27 באפריל 2024 4:52
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנבחרות" – סיפורן של הנשים בפוליטיקה הישראלית מקום המדינה ועד היום

הנבחרות" – סיפורן של הנשים בפוליטיקה הישראלית מקום המדינה ועד היום

כאן 11 בסדרה דוקומנטרית על מאבקן של נשים לייצוג בכנסת ישראל והמחירים ששילמו בדרך

ציפי לבני, מרב מיכאלי, מירי רגב, שלי יחימוביץ, איילת שקד, לימור לבנת, זהבה גלאון, פנינה תמנו שטה, עאידה תומא סלימאן, סתיו שפיר, נעמי חזן מדברות בפתיחות על המקום והדרך של נשים בפוליטיקה הישראלית

הסדרה, בת 3 פרקים, תשודר החל מה- 6 בספטמבר, יום שלישי,  בשעה 21:40 ב- כאן 11 ובדיגיטל

לאורך השנים נשים, שהן הרוב בישראל, היוו מיעוט בכנסת ישראל. הן נאבקות על מקומן וייצוגן במפלגות השונות, על זכותן לבחור או להיבחר, ועל היכולת להתקדם לתפקיד הבכיר מכולם, בו כיהנה רק אישה אחת מתוך 14 ראשי ממשלה. בכנסת ה-24 (האחרונה) אומנם הגיע מספר חברות הכנסת לשיא של  43, אבל גם שיא זה אינו מייצג את מספרן של הנשים באוכלוסייה.

ארכיון הכנסת. צילום אלדן דוד_צבוע

סדרה דוקומנטרית חדשה של כאן 11 מתעדת את המאבק של נשים לייצוג בכנסת ובמוקדי קבלת ההחלטות הפוליטיות. חברות כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעבר ובהווה, נשות תקשורת ומומחיות בתחום הפוליטי המגדרי והמדיני, מנתחות את הדרך המורכבת של נשים בפוליטיקה, בשילוב חומרי ארכיון נדירים בהם פוליטיקאיות נשאלות שאלות שלא יאומנו, מוטרדות לעיני המצלמות, וסופגות בוז וגיחוכים בדיונים חשובים על מגדר ונשים מוכות.

חברות הכנסת מספרות על ההתמודדויות והמאבקים בפריימריז, על שריונים, ועדות מסדרות ועוד. גם אם נדמה שמטרת אלה לקדם את כניסתן של נשים לכנסת, פעמים רבות הם עיכבו, יצרו מחנות וחוסר סולידריות בין הנשים ובעיקר קיבעו את ייצוגן הנמוך במקומות ריאליים.

אוסף התצלומים הלאומי. צילום_ יעקב סער

נשים בכנסת הצליחו לקדם במהלך השנים שורה ארוכה של חוקים שיזמו, בהם: החוק למניעת הטרדה מינית, חוק ההפלות, חוק הקופאיות, חוק הפללת הלקוח ועוד. עבודתן הפרלמנטרית שינתה בהמון היבטים את חייהם של הנשים בישראל, בזכות חקיקה העוסקת בענייני נשים ומאבק באי השוויון המגדרי. אבל למשחק הפוליטי יש מחיר.

מתוך הנבחרות , באדיבות כאן 11

האם נשים משלמות יותר? האם יש תקרת בטון לנשים בפוליטיקה בישראל? 

יוצרות: אפרת שלום דנון, אסנת טרבלסי, ליאור אלפנט | בימאית: אפרת שלום דנון | מפיקה: אסנת טרבלסי | חברת הפקה :  טרבלסי הפקות.

הסדרה "הנבחרות תשודר ב-6 לספטמבר, יום ג, בשעה 21:40 ב- כאן 11 ובדיגיטל, משך כל פרק: כ- 52 דקות.

שתפו את הפוסט!