27 באפריל 2024 8:55
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צ'או רומא סרט איטלקי לרגיעה

צ'או רומא בקולנוע

לאט לאט בתי קולנוע נפתחים בתקופה זו רווית המתח והכאב, לפעמים צריך סרט מנחם, משהו להתרפק עליו, צ'או רומא הוא סרט כזה.

אסטולפו, פרופסור בגמלאות שמפונה מביתו ברומא, מחליט לעבור לגור באחוזה משפחתית בכפר מרוחק באברוצו, מקום בו לא ביקר עידנים. בואו נאמר שאכן יש לו אחוזה משפחתית אלא שבמשך השנים היא הפכה לעזובה די נטושה, וכאשר יש רכוש נטוש יש כאלו הנוגסים בו או נכנסים לגור בתוכה. כך הוא מתיידד עם נווד, שף לשעבר ושיפוצניק צעיר. ארבעתם חיים בהרמוניה באחוזתו, עד שמגיעה סטפניה – אישה נדיבה ומקסימה בת גילו. אסטולפו מתאהב בה, אך בתחילה נאבק לא לחשוף את רגשותיו שבעיניו שייכים לעבר. עד שחבריו משכנעים אותו לעשות את הצעד שיוכיח לו שלעולם לא מאוחר להתאהב מחדש.

יש בסיפור הזה את התחדשות הנעורים בגיל המבוגר ההתאהבות היא ממש מתבקשת, בכלל  הפרופסור (ג'יאני די גרגרויו) איש מלא תמימות וחן שהופעתו בסרט מרימה את העלילה מעלה.( אני מאוהב בו מאז המשחק שלו ב צ'או איטליה), כמו כן יש את השחיתות של השלטון המקומי והכנסיה ( הכומר) וכל זה מהווה תבלין לעלילה המיוחדת הנרקמת באחוזה הישנה והמוזנחת.

אם בא לכם סרט בלי  הרבה מחשבות , סרט שאפשר לזרום איתו ולהתרפק על העלילה בלי משקעים ז הסרט בשבילכם.

https://www.youtube.com/watch?v=UBChZO3O3sA

:

צוות יוצרים

בימוי: ג'יאני די גרגוריו Gianni Di Gregorio

תסריט ג'יאני די גרגוריו מרקןופטנלו , על פי רעיון של ג'יאני די גרגוריה

צילום" מאוריציו קלבזי

עריכה : מרקו ספולטיני

מוסיקה, עריכה : ראצ'ב וקארטלו

הפקה: אנג'לו ברבגאיו

הפקה: בי בי פילמס

 

משתתפים

רסטולפו: ג'יאני די גרגרויו

סטפניה : סטפניה בסדרלי Stefania Aandreli

קרלו: אלפונסו סנטגטה

אורסטה : אלברטו טסטונה.

 

איטליה 2022, 97 דקות , איטלקית תרגום לעברית ואנגלית.

החל מן 2 בנובמבר בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

 

הפצה בישראל קולנוע חדש בע"מ

צאו לסרט לצאת מהסרטים בטלוויזיה ולהרגע קצת

 

 

דברי הבמאי גי'אני די גרגוריו

אני חושב ש"צ'או רומא", הוא הסרט השמח ביותר והמשוחרר ביותר שיצרתי. אין לי ספק שימי הבידוד הארוכים בעקבות המגפה והמצב הבריאותי הובילו לתגובה יצירתית שהיא יוצאת דופן ומאד משוחררת. התחלתי לדבר על אהבה בגיל שלי, אבל למעשה לאהבה אין גיל ולהשאיר חלון פתוח לאהבה, לאמפתיה ולחברות בימינו הם בעלי חשיבות גדלה לחיינו.  מצאתי מספר שחקנים נפלאים שאיתם יצרתי יחסים עמוקים מאד. ואז הגיעה המפגש עם סטפניה סנדרלי המופלאה. עשיית כל סרט היא מעייפת מאד אבל הפעם  עלי לומר שהייתה לכולנו חוויה שכולה הנאה.

ג'יאני די גרגוריו

נולד ברומא בשכונת טרסטורה. בה הוא עדין חי ועובד. הוא גילה את המשיכה והאהבה לקולנוע מאז שהיה ילד כשהוא מבלה את ימיו בבית הספר בבוקר ואת אחרי הצהריים בבתי הקולנוע. צופה לעיתים בשלושה סרטים ביום. לאחר סיום לימודיו החל ללמוד ספרות אבל הפסיק את לימודיו באמצע ועבר ללמוד באקדמיה לאמנות הבמה ברומא. לאחר סיום לימודיו במגמת משחק ובימוי עבד שלוש שנים בתיאטרון הניסיוני של מנהל האקדמיה אז, אלסנדרו פרסן. במסגרת העבודה בתיאטרון יצר את העבדוה לוויתן. די גרגריו עבד עם יוצרי תיאטרון בולטים כמו  גרוטובסקי, רוברט וילסון, קנטור וצ'ייקין. לאחר עבודה בתיאטרון כשחקן ועוזר במאי עבר לקולנוע שם החל לעבוד כעוזר במאי ואז החל לכתוב תסריטים. ב 1995 פגש בבמאי מתאיו גארונה והחל לעבוד איתו כעוזר במאי. היה שותף לכתיבת התסריט ל"גומורה". ב2008 יצר את סרט הביכורים שלו המצליח, "ארוחות אמצע אוגוסט", שזיכה אותו בפרסים כולל פרס דוד דונטלו לסרט ביכורים. את סרטו הבא "טעם החיים" הציג בפסטיבל הקולנוע בירושלים, לפני צאתו לאקרנים בישראל. סרטו הקודם שהוצג בארץ היה "צ'או איטליה", עליו זכה בפרס דוד דונטלו לתסריט מעובד.

 

סטפניה סנדרלי

סנדרלי בת ה77 זכתה בתחרות יופי כשהייתה בת 15 בלבד, דבר שהוביל להשתתפותה בסרט לצידו של אחד מגדולי השחקנים האיטלקיים, הוגו  טונאצי. החל מ 1961 הופיע בעשרות תפקידים בקולנוע. היא עבדה עם גדולי במאי איטליה בהם ברנרדו ברטולוצ'י ואטורה סקולה, והופיעה לצידם של גדולי הקולנוע האיטלקי וגם בסרט 1900 לצד דה נירו ודפרדייה. לאחר שהופיעה בסרט ארוטי  "המפתח" שביים טינטו בראס (יוצר קליגולה) הפכה לסמל מין. הופיעה גם בטלוויזיה. ב2005 העניק לה פסטיבל הקולנוע בוונציה "אריה זהב" של כבוד על הישגיה בקולנוע.

מבין סרטיה הבולטים: הקונפורמיסט, אלפרדו אלפרדו,  1900, גירושים נוסח איטליה, פוליס פיתון, המשפחה ועוד.

 

שתפו את הפוסט!