28 באפריל 2024 19:27
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקומה ה11 מזרח ומערב בגובה רב

 

הקומה ה11 זו מסעדה במלון קראון פלזה תל אביב במגדלי עזריאלי. מסעדה ותיקה שהייתי שם לא פעם אחת ויש לציין שהרמה שם גבוהה והמחיר שפוי. מה שמייחד אותה בל השנים הארוכות שאני מכיר זה החיבור הזה בין המזרח הרחוק הסושי למזרח הקרוב השווארמה ולמערב הסלמון והשניצל, ולא רק אלא תפריט מגוון.

לקראת עונת החגים ותחילתו של הסתיו, רקחו השפים אסף מישקובסקי וקובי אביטן, תפריט חדש למסעדת הקומה ה-11 על טהרת חומרי גלם איכותיים ובריאותיים. התפריט החדש משלב מנות של דגים, בשרים, לצד מנות טבעוניות וקינוחים מיוחדים המיוצרים בקונדיטוריה של המסעדה. בתפריט החדש ניתן דגש למגוון רחב של יינות ומשקאות אלכוהול אשר נבחרו בקפידה ומלווים את המנות ליצירת ארוחה מושלמת.

אני דווקא נתקעתי בעמדת הסושי ליד הסושי מן אושרי בורטמן אחד המנוסים שיודעים בדיוק מה הם מגלגלים ואיך מכינים את זה.

ואין ספק שכאשר שף המלון קובי אביטן מכין את המנות שם הוא מוציא את המיטב מתחת ידיו ובין היתר הכין סביצ'ה נהדרת ועוד

גילוי נאות לפני המנות: הייתי אורח המסעדה להיכרות עם התפריט החדש.

??????????

כמו שפתחתי, סושי שמזמן לא אכלתי ברמה הזו, שיגע אותי הטעם של של הוואסבי העדין בתוך הסושי שאני לא אגלה לכם סוד מקצועי של הסושי מן אבל זה היה פצצה! בקיצור פלטה של סושי שפתחה את התיאבון לעוד, אבל היה המון אוכל

??????????

היה שם רול עם ציפוי בטטה במילוי סלמון סקין מלפפון וגזר בציפוי בטטה עם קוויאר צמחוני שחור וצ'ילי ירוק..

רול עם אבוקדו, סלמון טרי ואבוקדו בציפוי אבוקדו עם אויר אדום וצ'ילי אדום – איזו מקפצה זה הצ'ילי

והפצצה: טונה וואסבי רול בציפוי טמפורה שבבים מה שנקרא פלקס בשפה של המקצוענים כמו אושרי.

??????????

במלון מגישים את הסושי בבר לאונג' ליד הקוקטיילים האדירים שמכינים שם.

עוד מנה מעולה לפתוח את התיאבון זה הסביצ'ה דג דניס שהכין השף, איזו הברקה! לפרוס דף אורז ולהניח עליו את הסביצ'ה עם הרוטב הנפלא שהם רקחו לה.

??????????

וליד צלחת שפשוט נטרפה במהירות סגירת תריס של מצלמה: סשימי טונה אדומה ברוטב של גזר והדרים עם ירקות מתאימים ו… כוסברה לעוף עליה.

??????????

סלט ניסואז שמוגש גם במחשבה מיוחדת כאילו בתוך עיתון : מיקס חסות, איולי בזיל לימוני, פטריות שימג'י, אספרגוס, תפו"א מדורה, קרוטונים, ביצה של שש דקות ונתחי סלמון צרוב, הגשה נפלאה, שילוב של סלמון עשוי בפנים שונה כמובן מהטונה שאנו רגילים, ובאמת הטעם פחות מודגש אבל זו מנה עשירה וטעימה.

??????????

הברקה של השף זה מנת חציל קלוי שכמותה טרם נפגשתי שילוב של טחינה אנחנו רגילים אבל שבבי חלווה זה טוויסט גאוני: טחינה הר ברכה, פסטו, קולי עגבניות, שבבי חלבה, שומשום שחור זו מנה לטעום, ללמוד ולהכין בבית.

??????????

בין המתאבנים של ביס ( פינגר פוד) יש ברוסקטה רוסטביף תשמעו, רוסטביף מעולה שמוגש עם איולי איטלקי, צלפים, עגבניות שרי אדומות, זיתי טאסוס, קורנישון ושום קונפי וכל זה ביס וחצי בעיניים עצומות.

??????????

לקרניבורים יש גם מנה של קרפצ'ו סינטה מיושנת סלט אורוגולה טרייה, קרוטונים, בלסמי איטלקי, שמן זית ושום קונפי. נמס בפה שזה מעולה.

??????????

סלט עוף ועדשים שחורות הרבה חסה היה מעט טפל כדאי להוסיף לו איזה איולי

??????????

מנה מיוחדת ( ספיישל) הייתה כבד אווז ברולה עם רבת שרי קונפי ליד, הייתי זולל בלי חשבון לכולסטרול אילו הגישו עם טוסטונים.

??????????

בכל המנות או בין המנות אפשר ללגום קוקטיילים מדליקים שמכין הברמן אנטון קיידן ממוסקבה והם משלבים חומרי גלם איכותיים. מהתפריט: הנשיקה של סבתא- מורכב משילוב של גמבה בשלה ואדומה, תותים, ג'ין ארומטי ומרטיני רוסו. "הריבה של צינה" – טקילה מתובלת, ריבות הדרים, סירופ הדרים, דבש וליקר תפוז ועוד.

??????????

באתי באוטובוס במיוחד בשביל זה.. לגמתי ויסקי עם יין אדום, מוחיטו, מרגריטה ועוד

במנות עיקריות שטעמתי כמובן צריך לציין מנה ענקית לכמה קרניבורים, מדובר על פלטה ענקית מעץ עליה 250 ג' אנטריקוט, 250 ג' צלעות טלה, 250 ג' סינטה, 250 ג' פרגית – 482 ₪ הספקתי למשוך צלע טלה או כבש שהייתה טובה מאוד ועוד סינטה שהייתה לי קשה לטעמי.

??????????

שניצל!!! מי לא אוהב שניצל עם צ'יפס ואיולי, אהבתי את ההגשה המיוחדת. ( פעם אכלתי שם המבורגר גם שם הייתה הגשה מקצועית מיוחדת) על כל פנים שניצל קינג סייז טעים, שווה ליהנות משניצל () כמו הנכדים) לפעמים. 74 ₪

??????????

אבל המנה הכי טעימה היית נתח נאה של דג סלמון שהיה עשוי במדויק. לא יכולתי לבקש משהו יותר טוב, יותר טעים ודג שעשוי כל כך מדויק, שאפו לשפים! מוגש על סלט עדשים חם ולימון טרי 89 ₪ המלצה!!!

??????????

אם אתם במטבח ים תיכוני אז יש מנת שווארמה בטעמים אקזוטיים ( עמבה?) בהגשה מיוחדת. מיני פיתות, מסבחה חמה, פטרוזיליה, בצל וצ'ילי חריף 88 ₪ יקר קצת לטעמי האישי

??????????

קציצות דג ( בורי) גם בסגנון ים תיכון היו טעימות אבל לא יותר מזה. מוגש על קרם עגבניות שרי וכוסברה טרייה בליווי סלט לבנוני. 88 ₪

??????????

שלל קינוחים ספיישדל

??????????

??????????

למסעדה תפריט עסקית צהריים המוגש בכל יום חול בין השעות 12:30-15:30. הארוחה העסקית עובדת במתכונת של Fast&Fresh, מתוך המחשבה על הזמן הקצר שיש לכל אורח. בעסקית מוצעות מגוון מנות מהירות וטריות בתפריט תוך התחייבות לספקן במהירות רבה. מנות אלו מסומנות באותיות F&F.

??????????

העסקית כוללת מנה ראשונה לבחירה, כוס שתייה קלה, במחיר המנה העיקרית.

מסעדת הקומה ה-11 | מלון קראון פלזה סיטי סנטר | מנחם בגין 1, מתחם עזריאלי | 03-7774067

 

שתפו את הפוסט!