27 ביולי 2024 4:52
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארץ האוכל עם מירי מסיקה ורותי רוסו (הוט)

ארץ האוכל עם מירי מסיקה ורותי רוסו

באדיבות HOT8

מירי מסיקה ורותי רוסו יוצאות בסדרה חדשה למסע קולינרי תרבותי בשלושה תאי שטח ('טרואר') ישראלים ופוגשות יצרני מזון וחקלאים שמגדלים ומייצרים מוצרים ייחודיים לכל תא שטח. סדרה בת 3 פרקים.

לפני כמה דקות יצא לי לצפות בפרק הראשון, ולא פיראטי וזה ממכר שאני כבר מחכה לפרק השני.

אנשים יורדים לנגב בלי כל ידע חקלאי בחלקם והם מגדלים שם גידולים מדהימים. שורש כורכום, סיליקורניה, דייקון, וכן חווה לגבינות עיזים. אל תבואו רעבים כי בסוף רותי רוסו מכינה מאפה מאורר רעב!

מתוך הסדרה באדיבות HOT8
מתוך הסדרה באדיבות HOT8

זו לא עוד תככנית בסגנון ריאליטי אבל זה החיים עצמם ואיך אנשים עושים חקלאות ורותי ומירי עושות אותו טעים  (ונעים לאוזן).

רוסו (אשת קולינריה מובילה) ומסיקה (זמרת בעלת תשוקה וסקרנות לאוכל ומרכיביו) נוסעות ברחבי המדינה, פוגשות חקלאים ויצרני מזון מקומיים שמתמודדים לא רק עם תנאי השטח אלא גם עם תנאים כלכליים קשים ורגולציה שמערימה המדינה על מי שרוצים להמשיך ולעבוד במקצוע החקלאות.

המונח 'טרואר' טבוע בשפה הקולינרית העולמית. הוא מגיע מהשפה הצרפתית ומתאר  את מכלול תנאי הסביבה לגידול חקלאי- מכושר ספיגת הקרקע דרך שיפוע המדרונות וכמות המשקעים בהיבט של גידול כרמים ויין. לכל 'טרואר' מאפיינים משלו שמשפיעים על התוצרים שגדלים בו וכמובן שעל המטבח המקומי.

זו סדרה על חדשנות קולינרית, חלוציות עכשווית ותוצרים טעימים וייחודיים שנמצאים תחת האף של כולנו כשחלקם, באופן מפתיע, כלל לא מגיעים לקהל הישראלי אלא משווקים ישירות לחו"ל.

מתוך הסדרה באדיבות HOT8

ישראל 2022

פרק 1 – הנגב המערבי | פרק 2 – אזור השרון | פרק 3 – רמת הגולן

יוצרי הסדרה: אורי סלעי ודוד קישקה

בימוי: אורי סלעי

עורך קולינרי: דוד קישקה

 

 

 

שני-רביעי, 18-20.07 בשעה 21:20 ב-HOT8 וב-HOTVOD

 

שתפו את הפוסט!