29 במרץ 2024 11:23
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קונצרט פתיחת העונה בראשון לציון – "החברים של יואכים"

חלו שינויים בקונצרט המיועד התקומה להלן"

 

 

בתכנית הקונצרט, יצירות מאת דבוז'ק, "סרנדה לכלי נשיפה מעץ" ו"סרנדה לכלי קשת". על הראשונה כתב ברהמס: "לא נראה לי שאצליח למצוא או לגלות עוד כשרון שופע קסם ועתיר יצירה כמו הסרנדה לכלי נשיפה מעץ של דבוז'אק". על השניה נאמר שהיא "אחת המוצלחות ביותר שנכתבו אחרי מוצארט".

רוח אופטימית שורה על שתי הסרנדות. לא פלא שהקהל מכיר ואוהב אותן" אומר אריאל כהן מנכ"ל התזמורת..

 

בקונצרט הפתיחה של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ינצח ג'יימס ג'אד, המנהל המוסיקלי החדש של התזמורת ולא פנדרצקי כפי שפרסמנו בהודעה הקודמת.(ג'יימס ג'אד יחליף את פנדרצקי  אשר ביטל בואו בשל בדיקות רפואיות שהוא עובר בגרמניה והוראות רופאיו.)

James Judd  - photocredit Melinda Parent

בשל כך, הפסנתרן בארי דאגלס לא ינגן את הקונצ'רטו לפסנתר של פנדרצקי (התקומה) כפי שתוכנן  ובמקומו ינגן את הקונצ'רטו מס' 1 לפסנתר של ברהמס.

שינוי נוסף: שם הקונצרט הינו "החברים של יואכים" (ולא התקומה).

 

בתכנית הקונצרט:

דבוז'ק – סרנדה ברה מינור לכלי נשיפה מעץ אופ' 44
-דבוז'ק – סרנדה במי מינור לכלי קשת אופ' 22
-ברהמס – קונצ'רטו מס' 1 לפסנתר

מועדי הקונצרטים:

ראשון לציון- היכל התרבות ראשון לציון

מוצ"ש, 13 בספטמבר בשעה: 21:00

ראשון, 14 בספטמבר בשעה:  20:30

רביעי, 17 בספטמבר בשעה:  20:30 (קונצרט למנויי רחובות)

מחיר לכרטיס: 103-195 ₪ 

 

תל אביב – בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה.

יום שני, 15 בספטמבר בשעה: 20:00

מחיר לכרטיס: 125-205 ₪

 

ק.מוצקין – תיאטרון הצפון

שלישי, 16  בספטמבר בשעה: 20:30

מחיר לכרטיס: 160-185 ₪

 

 

בארי דגלאס, פסנתרן. הקריירה הבינלאומית של בארי דגלאס פרחה בעיקר לאחר שזכה במדליית הזהב בתחרות צ'ייקובסקי במוסקבה בשנת 1986. שלוש שנים קודם זכה בפרס הרביעי בתחרות ארתור רובינשטיין בתל אביב. דגלאס הוא פסנתרן סולן, נגן רסיטלים ומוסיקה קאמרית, מנצח ומנהל פסטיבלים.  הוא משמש כמנהלה האמנותי של ה"קאמרטה האירית" וכמנהלו של פסטיבל קלאנדבוי, בעונה הנוכחית הוא מופיע עם תזמורת רבות וברסיטלים במקומות רבים בעולם. לצד הצלחותיו הרבות בנגינת רפרטואר רומנטי מובהק (ברהמס, צ'ייקובסקי, רחמנינוב) הוא ידוע כפרשן ליצירות של מלחינים כמו  רגר, בריטן, קורליאנו ופנדרצקי.

דגלאס נמנה עם צוות המורים של הקולג' המלכותי למוסיקה בלונדון והוא נושא תואר OBE, חבר מסדר האימפריה הבריטית שהוענק לו ע"י המלכה אליזבט בשנת 2002 על הישגיו השונים במוסיקה.

 

בארי-דאגלס-קרדיט-צילום-מארק-האריסון.
בארי-דאגלס-קרדיט-צילום-מארק-האריסון.

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון נוסדה בשנת 1988 ובתוך זמן קצר התמקמה בקצה העליון של הפירמידה האמנותית, כגוף מוסיקלי מוביל ומחדש בישראל. משנת 1989 משמשת התזמורת בהצלחה רבה כתזמורת הבית של האופרה הישראלית. על עשייתה יוצאת דופן והצטיינותה בביצועה של היצירה הישראלית המקורית, בהפצתה ובקידומה זכתה התזמורת בפרס אקו"ם לשנת 1991 (תשנ"א). התזמורת הינה הראשונה שביצעה בישראל בקונצרטים פומביים יצירותיהם מאת ריכרד שטראוס ואלכסנדר זמלינסקי. והשתתפה בפסטיבלים בינלאומיים יוקרתיים. החל משנת 2010 לוקחת התזמורת חלק חשוב ומרכזי בהפקות האופרה במצדה בשיתוף האופרה הישראלית, עד כה עלו האופרות "נבוקו" (בשנת 2010) ,"אאידה" (בשנת 2011), ו"כרמן" (בשנת 2012).

 

שתפו את הפוסט!