9 במאי 2024 0:36
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגן הבוטני ירושלים כל עונה זו חגיגה

הגן הבוטני ירושלים כל עונה זו חגיגה

כעת אביב הגן הבוטני בירושלים בפריחה משגעת, העצים מלבלבים והמקום מאיר פנים לאורחים ויש מקום לכולם.

בגן הבוטני בירושלים פגשנו וגם אתם תפגשו כשתבואו תצורות נוף וצמחיה בהתאם לחלוקה ליבשות, וזה מדהים.

זו קבלת הפנים

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי, גנני ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הוא מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-7,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות מרהיבים וריחות לאורך כל השנה.

התחלנו באפריקה – עץ שיטה

הנופים משתנים ככל שעולים

 

איפה תמצאו אוסף נדיר של עצים ופרחים או צמחים כזה הקיים כאן ולכל צמח ועץ יש שם ואתם הולכים ונזכרים בעצים שראיתם בחו"ל. תמיד יש פעילויות, במיוחד בדגש על הפעלת ילדים. וזה נהדר.

ככל שתעפילו למעלה תפגשו פרחים וצמחים אחרים והנוף העירוני משתקף מתוך סבך העצים זו המתנה של הטבע ויזמי הגן לתושבים ולכולם  וזה מקסים.

ואז כשמגיעם מעלה מעלה אנחנו הגענו ואתם גם יכולים לבוא לחממה הטרופית המלאה בצמחים פרחים חלקם טרופיים והמון סחלבים ובחלק השני המדבר החם עם קקטוסים וסוקולנטים וצמחיים מדבריים ואחרים . אין מקום כזה , רק כאן בגן הבוטני, ובחגים ואירועים יש כאן סיורים מודרכים גם.

זו פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור ג'ונגל טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדברי; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת להם ומדגימה סביבות אקולוגיות מגוונות.

מתי ראיתם עץ עם גזע ירוק?

או גומא

וקקטוסים

ופרחים נדירים מדבריים

יש חגים וארועים בהם תוכלו לקחת את הילדים לסיור ברכבת הפרחים בגן – כל שעה עגולה 10:00-14:00 – לוקח את קהל המבקרים לטיול בין חלקות הגן השונות בהן בעל מגוון עצום של פרחים, עצים ועוד 7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון).

* מתאים לגיל 2 ומעלה (הרכבת לא פועלת בשבת)

הגן הבוטני צילום יהודית מרכוס
קרדיט צלם תום עמית 1.1

אם תבואו בחורף בפברואר תוכלו להנות גם כיוון שהגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים נצבע בצבע ורוד של פריחת הדובדבן. בנוסף לכל הטבע והאטרקציות, אנחנו זכינו לראות כעת באפריל עצי דובדבן מתוק פורחים, מתי יהיו דובדבנים בקצפת??

הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים הופך בעונת החורף למופע שמזכיר את ארצות הקור. העצים שענפיהם נותרו עירומים אחרי השלכת, האגם עם פרחי הלוטוס הקדוש וצמחי האגם שמסיימים מחזור פריחה וממתינים לסבב הבא. האוויר הצונן ובמיוחד בימים גשומים ואפורים וזו חוויה אחרת.

הגן הבוטני – הלוטוס הפורח באגם. קרדיט צילום – תום עמית
הגן הבוטני מאי 2020 צילום תום עמית

אבל כעת אביב והנה אלבום צילומים:

מחיר: כרטיס ילד/מבוגר 40 ₪, , ילד ירושלמי ומנויים: חינם

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

 

 

שתפו את הפוסט!