18 באפריל 2024 4:41
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסע קולינרי עם Margarita Forés לפיליפינים

 

Margarita Fores (Hi-Res) CNN
Margarita Fores (Hi-Res)
CNN

Margarita Forés השפית הטובה ביותר באסיה 2016 מתראיינת ל CNN למסע קולינרי Culinary-Journeys

מרגריטה פורס נבחרה השנה כשפית הטובה ביותר באסיה, במסע הקולינרי שלה שמשודר ב CNN היא נותנת טעימה מהמטבח הפיליפיני, היא מציינת שהמטבח הפיליפיני הושפע מהקולינריה של הכובשים הקולוניאליים, ספרד, סין וארה"ב. ויש לה את הפיוז'ן שלה מהמטבח האיטלקי.

מרגריטה היא השף מאחורי מסעדות מקומיות פופולריות כמו Cabo, Grace Park, and Lasso

בנובמבר  2015 היא אף הכינה את ארוחת הערב למנהיגי אופ"ק שהתכנסו במנילה .

בשנת 2015 הזוכה בתואר השפית הטובה ביותר באסיה הייתה שף ויקי לאו מהונג קונג. מרגריטה היא השף פיליפינית הראשונה שזוכה בפרס.הפילוסופיה שלה, היא אומרת, "כשאני מכינה משהו או כאשר הרכבתי רעיון אני רוצה להדגיש את הטוב ביותר של הפיליפינים שיהיה הכי המדהים בעולם."

היא לא רק פותחת מסעדות אלא בעצמה עורכת סיורים קולינריים גסטרונומיים בפיליפינים, ומכאן שהיא מכירה היטב את השטח, את השווקים ואת המגדלים והחוואים. בסיור הקולינרי שבפרקים המשודרים ב CNN  היא לוקחת אותנו לשווקים למגדלים והחקלאים ומראה לנו היכן נוצר האוכל הפיליפיני. "יש לו לאוכל הפיליפיני אטרקטיביות משלו" והוא אהוב בעולם במיוחד במסעדות ביסטרו באמריקה, היא אומרת.

Fores Pic 2

כשנשאלה מהו השיא בקריירה שלה היא ענתה, כמובן הצילומים למסע קולינרי של CNN ועצם הצגת המטבח הפיליפיני כאן בבית. מלבד זאת היא מציינת את הצגת המטבח הפיליפיני במדריד ואת היכולת שלה לשלב את המטבח הספרדי כפיוז'ן עם המטבח הפיליפיני. וכמובן הבחירה בה כשפית ( נקבה) הטובה ביותר באסיה 2016.

Fores Pic 1

מה דעתך? היא נשאלה, במגמה של המטבח הפיליפיני להיות בין המטבחים החדשים המובילים בעולם? והיא ענתה " אני מאוד גאה זו תמיד הייתה השאיפה שלי כל החיים. ויחד עם עמיתי בתעשיית המזון המקומית, אני גאה ונרגשת כי המטבח שלנו, ובעיקר החומרים שלנו שהם ייחודים מאוד, נמצאים כעת על אור הזרקורים במגמת הקולינריה העולמית.

Filipino chef Margarita Forés on CNN Culinary Journeys
Filipino chef Margarita Forés on CNN Culinary Journeys

בין המאכלים המיוחדים שהיא ממליצה לאנשים לטעום על מנת להכיר את המטבח הפיליפיני היא מציינת את in-law הגרסה הפיליפינית לסביצ'ה.

גם ה adoboשהוא סוג של בשר חזיר או עוף כבושים מתכון שהגיע מאמריקה הלטינית מקסיקו וספרד. הייחודיות זה לִצְלוֹת את הבשר כולל חומץ יחד עם רוטב סויה, שום, פלפל דפנה.

וגם מציינת את  המרק החמוץ singingבו משתמשים במי קוקוס עלים וצ'ילי, וגם מציינת את התבלין המקומי הפלאפה ועוד.

בפרק השני של התכנית היא לוקחת אותנו לשדות קנה הסוכר ומסבירה בהומור שלה את האהבה של הפיליפינים לשימוש בסוכר במתכונים וגם לוקחת אותנו לבית נעוריה שם היא מכינה בעזרת טבחית הבית את אחד המתכונים האהובים עליה ראפ עם בשר חזיר, שרימפ, הרבה שום וסוכר ועוד.

השימוש המוגזם בסוכר בא גם לביטוי בפרק השלישי שבו היא מארחת ידידים ובני משפחה בביתה במנילה.

Fores Pic 7

כשנשאלה לאן הייתה רוצה להגיע לו ניתן לה צ'ק פתוח היא עונה מעולם לא הייתי באמריקה הלטינית. ואת המטבח של פרו, ארגנטינה, קולומביה וקובה הוא משהו שמעניין אותה מאוד. "אני אשמח לגלות עד כמה המאכלים והתרבות שלנו יכולה להתחבר לשלהם"המדינות האחרות עדיין ברשימת ההמתנה הן טורקיה, דנמרק ורוסיה.

הסדרה מסע קולינרי של CNN  נותנת לנו הזדמנות להצצה לעולמות קולינריים לא ידועים, הפעם המסע לוקח אותנו לפיליפינים ולמנילה. בהיות הפיליפינים שער הכניסה לאסיה היא הושפעה מאוד מסין אבל ב 1521 כשנכבשה על ידי ספרד נכנסה השפעה מהמטבח המקסיקני נוסיף לזה היא אומרת עוד 48 שנות שלטון אמריקני ונקבל את האוכל שלנו שמאופיין על ידי הקינוח שלנו " לערבב לערבב" (halo-halo or mix-mix.) . יש לנו כאן חומרי גלם ייחודיים ומיוחדים, רוב הגידולים הם אורגניים ובחקלאות לא מתועשת, יש פירות מיוחדים , חומצים מיוחדים וחומרי גלם שהם הבסיס לאוכל ומטבח כאן בקיצור, המטבח שלנו הוא לטיני אסיה, היחיד מסוגו באזור היא מסכמת.

 

צילומים באדיבות CNN

התרגום והעריכה על ידי ששת שצ

לצפייה

פרק 1

http://cnn.it/1svgbHK

פרק 2

http://cnn.it/1YIeUb0

פרק 3

http://cnn.it/1TKP9Tl

תהנו

שתפו את הפוסט!