27 ביולי 2024 12:47
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"שטח הפקר" ("No Man's Land") דרמת מתח

HOT ממשיכה להביא לכם את הסדרות המובילות בעולם

מהיוצר של "אופוריה" הישראלית

"שטח הפקר" ("No Man's Land") דרמת מתח

 

דרמת מתח חדשה של רשת HULU שיצרו עמית כהן ורון לשם, הפיקו איתן מנצורי ומריה פלדמן, וביים עודד רסקין

 

החל מה-21.1 ב-HOT3 וב-HOT VOD

 

"שטח הפקר" ("No Man's Land") היא דרמת מתח של רשת HULU שנוצרה על-ידי התסריטאים הישראליים עמית כהן ("שעת נעילה") ורון לשם ("אופוריה"), והמפיקים איתן מנצורי ("בשבילה גיבורים עפים"), ומריה פלדמן ("כפולים"), ובוימה על-ידי עודד רסקין ("כפולים", "אבסנטיה").

 

את הקאסט של הסדרה מובילים פליקס מואטי ("התנגדות"), ג'יימס פיורפוי ("רומא", "The Following"), דין רידג' ("ויקינגים"), מלאני ת'ירי ("הרקדנית") וג'יימס קרישנה פלויד ("עיר של אורות זעירים").

 

״שטח הפקר״ סומנה כהצלחה עולמית מידית כשעלתה החורף לאוויר ב-67 מדינות. היא שברה שיאי רייטינג בצרפת (עם רייטינג פי 5 מהממוצע לדרמה בערוץ Arte), וזכתה בפרס סדרת הדרמה הבינלאומית טובה ביותר לשנת 2020, בפסטיבל הטלויזיה היוקרתי C21 בלונדון. העיתונות האירופאית הכריזה עליה כ-Must See. מגזין מארי קלייר הנחשב (המתפרסם ב-29 מדינות, בשפות שונות) כתב על הסדרה: ״׳שטח הפקר׳ היא סדרה חובה… מופת של רגישות וסיפור אינטליגנטי… עוצרת נשימה, מבוצעת היטב, מותחן שהוא מסע חיפוש אינטימי ועדין, מלאה אמפתיה אך נמנעת מפאתוס, הדמויות בה מותחות ונוגעות ללב, שואבות אותנו ללב הדרמה”. גם Euronews הכריזה עליה כ״יצירת אמנות סוחפת ומרתקת״, והעיתון Le Echos החשוב כתב כי היא ״מצליחה לזקק רגשות ולהציף מתח עוצר נשימה גם בזכות הקאסט הבינלאומי… ריגול, פוליטיקה עולמית ותככים משפחתיים, בדרמה שאפתנית עם דיוק דוקומנטרי״.

 

"שטח הפקר" היא דרמת מלחמה וריגול המתרחשת בלב מלחמת האזרחים בסוריה, מעיני שלושה גיבורים: לוחמת צעירה המפקדת על מיליציה כורדית; בריטי שמגיע לסוריה עם שני חברי ילדותו ומצטרף לדאעש כלוחם; ובחור מפריז אכול רגשות אשם שיוצא לסוריה לחפש את אחותו ולהשיב אותה הביתה, לאחר שהיה משוכנע שהאחות איננה בחיים. האח, אנטואן (מואטי), חושד שראה את אחותו בדיווח חדשותי מלב הקרבות בסוריה. הוא יוצא למסע מסוכן במטרה לאתרה. בעודו מתיר את התעלומה הסבוכה של היעלמותה, אנטואן מצטרף למיליציה של לוחמות כורדיות הנלחמות בדאע"ש, ולקבוצה של הרפתקנים אידאליסטים שהגיעו מכל העולם בכדי לעזור להן להילחם. הנשים הלוחמות, קצינות וחיילות, הן אימת דאעש היחידה משום שלפי אמונת ארגון הטרור האכזרי, לוחם שנהרג מידי אישה לא יגיע לגן עדן.

 

עם מחפשי הרפתקאות, אנרכיסטים, מרגלים וקורבנות תמימים, "שטח הפקר" מציירת דיוקן חד של הנשים והגברים שנקלעו לקונפליקט הבינלאומי ומספקת נקודת מבט ייחודית על המאורעות הטרגיים בסוריה, ועל האופן שבו הם משפיעים על העולם.

 

הסדרה קיבלה הד גדול גם על כך שהיוצרים הישראלים קיבצו תחתם קולנוענים ושחקנים מ-10 מדינות, ודמויות שדוברות 5 שפות, ו-6 ניבים שונים, על המסך. בכך היא נחשבת בעיני רבים כאחת ההפקות הגלובליות הראשונות בעולם הדרמה, וביטוי לכך שתעשיית הטלויזיה הישראלית מובילה כיום בעולם כדבק שמחבר בין יוצרי הדרמה בטריטוריות שונות.

 

למרות שעמדו בראשה יוצרים ומפיקים ישראלים, הסדרה עולה לאוויר ב-17 מדינות מוסלמיות, בהן סעודיה, לבנון, עיראק, לוב, תימן. רשת הטלוויזיה OSN מדובאי הצטרפה כמפיקה-שותפה לסדרה, הצמידה לה את הלוגו Originals של הפקות המקור של הרשת, ואירחה את היוצרים הישראלי בפרימיירה ששודרה ברחבי העולם הערבי.

 

הסדרה צולמה במרוקו, בבלגיה ובצרפת. ענקית הסטרימינג האמריקאית Hulu הוציאה את ״שטח הפקר״ לצילומים ללא פיילוט, במה שנחשב כהבעת אמון חריגה בתעשייה האמריקאית.

 

עוד משתתפים: השחקנית הצרפתית המוערכת, המועמדת לפרס "סזאר" (האוסקר הצרפתי) ג'וליה פאור ("Camille Rewinds"), ג'ו בן אייד, סוהילה יאקוב ("קליימקס"), לוק הורנסבי ("1917") ורודה קניוגלו ("אליס בפריז").

 

החל מה-21.1, ימי חמישי ב-21:00 ב-HOT3 וכל הפרקים יעלו בבת אחת ל-HOT VOD

שתפו את הפוסט!