25 באפריל 2024 16:24
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל טעם כנרת 2014 חופשת חנוכה אחרת

 

 

זה כבר עשר שנים להצלחה של פסטיבל טעם כנרת, חופשה אחרת, משפחתית באחת העונות הכי יפות של השנה, ליהנות, לחוות, לטעום ולגלות את אתרי התיירות, המסעדות והאטרקציות שבאיזור עמק הירדן וסביב הכנרת.

השנה בסימן טעם השלום ומתוך הבנה שהגיע הזמן לבלות אחרת בחנוכה.

זה כבר כמה שנים שאני מסייר ומסקר את האירועים בטעם כנרת ומשנה לשנה אני מגלה מקומות חדשים, מקומות שלפעמים בנסיעה לבלות באיזור הכנרת אני חולף על פני השלטים ואין לי מושג מה באמת יש מאחורי השלט. אחד מהם, השנה היה "גשר הישנה" ובמיוחד ב" אגדת לחם " שגם מגישה פוקצ'ות מדהימות וארוחות קלות אלא בשל החוויה של הסדנאות וגם הביקור באתר המשוחזר של נהריים. לי אישית זו הייתה חוויה, נפגשתי שם בבונקר עם זיכרונות מהעבר ( נו טוב לא ממלחמת השיחרור ) אבל משהו במכשיר הקשר עשה לי צביטה בלב מהימים שהייתי משדר וקולט מורס בצבא. בכלל הסיור מאוד כדאי, ואתם יודעים יש שם תצפית על הגשרים הישנים, גדר המערכת , עמדת התצפית הירדנית, ואפילו נהר הירדן. המקום ירוק, מלבלב , האוויר נקי ואפשר לעשות שם אפילו פיקניק משפחתי והילדים יכולים לרוץ על הדשא…

DSCN7517

DSCN7497

DSCN7519

20141203_102618

DSCN7527

DSCN7543

DSCN7545

הנה אני מזמין אתכם להגיע להפנינג האפייה הגדול – אופים את חלת השלום בנהריים בגשר

איפה: נהריים בגשר.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

מרכז המבקרים נהריים בגשר הוא אחד מאותם מקומות שהחורף הולם אותם היטב – בזכות האווירה החמימה, ההיסטוריה הניכרת מכל עבר והנופים הכמו-אירופאיים. באתר מורשת מיוחד זה ייערכו בימי הפסטיבל סיורים לכל המשפחה ואף סדנאות אפייה מהנות. תוזמנו להשתתף בהפנינג אפייה אדיר, שייערך לאחר אפיית "חלת השלום", הגדולה מסוגה במזרח התיכון. כיאה למעמד, האפייה מתבצעת בתנור ההיסטורי המפורסם.

מה עוד מצפה לכם כאן? מייצג משוכלל ומרגש המספר את סיפורו של פנחס רוטנברג ומפעל החשמל בנהריים וכן סיורים מודרכים אל מעבר לגדר המערכת, הכוללים תצפיות לגבול הירדני – גבול של שלום – ואל הטבע העוטף את הכל.

לדעת עוד: 04-6752685 www.naharayim.co.il. האתר מונגש למוגבלים בתנועה.

עוד מקום חדש, אבל ממש חדש! זה בית הבד " שמן המאה " בדגניה א', יש כאן שמנים מעולים, זניים וגם בלנד מקומי, הכל מהמסיק של קיבוציי האזור והכל מאופיין בעבודה של נשים שהתארגנו להקמת העניין ( נו טוב בתוך בית הבד ראיתי גברים עובדים " גיוועלד " )

DSCN7554

DSCN7563

DSCN7558

אם אתם בעניין של שמן זית ושוק איכרים וגבינות משובחות זה המקום ואני מזמין אתכם להגיע ל טעמים של שלום – יריד איכרים אותנטי

איפה: בית הבד שמן המאה, דגניה א'.

מתי: יום שישי, 19.12.2014, 11:00-14:00.

בבית הבד שמן המאה, שכל-כולו ניחוחות משכרים, יתקיים בעיצומה של עונת ייצור השמן יריד איכרים גלילי בניחוח חלוצי. לכם לא נותר אלא להתמסר לשפע החוויות והטעמים, שבמרכזם תעמוד התוצרת המקומית במלוא תפארתה, כשמן זית, דבש, יין רימונים, שקדים, חלבה, טחינה ותמרים. השוק, על שפע דוכני הקנייה והטעימות שיאכלסו אותו, ייערך במבנה המקורה של בית הבד ומחוצה לו, והוא אף יארח יוצרים מקומיים מתחומי האמנות והאומנות.

לדעת עוד: 052-3749170, Rishonim@degania.org.il (תיירות דגניה א').

אם אנחנו כבר בדגניה אז בדגניה ב' מחכה לכם החוויה הטעימה ומהנה ב" גליתא" כל שנה אני מגיע לכאן וממלא את הקופסא בפרלינים זולל גלידות ושייקים אבל השנה הסתפקתי רק בסדנת שוקולד מהממת.

זו תחנה חובה להגיע ותאמינו לי יש להם סדנאות מובנות למשפחה ואפילו לילד אחד!

IMG_8429

DSCN7579S

IMG_8436

עושים שלום מתוק – סדנת שוקולד בראש אחר ב"גליתא"

איפה: גליתא, קיבוץ דגניה ב'.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

חוות השוקולד המפורסמת מספקת לבאים בשעריה חוויית שוקולד טוטאלית, הפועלת על כל החושים ומשאירה טעם של עוד. יש בה מרכז סדנאות מושקע, אולם הקרנה שבו מתוארים תולדות המקום, וגם בר שוקולד מפנק שבו קינוחי שוקולד נהדרים ואפילו גלידות מתוצרת עצמית. אתם מוזמנים לסדנת שוקולד שבה תכינו עם הילדים פרלינים, טראפלס ועוד. במהלך ימי הפסטיבל תוזמנו להשתתף בסדנה שבה מכינים ממתקי שוקולד וופל בצורת יונת שלום.

לדעת עוד: 04-6755606, www.galita.co.il.

עוד בסביבה :

שלום בין הקיבוצים – 90 לאשדות יעקב

איפה: אתרי התיירות של הקיבוצים אשדות יעקב איחוד ומאוחד

מתי: שישי-שבת, 19-20.12.2014.

 

שעשועים ושלום היסטורי – הפנינג חנוכה בבית גבריאל

איפה: בית גבריאל, ליד צומת צמח.

מתי: שבת, 20.12.2014, 10:00-14:00.

 

הצצה נוסטלגית – אמנות חדרי האוכל

איפה: חצר כנרת, כנרת המושבה.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

במיוחד לרגל פסטיבל "טעם כנרת", תועלה בחצר כנרת התערוכה המרתקת "חדר אוכל כמשל", המספקת הצצה נדירה, נוסטלגית ומלאת חן אל ימי העבר המפוארים של הארץ בלב התערוכה תצלומים של חדרי אוכל קיבוציים מהמאה שעברה, שהיוו את לבו הפועם של כל קיבוץ ואף זכו במקרים רבים לתשומת לב אדריכלית יוצאת דופן – כיאה למרחב שבו התקיימו החיים החברתיים, התרבותיים והפוליטיים. אוצרת התערוכה: מיכל שכנאי.

לדעת עוד: 04-6709117.

 

לא הייתם עדיין בבית גורדון זו תחנה חובה דרישת שלום מגורדון ורחל – משחק אינטראקטיבי בדגניה א'

איפה: קיבוץ דגניה א'.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

בשנת 1910 נוסדה דגניה, מי שזכתה בתואר המחייב "אם הקבוצות והקיבוצים" והפכה לאחד היישובים הידועים ביותר בתולדות התנועה הציונית. פסטיבל "טעם כנרת" מהווה הזדמנות מצוינת להגיע הנה ולחוש את ההיסטוריה באופן יוצא דופן: משחק אינטראקטיבי חדש ומלהיב ייקח אתכם בין עבר להווה בשבילי הקיבוץ ובפינות החמד המוכרות יותר ופחות שלו, כולל בחצר הראשונים המטופחת. כך תוכלו להכיר באופן אינטימי את החלוצים ולפגוש דמויות מן העבר שקמות לתחייה: גורדון, בוסל ורחל המשוררת. במהלך הסיור תוכלו לקחת אתנחתא קלה בבית גורדון – מוזיאון ייחודי המספר את תולדות המקום ובו תערוכת מרהיבה של טבע הארץ וכן תצוגת פוחלצים מרתקת.

לדעת עוד: 052-3749170, Rishonim@degania.org.il (תיירות דגניה א').

 

ועוד ועוד

אבל אני מכוון אתכם לאטרקציות ואחת מהן הי סיור בשטח עם ג'ימי ג'יפ. תחזירו לעצמכם את האנדרלין את הנעורים וזהו בדיוק המינון ליום כיף למשפחה

ערכנו סיור קצר שכולו חוויה מסעירה וכיף ותוך כדי צפייה בנוף, בחיות הבר וציפורי טרף רואים את השדות והגדרות והנופים ושומעים סיפורים על ההיסטוריה המרתקת והחקלאות.

 

צילום לבנה רייסר
צילום לבנה רייסר

DSCN7672

DSCN7647

אני מזמין אתכם לחוות ולגלות את רזי הטבע – הטיולים של "ג'ימי ג'יפ"

איפה: "ג'ימי ג'יפ", גבעת יואב.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

מהיכן מגיע הסטייק אל הצלחת? איפה הופכים הזיתים לשמן הזית? מהו מקורו של היין הנמזג לכוסות? אם אתם רוצים לשלב טיול טבע שבו תחוו קשר בלתי אמצעי עם הנוף והטבע, יחד עם מענה לשאלות הללו, נסו את הטיולים של חברת "ג'ימי ג'יפ" – טיולים המטפסים בדרמטיות אל מצוקי רמת הגולן ומגיעים אל מרחבי שדות המרעה שבהם גדל הבקר המקומי, אותו מגדל ג'ימי בעצמו, אל הכרמים שבהם גדלים הענבים ואל מטעי הזיתים רחבי הידיים. ועל הדרך, בטיול שטח עוצר נשימה זה תוכלו ליהנות מהנוף המדהים ולפגוש מעיינות נסתרים ופינות חמד מפתיעות.

לדעת עוד: 052-2543323, www.jimyjeep.co.il.

כעת צריך להחליט איפה לאכול צהריים, אנחנו אכלנו דגים במסעדה החלבית בעין גב , שם גם יש פעילויות לילדים ולמשפחה יצירה והרפתקה מול האגם – חורף בלתי נשכח בעין גב

DSCN7722

DSCN7725

DSCN7714

DSCN7690

שף עוזי בן
שף עוזי בן

איפה: נמל עין גב.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

נמל עין גב, אחד המקומות הציוריים והפסטורליים סביב הכנרת, הוא מקום שאותו פוקדים זוגות רומנטיים, תיירים נלהבים וגם ספינות דיג צבעוניות. בימי הפסטיבל הופך המרחב היפה הזה למתחם שכל-כולו חוויות כיפיות המיועדות לכל המשפחה: "סיורכבת" – עולים על רכבת קטנה ומתוקה ויוצאים לסיור היסטורי ברחבי הקיבוץ, בין אתרים, סיפורים ונופים. הגעתם עם מוזה יצירתית? "הנגרייה של סבא יוסי" מציעה סדנאות בניית חנוכיות ועבודות עץ נוספות המתאימות לכל גיל. ואם שורה עליכם רוח הרפתקנית – צאו להפלגה חורפית בספינת דיג אל לב הכנרת.

IMG_8440

IMG_8444

לדעת עוד: 04-6658036, www.eingev.co.il.

כן גם עשינו שיט לכנרת וצפינו בשחפים ובנופים, איזה כיף. רק תבדקו כי השיט דיג לא פועל כל יום בפסטיבל.

עוד מסעדות אני ממליץ על מרינדו שם גם תתקיים פעילות מיוחדת סעודת אבירי השלום – משתה בלי גבולות ב"מרינדו"

איפה: מסעדת מרינדו, עין גב.

מתי: יום חמישי, 25.12.2014, 19:30 ו-21:00.

ככל שהמשתה משובח וסוער יותר – כך גם מיטשטשים הגבולות: בין מציאות לדמיון, בין זרים מוחלטים ואף בינינו לבין עצמנו… אז בואו לחוות בעצמכם כיצד מתרחש הפלא הזה, בהילולה עסיסית ומפוארת עם כמויות פנטסטיות של נתחי בשר משובחים – משוקיים ענקיות וספריבס טלה נימוחים ועד מרק בשר מצוין וטלה שלם שיסתובב על הגריל. את הסצנה המפוארת הזו ישלימו מעשנות ריחניות, אסאדו, פויקה, יין אדום ושאר תפנוקים לאוהבי בשר, כאשר על הכל ינצח השף אריאל כהן.

לדעת עוד: 04-6658555, www.marinado.co.il.

או "צל תמר המזרחית", מול כנרת, צמח – אחותה הצעירה של מסעדת "צל תמר" מציעה מגוון עשיר של סלטים צבעוניים, שיפודים ובשרים הנצלים על גריל גדול לעיני הסועדים. 04-6752300.

 

"עדן", קיבוץ האון – בית קפה על שפת הכנרת המשלב גלריית תכשיטי מעצבים ומציע ארוחות בוקר מפנקות לעילא (א'-ה' 9:00-13:00, ו' עד 12.00). 04-6656314.

 

"היה היה", אשדות יעקב איחוד – ארוחות בוקר חלביות כשרות בלב התפאורה הנוסטלגית והשלווה של בית ההארחה "נהרא". 04-6756404.

 

"מול כנרת – מרכז בילוי וקניות", צמח: במתחם עשרות בתי עסק הכוללים את מיטב המסעדות ובתי הקפה. במיוחד לפסטיבל, יציע "קפה גרג" מבצע 1+1. המבצע בהצגת תכניית הפסטיבל (גם בטלפון הנייד, לא כולל שישי-שבת).

"נחלה בטבע", צומת צלמון דרום: המסעדה המשובחת מתמחה במטבח דרוזי אותנטי, עם מנות נפלאות שמבוססות על גידולי האזור, וכן סדנאות מסורתיות לקבוצות. 050-3095250.

 

ותנצלו את המידע שקיים בעלון הפסטיבל

לעת ערב המלצתי לפעילות מיוחדת למשפחה מדובר בסיור עששיות מול הירדנית בשטחים של כנרת. הכנה ושיט של נרות והפרחת בלונים צבעוניים ניצוצות של שלום – עששיות ומשאלות על המים

nightstar

DSCN7822

DSCN7775

DSCN7782

איפה: ליד בית המוטור, לצד קיבוץ כנרת ואתר ירדנית.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

לכבוד חג החנוכה, חג האור, תוזמנו לפעילות ערב משפחתית מגבשת במיוחד – כל משפחה מקבלת קיט להכנת עששית צפה. מכינים יחדיו את העששית, כותבים משאלות ואיחולים לשלום, מצרפים אותם אליה ומשיטים את האור הצף והמשאלות המשפחתיות בבריכות הדגים הסמוכות לבית המוטור. התוצאה: משט עוצר נשימה של נקודות אור על המים.

לדעת עוד: 052-6517744 (דורון).

רעבים אם היום והמועד מתאים שובה של ארוחת השלום – מחווה קולינרית ב"רוברג"

איפה: מסעדת רוברג, מושב לבנים.

מתי: יום חמישי, 18.12.2014, 20:00.

מעוניינים לטעום מטעמים היסטוריים? במסעדה המשפחתית רוברג, המשקיפה אל נופי העמק המרהיבים, עומדת להתרחש מחווה היסטורית-קולינרית חד-פעמית ב-1994 נערך טקס אשרור חוזה השלום הישראלי-ירדני במעמד ראש הממשלה יצחק רבין והמלך חוסיין, שהתכנסו בבית גבריאל הסמוך. השף שנבחר להכין את אותם מטעמי שלום היסטוריים היה לא אחר מאשר אילן רוברג – מי שיקים ברבות הימים את המסעדה המשובחת הנושאת בגאון את שמו.

צפו לערב שכולו כמיהה לשלום, מטעמי גורמה ומה שביניהם, כולל סמלי שלום ותוצרת מקומית – מזיתים ועד תמרים…

לדעת עוד: 04-6715656, www.roberg.co.il.

או בדרך הביתה תעצרו לחוויה טבע גורמה – טעמים דרוזים אותנטיים ב"נחלה בטבע"

איפה: "נחלה בטבע", צומת צלמון דרום.

מתי: בכל ימי הפסטיבל.

המסעדה המשובחת מתמחה במטבח דרוזי אותנטי, ובימי החג והפסטיבל יוצעו לכם שפע של סדנאות שיחברו אתכם אל הטבע: מסיק, כבישת זיתים והכנתם; אפיית סמבוסקים (כולל הכנת הבצק, המילוי, האפייה וכמובן – האכילה המתבקשת); הכנת עלי גפן ממולאים, כולל ליקוט העלים בשטח, ניקויים, הכנת המילוי והבישול. בסופה של כל סדנה, תזכו בארוחת צהריים מהתוצרת שלכם, לצד מטעמים נוספים. רוצים עוד? כל משתתף מקבל הביתה חצי ק"ג עלי גפן מוכנים וצנצנת זיתים מוכנים (הארוחה והמצרכים כלולים במחיר הסדנה). לסיום, תוכלו לרכוש במקום מוצרים מן הטבע: שמן זית, סבון משמן זית, תבלינים שונים וחמוצים.

לדעת עוד: 050-3095250 (קאסם), "נחלה בטבע" בפייסבוק וב-WAZW.

תהנו ותנצלו את החופשה עם הילדים ללכידות משפחתית והנאה

כל הפרטים כאן

 

 taam-kinneret-land-02-474x318 פסטיבל טעם כנרת צילום רון שלף מ

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!