25 באפריל 2024 23:00
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מג'דרה בן גוריון – פתיתים פלוס עדשים

 

??????????

כולם מתגעגעים לימים של בן גוריון , עידן התמימות, החלוציות ובלי שחיתות כפי שיש כיום, הפתיתים הומצאו בתקופת הצנע, בתקופה בה היה מחסור באורז ובכלל הונהגה שיטת התלושים. דוד בן-גוריוןביקש מאויגן פרופ, ממייסדי חברת אסם,לייצר תחליף מבוסס חיטה לאורז. מאז אוסם לא מפסיקה לייצר פתיתים וכולם מאושרים.

??????????

מרכיבים 3-4 מנות

חצי שקית פתיתים פלוס עדשים (כוס)

1 בצל גדול

3 כפות שמן קנולה

קורט פלפל שחור

קורט כמון

מלח

כוס וחצי מים

ההכנה

פורסים את הבצל לרבעים ולרצועות. מחממים שמן ומטגנים את הבצל על אש קטנה הרבה זמן, לקראת הסוף מעצימים את האש ומשחימים את הבצל. הטעם של המג'דרה מתקבל מבצל שחום.

מוציאים את הבצל ומטגנים דקותיים את הפתיתים, מוסיפים את הבצל, מערבבים ומוסיפים את התבלינים, המלח והמים.

מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים 6-8 דקות על אש קטנה ביותר. מערבבים לפחות פעמיים תוך כדי בישול. משאירים סגור לעשר דקות וערבוב אחד ומגישים,

 ??????????

פשוט מעולה!

 

פתיתים פלוס עדשים (13% עדשים). "פתיתים פלוס" הינה סדרה שהושקה בשנה שעברה, אשר פותחה במיוחד לילדים ולטעמם, והינה בעלת פלוס תזונתי. בסדרה הושקו שלושה מוצרים- פתיתים עם 25% ירקות, פתיתים עם 30% חיטה מלאה ופתיתים עם בורגול (12%).

עדשים שייכות למשפחת הקטניות ומכילות חלבון, מינרלים, סיבים תזונתיים ורכיבי תזונה חשובים.בשל כך מומחי תזונה ממליצים לשלב קטניות בתפריט היומי.

 

אסם הינה החברה שפיתחה את הפתיתים בתקופת קום המדינה, בעקבות צורך שהעלה בן גוריון לייצר תחליף לאורז. מאז ועד היום הפכו הפתיתים למאכל קבוע ואהוב בקרב ילדים, ומזוהה בעולם כ"קוסקוס ישראלי". במשך השנים פותחו לפתיתים צורות שונות- קוסקוס, אורז, כוכבים, טבעות ואפילו לבבות, והושקו מוצרים עם תוספות מגוונות כמו פתיתים עם בצל, פתיתים 3 צבעים ופתיתים עם אטריות. סדרת פתיתים פלוס הכניסה בפעם הראשונה פלוס תזונתי לפתיתים.

 

כשרות: בד"צ העדה החרדית.

שתפו את הפוסט!