27 ביולי 2024 12:48
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלט ירושלים מופע חדש: אותלו ובכורה עולמית של Rubato

 בלט ירושלים

בערב מיוחד הכולל שתי עבודות

אותלו

על-פי מחזהו של ויליאם שייקספיר

כוריאוגרפיה: מרינה קסלר (אסטוניה)

מוזיקה: ארבו פארט (אסטוניה)

עיצוב במה ותלבושות: אנדראה האמר (שוודיה)

הפקה מחודשת עם הדור החדש של בלט ירושלים.(בכורה עולמית ב2012 )

created by Polish

ובכורה עולמית

של Rubato   (זמן גנוב) בלט במערכה אחת

מאת יגור מנשיקוב (ישראל)

31.8.2021 מרכז סוזן דלל, ת"א-יפו בשעה 21:00

30.9.2021 אולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים

 

Rubato

   (זמן גנוב) מאת איגור מנשיקוב ,( הכוריאוגרף של מופע כנר על הגג). היצירה נוצרה בתקופת מגיפת הקורונה, בהפוגה שבין שני הסגרים. הקומפוזיציה, שמתחילה במטרונום ועוברת למוזיקה של סרגיי פרוקופייב, משקפת את החופש היצירתי ואת יכולת המשחק של הרקדניות באמצאות הכוריאוגרפיה.

זו יצירה חדשה לארבע רקדניות בה משתתפות: ענאל זייטקיו, שרה למפרט, מירי לפידוס ודנה למפרט- כולן תלמידותיה של נדיה טימופייבה.

יגור מנשיקוב, רקדן וכוריאוגרף, מייסד ומנהל קבוצה GEM.  יליד רוסיה, בוגר האקדמיה לבלט הרוסי ע"ש ווגנובה בסן פטרסבורג, היה סולן ראשי בבלט ציריך, בבלט הלאומי של פולין, בתיאטרון הלאומי בקרואטיה, בבלט הישראלי ובבלט נס ציונה. בשנה אחרונה השתתף במופעי  להקת בלט ירושלים. כרקדן זכה לעבוד עם כוריאוגרפים מובילים ברחבי העולם כגון: פול לייטפוט, סול לאיון, קריסטיאן שפוק וויליאם פורסייט. לצד הקריירה שלו כרקדן מוביל החל מנשיקוב ליצור יצירות בתחום בלט עכשווי. יצירותיו הועלו במופעי בלט נס ציונה, בפרויקט הרמת מסך וגם במופעי להקות מחול בחו"ל. ביולי 2018 השתתף יגור מנשיקוב כיוצר ורקדן עם שלושה   מרקדני בלט ירושלים ורקדנים אחרים בפסטיבלים בסין.  (ב -2018 הוזמן מנשיקוב ליצור מופע חדש לכבוד עשור לבלט ירושלים.  ויצר את גרסתו :לכנר על הגנ" מופע שזכה להצלחה ולביקורת

יגור והבנות

 

על המופע "אותלו:

המופע  "אותלו"  על-פי ויליאם שייקספיר נחשב המופע המוצלח ביותר ברפרטואר של להקת בלט ירושלים (בכורה עולמית  2012). הכוריאוגרפית מרינה קסלר(אסטוניה) מספרת שהמוזיקה של ארבו פארט  המלחין האסטוני היתה מקור ההשראה בעקבותיה  – החליטה ליצור בלט על פי הטרגדיה של שקספיר.

ביוני 2017  העלה בלט ירושלים את היצירה בפסטיבל הבין-לאומי ברוסיה ע"ש יקטרינה מקסימובה – אחת הרקדניות האגדיות במאה ה-20 ,  וזכתה לשבחים נלהבים מהמבקרים ומאנשי מקצוע ולמחיאות כפיים סוערות של הקהל.

רקדני המופע

דזדמונה – מירי לפידוס

אותלו_ מיתר בסון

יאגו_ יובל כהן

ביאנקה ענאל זייטקין

קסיו- יגור מנשיקוב

וכן שרה למפרט, אלכסנדר שבצוב, דנה למפרט, טל ניסים ואריאל שרמן

 

צילומים: סמיון לרנר

 

 

מרינה קסלר – כוריאוגרפיתאורחת בבלט ירושלים.  את ההכשרה בכוריאוגרפיה קיבלה קסלר באקדמיה הרוסית  לאמנות התיאטרון במוסקבה, בפקולטה לכוריאוגרפיה.

בשנת 2005 זכתה  מרינה קסלר בפרס בתחרות הבין-לאומית לכוריאוגרפים במוסקווה.

כשסיימה את לימודיה היא חזרה לטאלין והמשיכה ליצור בלטים בהזמנת בית האופרה הלאומי באסטוניה.  יצירותיה של מרינה קסלר היו מועמדות כמה פעמים לפרסים לאומיים באסטוניה. לפני "אותלו" יצרה קסלר את הכוריאוגרפיה לבלט "בית ברנרדה אלבה" על פי יצירתו של גרסיה לורקה. ברשימת עבודות מרינה קסלר  גרסה חדשה של "סינדרלה" על פי מוזיקה של פרוקופייב, בבית האופרה הלאומי באסטוניה שהוצגו ברחבי העולם.. ב-2017 חזרה מרינה קסלר לישראל ליצור במיוחד ל "בלט ירושלים" מופע חדש – "אילוף הסוררת" אף הוא על פי מחזה של שייקספיר. ב2020 מרינה קסלר הציגה את המופע הגרנדיוזי  "אנה קרנינה" על-פי הרומן של לב טולסטוי ומוזיקה של דימיטרי שוסטקוביץ' בבית האופרה  הלאומי  בטאלין .

 

 

על בלט ירושלים: בלט  ירושלים  מיצבה את עצמה  כגוף בולט בפסיפס התרבותי של ירושלים – גוף צעיר ואיכותי בתחום הבלט הקלאסי, הנאו- קלאסי והעכשווי , בניהולה האומנותי של נדיה טימופייבה. והמנכ"לית מרינה נאמן.

ב-2008 יסדו השתיים את הלהקה . והיא מתבססת על רקדנים בוגרי ביה"ס לבלט ירושלים. הלהקה מוכרת כגוף  המקצועי ונתמכת על ידי משרד התרבות והספורט ואגף התרבות של עיריית ירושלים. בעשר שנות קיומה העלתה להקת בלט ירושלים כמה מופעים בתוכניות מגוונות ועשירות. מופעי הבכורה של בלט ירושלים הועלו בפסטיבלים שונים ובמרכז סוזן דלל בתל אביב. בין המופעים האלה הועלו גם עבודות של יוצרים ישראלים צעירים בתחום הבלט העכשווי. הופעות הלהקה זכו לתהודה  ארצית רחבה ולביקורות מחמיאות בעיתונות הכתובה ובאינטרנט בשנים אחרונות נחשפו בלהקת בלט ירושלים כמה רקדנים צעירים ומוכשרים, בוגרי ביה"ס לבלט ירושלים ע"ש נינה טימופייבה (מייסדת ביה"ס), ובתוך זמן קצר זכו בתחרויות ארציות ובין-לאומיות.  ביוני 2017 השתתפה להקת בלט ירושלים בפסטיבל הבין- לאומי ברוסיה ע"ש   יקטרינה  מקסימובה, וזכתה לשבחים נלהבים  מהמבקרים ומאנשי מקצוע   ולמחיאות כפיים סוערות של  הקהל. באותה שנה אירח בלט ירושלים בבנייני האומה ערב גאלה חגיגי בהשתתפות כוכבי בלט מן העולם לזכרה של נינה טימופייבה, מייסדת ביה"ס לבלט ירושלים, שהייתה פרימה בלרינה של  תיאטרון בולשוי.  באותה שנה העלתה הלהקה בהצלחה רבה גם המופע החדש "אילוף הסוררת", על-פי הקומדיה של שייקספיר. ב2018 בחגיגות העשור להקה הועלה המופע "כנר על על הגג" שזכה להצלחה רבה

בשנתיים האחרונות, הועלו עוד שתי יצירות בבכורה עולמית  – שתי עבודות מאת נדיה טימופייבה.  – בכורה עולמית של  Memento -הריקוד האחרון באושוויץ סיפור חייה של הבלרינה היהודייה מפולין פרנצ'סקה מאן.

 

ן- AMORE. הבכורה העולמית הייתה ב-15.9.2020, בהפוגה שבין שני הסגרים, בת"א, ללא קהל, רק בנוכחות מבקרי המחול ונציגי משרד התרבות והספורט.

 

בלט ירושלים

ערב של שתי עבודות

אותלו מאת מרינה קסלר

רובטו מאת יגור מנשיקוב

 

יום שלישי  31.9 בשעה 21:00 מרכז סוזן דלאל

מחירי כרטיסים 120 ₪ באולם יציע90 ₪

הנחות לגימלאים ותושבי תתל אביב

 

יום רביעי  1.9 בשעה 20:30 באולם רבקה קראון , תיאטרון ירושלים.

 

 

 

שתפו את הפוסט!