28 במרץ 2024 14:01
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היישר מספרד הווירטואוזים מברצלונה – Barcelona Guitar trio & Dance

??????????

יש הבנה והציפייה של הופעות מוסיקה או מחול באופרה שמדובר באיכות אבל לפעמים זה מעבר לציפייה הזו. המופע של Barcelona Guitar trio & Dance הוא הרבה מעבר לווירטואוזיות בנגינת גיטרה זה ממש משהו לנשמה ולרוח.

זאת ועוד צמד הרקדנים שליווה אותם ובמיוחד הרקדן היה ממש וירטואוז נדיר על במת הפלמנקו .

??????????

מדובר במופע מיצירות פאקו דה לוסיה, מנואל דה פאיה, פדריקו גרסיה לורקה וצ'יק קוריאה עם צמד רקדני הפלמנקו הגדולים בעולם. הרמה הגבוהה של הפריטה על הגיטרה בליווי הומור שנון והרקדנים הביא לבמת האופרה הישראלית אומנויות הבמה מופע איכותי ברמה בינ"ל.

??????????

שלושת הגיטריסטים האהובים בעולם הפלמנקו המאסטרים – מנואל גונזלס, חאוויר קול ולואיס רוביסקו משתפים פעולה לראשונה על במה אחת.

https://www.youtube.com/watch?v=uKS5UjQOdS8

 

מנואל גונזלס – "המלך" הניו יורק טיימס המליך אותו כגיטריסט ומוסיקאי הבולט והמוביל בעולם במוסיקה הספרדית.

??????????

יליד ברצלונה, מנואל גונזאלס הקדיש את חייו לגיטרה הספרדית, ופיתח את הסגנון הייחודי שלו תחת פיקוחם של חברים ומאסטרים כמו חוסה תומאס ואדוארדו סיינץ דה לה-מאזה, דייוויד ראסל והמאסטרו הקובני מנואל ברוקו.

הפרשנויות שלו נחשבות לחוויה ייחודית, וכמה מהן, כמו שתי ההופעות במטה האו"ם בניו יורק, זכו לשבחים על ידי עיתונים כמו הניו יורק טיימס, אל פאיס והמגזין Royal Classics, וזכו למבקרים מצוינים.

מנואל גונזלס היה ממקימי בית הספר לות'יר, בברצלונה, שם לימד דורות של מוזיקאים לאחר עשרות שנים של פעילויות. היה לו גם הכבוד להיות סולן הגיטרה הראשון זה 50 שנה ששיחק ב"פאלאו דה לה מוסיקה קטלנה ", ובהמשך זכה בפרס" Generalitat of Catalunya ".

 

חאוויר קול – "מאסטרו קול", מוסיקאי עטור פרסים בינלאומיים בתחום הביצוע החי בפריטה על גיטרות קלאסיות.

??????????

הוא למד כלים עתיקים כמו התיאורטו, הוויולה והגיטרה הבארוקית בהנחייתו של רולף ליסלבנד, הופקינסון סמית 'וג'ורדי סבאל. הוא גם זכה במספר רב של פרסים והופיע באירופה, ארצות הברית, דרום אמריקה, מרכז אמריקה ואסיה.

חאבייר קול שיתף פעולה עם תזמורות כמו Orquestra Nacional d'Andorra ו- Le Concert des Nations, האחרון בבימויו של סבאל, שאיתו עבד גם ב- DVD של האופרה L'Orfeo de Monteverdi, שהופק עבור ה BBC.
כיום הוא פרופסור למוזיקה קאמרית בבית הספר למוזיקה בקטלוניה ומציע את הרסיטלים הייחודיים שלו לגיטרה ספרדית, ומפרש מסופרים כמו אלונסו מודרה למאסטרו עכשווית כמו רולנד דיינס, במאסטרו דה לה גיטרה, פסטיבל בו הוא מופיע גם כ אחד מחברי ההרכבים ברצלונה 4 גיטרות ושלישיית הגיטרה של ברצלונה.

 

לואיס רוביסקו – "הקוסם" בעל שם עולמי בווירטואוזיות, מאסטר באינטרפרטציות המפיק צליל חם מיוחד למוסיקה של גדולי היוצרים של ספרד.

??????????

חיפוש תמידי אחר הסאונד ואמנות אומנותית לא שכיחה הביא את לואיס רוביסקו להיות לאחד הגיטריסטים הבודדים בעולם שיכול להמיר מוזיקת פופ לג'אז, ומהספרדית לגיטרת הפלמנקו. לואיס רוביסקו נולד בסביבת ברצלונה, למד עם המאסטרים של הגיטרה הקלאסית והפלמנקו היוקרתית ביותר, וזכה בפרסים ראשונים ובכבוד בתחרויות לאומיות ובינלאומיות. כמו כן, חבר בשלישיית הגיטרה של ברצלונה, הרסיטלים שלו בכנסיית סנטה מריה דל פי, בברצלונה, הם מסע מהמוזיקה הספרדית המסורתית הטהורה ביותר ועד לחיבורים משלו של פלמנקו פיוז'ן.

גאוני הגיטרה הספרדית הללו ילוו את מלכי הפלמנקו העולמיים – קרולינה מורגדו וחוסה מנואל אלווארז.

 ??????????

??????????

ואם זה לא מספיק, הרי שפאקיטו אסקדורו – איש כלי ההקשה שהפך לאגדה בספרד , מצטרף אליהם למופע זה.

??????????

ערב שכולו יצרים ותשוקה שכולל קטעים של מנואל דה פאיה, פדריקו גרסיה לורקה, צ'יק קוריאה, פאקו דה לוסיה ועוד ועוד.

 

??????????

 

 

שתפו את הפוסט!