25 באפריל 2024 14:21
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחלה בטבע אירוח דרוזי

???????????????????????????????

פנינת חמד מיוחדת ממתינה לבאים לנחלה בטבע, חוות האירוח הדרוזי של קאסם איברהים ופרחה רעייתו הנמצאת ממש בפניה מכביש 65 לכיוון מגדל ( טבריה) בצומת צלמון.

חלפתי שם בדרכי לגליל ורשמי האירוח והטעמים של האוכל הדרוזי משנת 2011 ( טעם הכנרת) משכו אותי כדבורה לצוף.

במקום מתקיים אירוח דרוזי הכולל הן את האוכל הדרוזי המבוסס על צמחי העונה והגידולים הסביבתיים שאת רובם קאסם מגדל בשטח שהכשיר, וכמו כן משטחים ומתקנים ללינת לילה, וכן, בעיקר השיחות וההרצאות של קאסם על המורשת הדרוזית ומורשת צהל המשלב חיילים דרוזים בקרבו.

20150507_133223

??????????

??????????

קאסם, נכה צהל, נפצע בצידון במלחמת לבנון ואחרי כ 22 שנות שירות בצבא בצנחנים, הקים את המקום שהיה כולו אדמת טרשים וסלעים. בעשר אצבעות לדבריו נטע כאן גפנים, תאנים ובנה את סוכות הישיבה והמבנים.

???????????????????????????????

המקום משרה אווירה פסטורלית נינוחה ונעימה ובמיוחד טעימה, אם כי מתחת לפני השטח אפשר להבין עד כמה הבירוקרטיה והממסד מקשה על החיים והקיום, קאסם נפצע קשה בעת שהעלה כח חלוץ לצידון בנסיעה מבצעית, עבר תקופה ארוכה מאוד של שיקום, השתחרר והקים את המתחם אולם עם חבלי הבירוקרטיה והקשיים מחלה קשה פקדה אותו לפני כשש שנים, והוא מצא עצמו על כסא גלגלים כשהוא למעשה משותק, אבל את הרוח שלו אי אפשר לשבור והמקום הזה הפך לתחנת חובה לחולפים בסביבה ולקבוצות של מטיילים המחפשים ערך מוסף לחניית לילה.

הערך המוסף הוא ההרצאות של קאסם על המורשת הדרוזית ולא רק, ישבנו שם מרותקים לסיפורים שלו מהעת בה הוא וחבריו דרשו לשרת בצנחנים ולא רק במשמר הגבול או ביח' 300, והוא החל את דרכו בצנחנים ב 202 ובעצם חבריו והוא עשו פריצת דרך לעדה הדרוזית להשתלב בזרועות צה"ל. הסיפורים שלו, לצד האוכל הדרוזי שמכינה פרחה בטוב טעם, ריתקו אותנו עד ששכחנו כלל שיש כבר קבלת חדרים במלון בגליל העליון…כשחזרתי רשמתי " מישהו חייב לכתוב ספר על קאסם" ואני עומד על זה.

??????????

הקולינריה הדרוזית מבוססת כידוע על גידולי וצמחי העונה, חוביזה, ריג'לה, עכוב, עלי גפן ועוד ועל בשר כבש בעיקר ועוד. ניתן לקבל כאן מבחר סלטים, חמוצי הבית, והחומוס המיוחד שהם מכינים, מנות בשריות כמו מנסף, מקלובה,פריקי, קבב או קובה, ופיתות דרוזיות רכות כמו חמאה.. אבל אי אפשר שלא לציין במיוחד את עלי הגפן שהפכו לשם דבר והמוניטין שלהן מביא להזמנות של מגשים לחתונות ושמחות באיזור.

??????????

??????????

??????????

??????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

יש במקום סוכות ישיבה ואירוח ופינות זולה לתפוס רגעי כיף ומנוחה, יש באר וגת עתיקה ומתקני לינה , הכל כל כך יפה רומנטי ומיוחד שקשה להפרד, ואני ממליץ לכם בחום להגיע ולהנות כאן.

שתפו את הפוסט!