25 באפריל 2024 13:09
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טועמים מרקים בתאיו שף דגים.

 

 

יום חורף, חוץ מלהתכרבל בפוך הכי מתאים זה מרק חם וטעים. כמה אבסורדי זה יכול להיות מלשבת במסעדת  תאיו שף דגים לחופה של בת ים, בחוץ גשם זלעפות ועל השולחן קערות של מרקים שונים.

 

הוזמנתי לטעום בהשקה של מרקים בתאיו שף דגים, אבל לא סתם מרקים, אלא של סלבים.

 

המרק שדי כבש את השולחן היה מרק קרם בטטה קטיפתי במיוחד, הוא המזור של יואב מאיר לימי החורף הקרים, ומככב בכל ארוחה מעשה ידיו של בסטייליסט ומעצב האופנה (29 ₪), אפילו המרק היה מעוצב, אבל יתרה מכך הוא היה טעים, אם כי כדרכה של בטטה קצת מתקתק לטעמי. אבל בהחלט התאים לי בביום קריר כזה.

 

צילום יחצ

מרק המינסטרונה של בטי רוקוואי, כוהנת הדוגמניות, אותו טעמה אותו במסעדה קטנה בפירנצה וביקשה את המתכון.  (29 ₪) . לטעמי האישי המרק די שיגרתי ומשעמם. לא התלהבתי ממנו.

 

צילום יחצ

המרק שהחזותיות שלו מפתיעה היה מרק הבוייאבז הצרפתי של ארז דה דרזנר, כוכב "האח הגדול 2"

39 ₪ , טעמו של המק עשיר, הוא מלא בשרימפס, קלאמרי, מולים וחצי סרטן כחול. המרק מעולה אולם הוא ספג מפירות הים את כל הטעמים השאיר את חלקם תפלים פרט לסרטן והמולים.

 

צילום יחצ

 

והמרק שכבש אותי היה מרק הבצל. אותו הגיש רפי אמזלג מלך הסדרות וסרטי הפשע, מתכון שמרני מבית אמא  – מרק בצל חורפי וחם עם (קרוטונים וגבינת פרמז'ן) (29 ₪) ,. המרק הוגש ללא פרמז'ן וזה היה מאוד חסר, ובמקום קרוטונים הוכנסה פרוסת לחם שטוגן וספג שמן. ועם כל זאת המרק מעולה.

 

ליד המרקים הגישו לחם הבית ולחמניות

 

בהזדמנות זו טעמנו כמה מהמנות הראשונות של המסעדה:

 

פטה כבדים על מצע רוטב ריבת בצל הוגש ללא לחם קלוי כנדרש. אני פריק של פטה כבדים כך שלא חוכמה שאציין אותו כטעים. 39 ₪ למנה.

 

כרובית מטוגנת עם ציזיקי, מנה נחמדה אם כי נשמעה טענה שהיא קרה.

 

מנה יפה אסטטית וטעימה , אם כי קטנה מעט ( שהתחלקה בין ששה סועדים) הי אנטיפסטי גבינת עיזים.

בא לי להכין כזה  בבית. חציל ועוד ירקות עוטפים גבינת עיזים. מנה טעימה על פי הדגימה.

 

שרימפס בפנקו מוגש עם רטבים שונים. מנה טעימה אפילו שהיא די סטנדרטית.  42 ₪

 

מנה טעימה , מפתיעה ומומלצת היא קבבוני דג דניס, הוגשו כראוי על מצע טחינה ורוקט. הקבב דגים מטובל ועשוי כראוי וטעים וכאמור מנה מומלצת מבחינתי ( עובדה ביקשנו עוד צלחת) 39 ₪

 

סיימנו במבחר הקינוחים הידועים של תאיו, היה שם בצלחת קדאיף מסקרפונה, בראוניס שוקולד, פרופיטרול- פחזניות . טריפל קרמבו שוקולד ( להיט) , עוגת גבינה פירורים, ופרפה חלבה.

 

"תאיו שף דגים", בחוף הדרומי של בת ים, ממוקמת על המים בחוף הכי יפה בארץ ומגישה מנות של דגה טרייה ,היישר לצלחת. במסעדה שמים את הדגש על התוצרת הכי טובה וטרייה שיש, המוגשת במחיר שווה לכל כיס.

 

תאיו נחשבת למסעדה " אחרת" איכותית בחוף הים. ביקרתי בה לפני כן עם חברים והמוניטין שלה נישא לרחוק.

שתפו את הפוסט!