18 באפריל 2024 21:29
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יואב בר מגיש ארוחת טעימות במאראבו

 

מהפכת הקופונים שסוחפת את הארץ הגישה לנו הזדמנות נוספת להכיר את המטבח של השף יואב בר אשר מכונה השף המכשף. לדעתי אף שהארוחות האלו בקופונים אינן זולות ההנחה בחמישים אחוז היא משמעותית ומאפשרת לכל אחד להתקרב ולטעום את מטבחי הגורמה האמיתיים. והמטבח של יואב בר הוא גורמה בשבילי.

 

לפחות שמונה פעמים פקדתי את מסעדת מאראבו, זה התחיל במפגש שקבעו לי ערוץ 10 לקראת אליפות המסעדות המשיך בחגיגת טעימות לקראת הכרזת יואב בר כמנצח בתחרות מטעם ערוץ 10.

 

והמשיך בארוחות יום נישואין, ימי הולדת, פינוקים כאלו ואחרים והאחרונה הייתה יום האשה האחרון ואולי  היה גם קופון של גרופר , מי יכול לספור…

 

מה שחשוב הוא המאבק הישרדותי בהתחלה תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים והגשת מנות מעולות והיכולת להתאמה לכל חיך. התפריטים אולי משתנים עם הזמן, מנות חדשות מוגשות לצד מנות ותיקות שאי אפשר להפסיק ( כמו ניוקי כמהין וקוקי סן ז'אק) אולם קו אחד מלווה אותן איכות, טריות וטעם טוב.

ארוחת הטעימות של יואב אינה נגיעות קטנות, מדובר בארוחה זוגית  מלאה ומפוצצת..

את הארוחה לוויתי ביין 2009 SEASONS PINOTAGE 4 בלנד של פינוטז' סירה, קברנה פרנק וקברנה סוביניון. בחירה מעולה.

 

התחלות וראשונות

 

 סלסלת לחם, זיתים מתובלים ואיולי כמהין. את הלחם  יואב אופה והאיולי והזיתים עם הלימון הכבוש מעולים, משהו של בית..

 

סלט עלים צעירים עם גבינת פטה, מלון, אפרסקים, פקאן, שקדים פרוסים ורוטב ויניגרט, זה סלט חדש לי במאראבו. סלט עשיר בעלי בייבי בוקצוי, פיצוחים ופירות כאשר הרוטב שמחבר אותם הופך את המנה לשלמה. בכל העוצמה של יואב  היא לא רק בתבשילים ובאוכל לרטבים יש חמישים אחוז מההצלחה.

 

ניוקי כמהין נימוח עם "קוקי סנט ז'אק", פטריות ופרמזן, נו? אני צריך להסביר בפעם העשירית שזו אחת ממנות הדגל? והיא הוגשה בנדיבות שלא מסתדרת עם טעימות. מצחיק אותי כיום לחשוב על הפעם הראשונה שנפגשתי עם חיים עמשלום במארארבו, ואמרתי לו שסקאלופ אני לא אוכל. טעות חיי. אני יודע שביום יום זו מנה לא גדולה ויקרה, אבל היא ראויה ואל תפספסו אותה.

 

דג ים פרוס ברוטב לימונים, עגבניות שרי מנומרות, בצל ירוק, פלפל ירוק חריף וכוסברה, בעצם עלי מיקרו כוסברה ( אני די מתבלבל בטעם הזה ) הדג היה מעין סביצ'ה סלמון טרי ורוטב הלימונים כבש את הדג ואותנו.

 

פטה כבד עוף עם סלט ירוק קטן וקונפיטורת פירות העונה,, ההגשה הפעם שונה מהרגיל, השף התקדם לצנצנות שגורמות לך לגרד אותן עם הכפית על מנת לא להפסיד גרם. מעדן אמיתי. והריבה משלימה טעמים על הטוסטונים א הלחם.

 

שיפודון שייטל על הפלנצ'ה- גרגרי חומוס, פלפלים קלויים, אריסה ועלי פטרוזיליה ולימון, זו באמת הייתה דגימת טעימות אבל הרווחתי מההפקר שהשותפה לארוחה , מרינה, שחגגנו גם לה יומולדת אשר ויתרה. השיפוד מונח על גרגרי חומוס וחומוס סמיך ורוטב פלפלים ואריסה. כמו שיואב יודע להביא מהבית. חגיגה, אם לא הבנתם.

 

ושרימפס צרוב על הפלנצ'ה עם עגבניות תמר מבושלות, בזיליקום, שום ועלי מיקרו וראשי קלמארי. זו לא מנה חדשה אבל לדעתי הרוטב השתפר והוא עומד שם בזכות עצמו. והשרימפסים, ממש יאמי מעולים.

 

למנות עיקריות

 

מנת דג פילה קוד לבן על פטריות , שורש פטרוזיליה, סלרי, ציר דגים וחמאת שרדונה. יואב אתה חייב לשלוח לי את המתכון של הרוטב שרדונה. מנת הדג מקבלת ציון לשבח, נתח נאה מדוייק כמו שרק שף מנוסה יודע להכין, רק חבל שנגמרה.

 

המנה הבשרית פילה בקר בקרם כמהין, אספרגוס ורוטב קריניאן , די יואב שיגעת אותי עם הרטבים האלו. פילה בקר זה נתח רך, והוא היה רך כמו חמאה ולא סיסמה. הרוטב הוא זה שמעניק לו את הטעם והפירה קרם כמהין משלים את הטעמים .

 

אחרונות

 

העוגה אשר הביאה ליואב בר את הניצחון בקרב הסכינים מול השף סטפן פרואה דווה.

ולא בכדי כי צריך ראש להמציא עוגה כזו: עוגת גבינת עזים עם סורבה לימון ושוט מרק קוקוס

אין דברים כאלו.

 

פינוק מיוחד ליומולדת הגיעה בצלחת של סורבה במרק קרם קוקוס עם פירות העונה, השותפה נהנתה מאוד.

 

השף יואב בר מקים איזה פרוייקט חדש ובקרוב נשמע עליו, ובכל הוא לא רק כוכב תקשורת

אלא בלוגר… " טור אישי" הוא מתקן אותי. אז תבקרו ב נענע 10  לקרוא.

 

לא הייתי אורח. קנינו קופון.

 

שתפו את הפוסט!