23 באפריל 2024 22:43
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השף מאסטר קובי מזרחי על איגוד השפים המתנדבים לטובת ילדים

 

איגוד השפים המתנדבים לטובת ילדים

V.C.F.C' – voluntary chefs for children '

 

קובי מזרחי, שף מאסטר אומר לי על הארגון שהקים "זה כמו מאיר השמן, אבל יותר גדול". לאחרונה פעל השף מאסטר קובי מזרחי באלבניה וביוון שם לא רק הקים מסעדות אלא גם פעל למען ילדים, פעילות שמקבלת גב ממשרד החוץ ומהאו"ם. השף מאסטר, קובי מזרחי הינו שף מוערך אשר נבחר בשנת 2013 להיות בין 7 השפים המשפיעים ביותר בעולם, בישל ארוחות גורמה לשבעים נשיאים מכל העולם, משמש כפרזנטור של מדינת ישראל, מתמחה ביעוץ קולינרי–אסטרטגי ומקים איגוד השפים המתנדבים למען ילדים – V.C.F.C- voluntary chefs for children.

 

זה מכבר קראתי שאיגוד השפים המתנדבים לטובת ילדים- V.C.F.C- voluntary chefs for children, בניהולו של השף מאסטר, קובי מזרחי, יזמו ערב קולינרי המוקדש למטבח האיטלקי, בכפר הילדים מגדים (האירוע התקיים ב-1.12). במהלך הערב למדו ילדי הכפר בעזרת השפים המקצועיים, לבשל את מיטב המאכלים מהמטבח האיטלקי, ביניהם: פיצות, פסטות וסלטים. בנוסף, למדו הילדים להכין לביבות מיוחדות וסופגניות מתוקות לקראת חג החנוכה. בסיום הסדנא ילדי הכפר והצוות נהנו מארוחה חגיגית פרי מעשי ידיהם. האירוע התקיים בשיתוף האגודה הישראלית לכפרי הילדים SOS.

הערב האיטלקי נערך במסגרת שיתוף פעולה ייחודי שמתקיים בחודשים האחרונים בין ארגון השפים המתנדבים 'V.C.F.C' לבין האגודה הישראלית לכפרי הילדים SOS. השף קובי מזרחי מעביר אחת לשבועיים סדנאות בישול לילדי הכפר מגדים, במסגרת הסדנאות הילדים נחלקים ל- 4 קבוצות בישול, כאשר כל קבוצה מקבלת תפריט מהמטבח 'פיוז'ן', הבישולים מאתגרים והילדים לומדים להתמחות בהכנת ארוחות מורכבות בשלל טכניקות. בתום הסדנא הילדים נהנים מארוחה עשירה ומגוונת פרי יצירתם.

גלינה מלמד  שף שמוליק בר  שף מאסטר קובי מזרחי  שף זהר יאיר  ספיר יאיר  גאי קליין  קרדיט צילום - יחצ - עדי קמין
גלינה מלמד שף שמוליק בר שף מאסטר קובי מזרחי שף זהר יאיר ספיר יאיר גאי קליין
קרדיט צילום – יחצ – עדי קמין

זה כבר ענין רציני שמחייב שיחה ביני לבין קובי מזרחי. "מדובר בפעילות התנדבותית של אנשים שאוהבים קולינריה, אשר התארגנו לפעילות התנדבותית. מבשלים בכפרים מוגנים ומקלטים מוגנים". קובי מספר לי שיש כפרים שאליהם מגיעות משפחות שלמות של אחים ואחיות ממשפחות הרוסות או משפחות במצוקה והם עורכים שם סדנאות וקורסים על בסיס קבוע.

 10833857_950868638276414_62847008_n

ארגון השפים העולמי נמצא בשלבים ראשונים להכרה מהממשלה כפרזנטור של מדינת ישראל ומטעם האו"ם. היעד הוא לתרום מהיכולת והזמן למען ילדים במצוקה ובמוסדות סגורים, פעילות למען מטרה נכונה. תרומה מהיכולת והזמן למען ילדים משהו בסגנון של "מאיר השמן" אבל בצורה יותר אינטנסיבית. יש כיום כ-20 שפים מתנדבים בארץ, גם באלבניה שם הוא פעיל מאוד לאחרונה יש פעילות, זהו איגוד חדש , רק כמה חודשים.הם פועלים יחד עם S.O.S ישראל המנהל כפרים ומשפחות בכפרים של ילדים שמגיעים בצורה מאורגנת כמשפחה, שם הם עושים סדנאות על בסיס קבוע על מנת לתת עתיד לילדים האלו, לתת אפשרת לגעת בפן המקצועי. אלו סדנאות מקצועיות לכתות יא יב, הילדים לומדים תורת הבישול, וכל שבועיים יש סדנה של כ- 3 שעות, שבסופן גם יש ארוחה. גם עם ויצ"ו מתקיימת פעילות בכפרים של נוער בסיכון, ובמשפחתונים. ופעם בכמה זמן נפגשים עם קבוצה ואם בית ומבשלים יחד ארוחת ערב, לתת להם גישה למקצוע ושמחת חיים. כמו-כן גם עורכים את מסיבות הבר מצווה ההמוניות לילדים. יש גם פעילות עם ילדים חולי סרטן, אירועים בכנסים עם המשפחות דרך ארגון "זיכרון מנחם", יחד מארגנים להם ימי כיף, עם עמדות של אוכל והכל בהתנדבות ומדובר על אירועים של כ-1200 איש ללא תקציב!! כן הוא אומר לי " יש בעיות של כסף ותקציבים והרוב מגיע מהכיס הפרטי"

השף מאסטר קובי מזרחי בערב איטלקי  קרדיט צלם עדי קמין
השף מאסטר קובי מזרחי בערב איטלקי קרדיט צלם עדי קמין

הפעילות מתקיימת כיום גם בהודו ובהוסטלים באלבניה וכולל יקירי ישראל או חסידי אומות שהצילו ילדים בשואה, בבתי יתומים והמון פעילות התנדבותית עם עוד אנשי קולינריה שמוכנים לתרום מזמנם ומהידע שלהם. ולא הכל ניתן לפרסום (כמו מקלטים מוגנים) . בכל הארץ מהצפון ועד הדרום.

איך מגיעים אליכם? אני שואל והוא מסביר שפונים אליהם דרך אגודות כמו S.O.S או ויצ"ו וארגונים אחרים שעוסקים בתחום הנוער והסיעוד.

בערב הזה, הוא אומר, היו אמורים להשתתף 20 נערים והצטרפו עוד 20 כך השתתפו 40 ילדים, היה מרתק וממלא בסיפוק לראות אותם עושים עיצוב בירקות, ולומדים מהשפים להכין לטקס, לביבות, סופגניות. מדובר בנוער ממשפחות הרוסות מגיל 8-18 שנמצאים בכפר מוגן והם פועלים להכשרה שלהם.

הילדים גם מקבלים תעודה על הכשרה שנה שלמה גם חומר לימודי ותעודות וגם המכון הקולינרי הישראלי ו- V.C.F.C, מקבלים חומר לימודי מסודר וכל קשת של אפית לחמים ובשרים והכל ואחרי כמה מפגשים הילדים נמצאים ברמה מרגשת.

לאירוע המדובר בכפר מגדים הביאו תנור פיצות והכינו פיצות אמיתיות וגם פסטות והביאו ירקות מהם הילדים עיצבו סביבונים. המסיבה הייתה ארוחה חגיגית לכל הכפר שבסופו יש התרגשות, דמעות וסיפוק. זו האג'נדה החברתית במקום שלא הכל מובן מאליו אבל מובן מאליו שצריך לתרום ולתת.

שינשינים בערב האיטלקי  קרדיט צלם עדי קמין
שינשינים בערב האיטלקי קרדיט צלם עדי קמין

מנכ"לית האגודה הישראלית לכפרי הילדים SOS, בלה ביגנסקי: "מאוד מרגש לחבר בין חגיגה קולינרית איכותית לילדם ואימהות של כפרי הילדים. הודות לשיתוף הפעולה עם ארגון 'השפים המתנדבים לטובת הילדים', המעניקה חווית בישול יוצאת דופן הכוללת שיטות בישול חדשות, חגיגה של טעמים, ריחות וצבעים, כל ילד וכל אם בית יהפכו לשפים קולינריים וכל ארוחה לחגיגת טעמים עשירה ובריאה".

בימים הקרובים, השף קובי מזרחי ושפים מתנדבים מהאיגוד, יחלו לקיים סדנאות בישול 'מודרני', קונדיטוריה ואפיה. הסדנאות מיועדות לאימהות הבית ולילדי המשפחתון שהינם בתחום אחריותן בכפר הילדים מגדים במגדל העמק. במהלך הסדנאות אימהות הבית והילדים ילמדו לבשל ארוחות ערב בשיטות חדשות ובמגוון טעמים, במטרה לגוון ולהעשיר את ארוחות הילדים במאכלים הקרובים לטעמם.

 

האגודה הישראלית לכפר הילדים SOS פועלת מזה שלושה עשורים למען ילדים בסיכון, יתומים או מי שמשפחותיהם אינה יכולה לטפל בהם באמצעות הקמה והפעלה של כפרי ילדים ומסגרות תומכות ומחנכות. העמותה מפעילה, בשיתוף ובפיקוח משרד הרווחה, שני כפרי ילדים- "נרדים" בערד ו"מגדים" במגדל העמק, ובהם כ-170 ילדים מגיל 6 ואילך. הכפרים מעניקים לילדים בית ומספקים להם שירותי חינוך, טיפול ותמיכה מקצועיים, במטרה לשפר את איכות חייהם ולפעול לקידום זכויותיהם והעצמתם בדרך להשתלבות בחברה ולעתיד בטוח.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!