שוק מחנה יהודה.

המסעדה ממוקמת באחד המבנים יוצאי הדופן ששומרו ממבנה הרכבת הישנה בירושלים ומעוצבת בסגנון מודרני וחמים עם שני מפלסים, בר צד מסוגנן ומטבח פתוח.

חמישה כוכבים וארבע מדליות זהב: קרם חצילים, טריו סביצ'ה, קריספי ניוקי, אסאדו עגל. אולם גם שאר המנות נושקות לקו העליון הזה שקוראים לו גורמה. לא הייתי מחמיץ את הפטה ולא את הקרפצ'יו ועוד .

גילוי נאות הייתי אורח בארוחה לתקשורת

יחצ
יחצ

 

החצר מבנה

"החצר" – מסעדת שף ים תיכונית המתמחה בצליית בשר, תבשילי קדירה ודגים. מבחר מנות ממטבחים וטעמים מגוונים: ממטבחי הגורמה אניני הטעם של צרפת ועד פיקנטיות שוק מחנה יהודה.

העיצוב הפנימי עדין ומיוחד ומנצל היטב את הקווים הקמורים של המבנה, המקום די עמוס ולדעתי מחייב הזמנת שולחן מראש, המלצריות בקיאות היטב בתפריט והשירות עצמו מקצועי מאוד ומוקפד,

המסעדה ממוקמת באחד המבנים יוצאי הדופן ששומרו ממבנה הרכבת הישנה בירושלים ומעוצבת בסגנון מודרני וחמים עם שני מפלסים, בר צד מסוגנן ומטבח פתוח.

DSCN1963A

DSCN1966A

DSCN1996A

DSCN1959A

"החצר" – בשרים, גורמה, דגים, מסעדת שף

דרך בית לחם 7 ירושלים.

חניה בשפע

כשר

גן אירועי ערב לכ- 300 איש

אירועי צהריים עד 100 איש

טל' – 057-9443390

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!