29 במרץ 2024 16:33
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טרגדיה – מופע המחול הסוער בעירום מלא של אוליבייה דובואה Tragedie

טרגדיה Tragedie

יצירתו המסעירה של הכוריאוגרף הצרפתי העולה אוליבייה דובואה

By Olivier DUBOIS

בבית האופרה, המשכן לאמניות הבמה בתל אביב החל מן ה- 17 בספטמבר לארבע הופעות

 

ביולי 2012 , הדהים הכוריאוגרף הצרפתי אליבייה דובואה, את הקהל שהגיע לפסטיבל אביניון ביצרה חדשה, "טרגדיה", על הבמה עלו 18 רקדנים עירומים לגמרי וסחפו את הקהל במופע שהוגדר על ידי מבקרת המחול של לה-מונד " מופע מחול גדול, חזק, בהול, האוחז בגופות העירומים הנעים על הבמה, כדי לתת סנוקרת אסתטית ורגשית".

המבקרת רוזיטה בואסו הכריזה "טרגדיה היא יצירה מענגת".

 

מה היא טרגדיה של אוליבייה דובואה?

דובואה מתרכז באנטומיה של הגוף האנושי, תשעה גברים, ותשע נשים חשופים לגמרי,

חוקרים בתנועה שלהם את המצב האנושי. בעירום החשוף שלהם, יוצרים הרקדנים תנועה מהפנטת תוך כדי ביצוע משפטים תנועתיים החוזרים על עצמם ומגיעים לנקודה המיוחדת בה מתחברים הגוף לנשמה. התנועה על הבמה מתפתחת כל העת, ונוצרת תמונה מרתקת של ריקוד שבטי עד לשיאו של המופע.

 

tragedie_15_o_dubois_photo_francois_stemmer
tragedie_15_o_dubois_photo_francois_stemmer

copie 9

"זוהי הטרגדיה האנושית שלנו" אומר דובואה "בכל גוף שנמצא על הבמה אתה יכול לראות את ההיסטוריה של העולם, מפה של הציביליזציה. כשאתה מתבונן על גופם של אחרים זה משקף בפנייך את גופך שלך. זה מביא אותך להתייחסות אינטימית לגופך שלך ומתוך זה לעולם כולו".

 

"הופעתי הרבה בעירום. בכל פעם שעבדתי עם איזה כוריאוגרף הם ביקשו שאופיע בעירום , בכל פעם ורק אני! וכך יצא שהופעתי בעירום פעמים רבות ואני יודע מה קורה לך כשאתה עולה על הבמה עירום ואיזה כוח אתה צריך בשביל זה. אבל העירום ביצירה הוא מהפנט אבל לא אירוטי".

 

                   

 

אוליבייה דובואה

מנהל המרכז הלאומי לכוריאוגרפיה ברוביי נור- פה דה קלה, החל מן האחד בינואר 2013. בשנת 2011 נבחר לאחד מ- 25 הרקדנים הטובים בעולם על ידי המגיזין דאנס אירופה.

דובואה נחשב ליוצר ייחודי, מבצע מקורי ומורה.

נולד בשנת 1972. החל לרקוד רק בגיל 23 , יליד פרובאנס. דובואה מגיע ממשפחה אמידה, תכנן להירשם ללימודי שפות, משפט וכלכלה, ועמד לעסוק בדיפלומטיה. עד שיום אחד אמר לעצמו – אני חייב לרקוד. הוא החל לעבוד עם יוצרים חשובים ורקד בעבודות של אנג'לין פרלג'וקאז, סשה ולץ, יאן פאבר, סירק דה סוליי, לאורה סימי, קרין ספורטה ועוד.

את הסולו הראשון שלו יצר בשנת 1999- under cover

מאז 2005 זוכה אוליביה דובואה להצלחה כיוצר. בעקבות הדואט שיצר עם קריסטין רודייל תיאטרון לאספנד סן אטיין, המשיך ויצר עבודה לפסטיבל אבניון, ב-2007 זכה בפרס מיוחד של חבר השופטים בתחרות שאורגנה על ידי איגוד המבקרים. ב-2006 ו  2007 יצר את שני החלקים של העבודה BDanse

ב-2008 יצר את "פאון" – מחוה לאחרי הצהריים של הפאון לניג'ינסקי שהוצגה בפסטיבל אביניון. ובאותה שנה זוכה בפרס הראשון , בתחרות הגן של אירפה בוינה.

יוצר למרכז הלאומי למחול, לבלט מונטה קרלו בספטמבר 2010 יוצר יצירה לביאנלה של ליון. "האיש מן האטלנטי", דואט למוסיהק של פרנק סינטרה.

בשנת – 2009 יוצר כוריאוגרפיה לאופרה של אופנבאך, לבתי האופרה של ליל, לימוז' ונאנט.

באותה שנה הוא מתחיל ליצור את הטרילוגיה שלו , חלקה הראשון, "המהפכה", הוצג בבבכורה בפריס. את החלקה השני "הסולו אדום", הציג בדצמבר 2011. את חלקה השלשי של הטרילוגיה "טרגדיה", הציג לראשונה בפסטיבל אביניון ב-23 ליולי 2012. יצירה המוצגת מאז בהצלחה בכל רחבי העולם.

בצד פעילות ככוריאוגרף וכשחקן, מעביר סדנאות ושיעורים בבתי ספר למחול בצרפת ומחוצה לה. מלמד בלהקות מחול הפועלות לצד בתי אופרה באירופה, כמו בית האופרה של וינה, בית האופרה הלאומי בקארה, ובבת הספר לאמנויות במונקו, בבלט פרלג'וקאז ובלהקתו של יאן פאבר.

בשנת 2012 גם קיבל תעודת הוראה.

יצר לבלט הלאומי של מרסיי, והיה מועמד לפרס הכוריאוגרף הטוב ביותר בתחרות דאנזה דאנסה על יצירות טרגדיה.

יצר בשנת 2013 את יצירתו – "נשמות" בעקבות התמחות שעבר בקהיר ובדאקר. עם שישה רקדנים מארצות אפריקאיות שונות.

 

טרגדיה Tragedie

כוריאוגרפיה אוליביה דובואה

מוסיקה : פרנוסאה קאפן

תאורה: פטריק ריו  

המרכז הלאומי לכוריאוגרפיה ברוביי פה דה נור בקאלה.

 

17-20 לספטמבר

בית האופרה המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.

 

מחירי כרטיסים: 189-339

 

קרדיט צילום: Francois stemmer

 

Teaser Tragedie from Tommy Pascal on Vimeo.

שתפו את הפוסט!