29 במרץ 2024 10:00
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התזמורת הקאמרית הישראלית מגישה קונצרט אופראי מוצרט – על אדונים ומשרתים

??????????

אירוע סיום העונה של התזמורת הקאמרית הישראלית היה חגיגה אופראית אדירה. התזמורת בהרכב מלא והצלילים והעוצמה כתזמורת סימפונית, המנצח אריאל צוקרמן עבד קשה עם הבמאית שירית לי וייס בכדי להגיע לביצוע מושלם כזה.

??????????

מה קורה בחדרי המיטות של הגיבורים והגיבורות באופרות של מוצרט ודָה פּוֹנְטֶה?

מי אוהב את מי? ובעיקר…מי בוגד במי ועם מי?

לְמה התכוונה המשרתת כשאמרה לא לאדון?

את מי מחפשים הרוזנת והרוזן בארון?

מפגש עם רגעי שיא אופראיים

בזמנים שבהם האתיקה והאסתטיקה של האהבה והבגידה נבחנו בכל רגע מחדשJ

קטעים נבחרים מנישואי פיגרו, דון ג'ובאני וכך עושות כולן

בבימויה המשעשע של שירית  לי וייס

ובתלבושות המרהיבות של יהודית בן יהודה

עוזר במאי ומפיק: מעיין פרנקו

השירה באיטלקית.

מבצעים: סולני מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית

עם האורחים ענת צ'רני מצו-סופרן ועודד רייך בריטון

והתזמורת הקאמרית הישראליתבניצוח אריאל צוקרמן

 

הזמרת ענת צ'רני, מצו סופרן, ילידת ישראל. בוגרת מיתר אופרה סטודיו שך האופרה הישראלית. בין תפקידיה  ביצעה את האישה השנייה והמכשפה הראשונה ב"דידו ואניאס" מאת פרסל, התפקיד הראשי ב"אלמנה העליזה"מאת להאר, רוג'רו ב"אלצ'ינה" מאת הנדל ותפקידים נוספים. כמו כן הייתה סולנית ברקויאם של מוצרט בפסטיבל האופרה הישראלית בעכו ובשלמה(הנדל) עם התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור.

ענת-צ'רני
ענת-צ'רני

 

עודד רייך בריטון, בעת לימודיו לקראת התואר הראשון באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים היה בין מקימי "נביאי הקווינטה", אנסמבל ששר מוזיקה של ימי הביניים ובארוק. ב-2011 היה לחבר ב"מיתר אופרה סטודיו", והיום הוא מרבה להופיע במסגרת האופרה הישראלית ועם גופי מוזיקה בארץ ומחוצה לה.סיים תואר ראשון באקדמיה למוסיקה בירושלים. במהלך לימודיו הופיע בתפקיד פפגנו בחליל הקסם (מוצרט). שר את תפקיד הקצין בספר מסוויליה (רוסיני)עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית. הופיע כסולן עם תזמורת הבארוק, תזמורת סימפונט רעננה, בארוקדה, התזמורת הקאמרית הישראלית ועוד.

עודד רייך
עודד רייך

 

מתוך סולני מיתר אופרה סטודיו הופיעו בתפקידים שונים:

תום בן ישי

תום בן-ישי נולדה בישראל. היא בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ויש לה רפרטואר שירה נרחב. היא ביצעה את המגניפיקט של באך עם תזמורת הבארוק ירושלים וזכתה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל. תום בן ישי היא חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל את פפגנה ב"חליל הקסם" של מוצרט.

??????????

ורוניקה ברוק

ורוניקה ברוק
ורוניקה ברוק

סופרנית מרשימה בעלת הופעה נאה על הבמה. ורוניקה ברוק נולדה באסטוניה, גרה ולמדה באוקראינה ועלתה לישראל. היא בוגרת האקדמיה הלאומית לאמנויות על שם לוגנסק באוקראינה. היא הייתה חברה באנסמבל של האופרה הלאומית באוקראינה. ורוניקה ברוק היא חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה מגוון.

שירה כהן

שירה-כהן
שירה-כהן

שירה כהן נולדה בישראל. היא בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. היא ממש מרשימה, מלאת חיים והומור. שירה כהן זכתה בפרס האקדמיה 2018, חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל יצירות של מוצארט.

ליאת לידור

??????????

ליאת לידור-רייך. נולדה בישראל, בוגרת בית הספר למוסיקה על שם בוכמן-מהטה באונ' תל אביב. זכתה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל ומלגת הצטיינות מטעם אוניברסיטת תל-אביב. ליאת לידור רייך היא חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל את פמינה ב"חליל הקסם", נישואי פיגרו של מוצרט ועוד. הופעתה ושפת הגוף הייתה מרשימה. היא ביצעה תפקיד לינדה באופרה של דוניצטי.

שקד סטרול

??????????שקד-סטרול

בוגרת האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. הרפרטואר שלה עשיר, היא חברה ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל את הרוזנת ב"נישואי פיגרו" והגבירה הראשונה ב"חליל הקסם". כאן ביצעה אריה מתוך "כרמן" של ביזה (מיכאלה)

יולי רורמן

יולי רורמן
יולי רורמן

ביצעה את תפקיד רוזינה ב”נישואי פיגרו" של מוצארט. יולי נולדה בישראל. היא בוגרת האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. הקול שלה ענוג והופעתה על הבמה מרשימה. חברה באופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה עשיר משל מוצארט, רוסיני, אופנבך ועוד.

אפרת הכהן

אפרת-הכהן-ברם
אפרת-הכהן-ברם

בוגרת האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. אפרת הכהן ברם היא חברה במיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלה כולל בין השאר את הגבירה הראשונה ואת פמינה ב"חליל הקסם" של מוצארט. כמו כן הרפרטואר האופראי שלה כולל את המכשפה השנייה ב"דידו ואניאס" של אופנבך ועוד.

והזמר פניני לאון גרובר

פניני-ליאון-גרובנר
פניני-ליאון-גרובנר

זמר בס מבטיח, נולד בישראל. הוא בוגר בית ספר גילדהול למוסיקה בלונדון וקולג' מאנס למוסיקה בניו יורק. הרפרטואר האופראי שלו כולל את קולין ב"לה בוהם" . הוא זכה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל, המכון הישראלי לאמנויות האופרה, קארול אלכסנדר ומשפחת הרבור. הופיע בהפקות אופרה בניו-יורק, אוסלו וזלצבורג. פניני לאון גרובנר הוא חבר ב"מיתר" אופרה סטודיו של האופרה הישראלית שם הרפרטואר שלו מגוון.

 

הקונצרט והאופרה היו ממש מעולות הכישרון הבימתי של הזמרות כמו גם הזמרים היה לעילא ולעילא הבעות הפנים מעולות והשירה מושלמת, ההרמוניה והתיאום עם התזמורת היה מצוין.

האופרה כך עושות כולן הקטעים היו די הומוריסטיים, המשחק של פניני היה מעולה, הזמרות אפרת הכהן ברם, שקד סטרול ואחר כך ליאת לידור ביצעו את השירה ( סופרן) והקהל אהב.

??????????

??????????

??????????

ההופעה של עודד רייך הייתה מאוד דרמטית, המשחק עילאי והקול שלו עמוק ומרשים

??????????

הקונצרט ממשיך עם קטעים מתוך דון ג'ובני החיזורים מול אלווירה ותהלוכת הנישואים של צרלינה והחיזור של ג'ובני על צרלינה , בקיצור אריות מקסימות מוסיקה טובה משחק אדיר עם הזמרים והזמרות שלנו.

 ??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

ובחלק האחרון נישואי פיגרו עם סוזנה בשירה אדירה והבגידות, " מה יהיה אם הרוזן יגיע" היא אומרת למאהב שלה…. כל הדמויות חוגגות שם, הרוזן, רוזינה, מרצ'לינה, כרובניו ועוד. יופי של שירה וביצוע חינני.

האופרה הייתה הראשונה בסדרה של שיתופי פעולה מוצלחים בין מוצרט לבין דה פונטה שכתב את הליברטו. הרבה הומור בן זמנו על חיזורים ובגידות עם משולש טרגי.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

הסיום כל כך שמח שהקלטתי לכם חלק תהנו

שוב התזמורת הקאמרית הישראלית פרצה את גבולות המושג קונצרט ומלאה את האולם בחובבי מוסיקה שיודעים שכאן זו לא רק תמרה ומוסיקה טובה אלא תמיד יפתיעו אותך ורק לטובה. האמת הצצתי לתוכנית לעונה הבאה וראיתי ים של הפתעות שמתחילות עם להקת גברים מגרוזיה חבל על הזמן.

 ??????????

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!