20 באפריל 2024 5:21
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיפורה של שפחה 5

 

סיפורה של שפחה 5
The Handmaid's Tale

"סיפורה של שפחה" (The Handmaid's Tale""), סדרת הדרמה של רשת Hulu ואולפני MGM, מבוססת על רב המכר עטור הפרסים של הסופרת הקנדית המוערכת מרגרט אטווד ("עין החתול"). על העיבוד הטלוויזיוני אמון היוצר ברוס מילר ("4400", "The 100") ובתפקיד הראשי מככבת אליזבת' מוס ("מד מן", "קצה האגם"). העונה החמישית של סדרת הדרמה עטורת הפרסים חוזרת רק ב-HOT בצמוד לשידורה בארה"ב, ושני פרקי הבכורה של העונה ישודרו ברצף. הפרקים יעלו ל-HOT VOD כבר בשעות הבוקר וישודרו בערוץ HOT HBO.

"סיפורה של שפחה" מתרחשת בהווה דיסטופי בו חלק מארה"ב, שכעת מכונה "רפובליקת גלעד", נשלט על ידי משטר דתי קיצוני ומדכא. אחרי אסון סביבתי שגרם לירידה משמעותית בילודה, נשים הפכו לרכוש המדינה; אלה שעדיין מצליחות להרות נלקחות בכפייה לשרת כשפחות עבור זוגות מהמעמד הגבוה וזהותן נמחקת ומוחלפת בכינוי המשייך אותן לאדוניהן.

בעונתה החמישית של הסדרה ג'ון מתמודדת עם ההשלכות של הריגת המפקד ווטרפורד ומתקשה להגדיר מחדש את זהותה ומטרתה. סרינה האלמנה הטרייה מנסה לחזק את השפעתה בקנדה בעוד רפובליקת גלעד מחלחלת אט אט אל תוך המדינה.

מאז עלייתה הפכה "סיפורה של שפחה" לסמל המאבק ולמונח שמבטא התפכחות מול עוול ודיכוי. היא זכתה לביקורות מהללות ולהצלחה מסחררת בארץ ובעולם. במשך ארבע עונותיה היא גרפה שני פרסי "גלובוס הזהב" ו-15 פרסי "אמי", ביניהם פרס הדרמה הטובה ביותר, השחקנית הטובה ביותר, בימוי ותסריט. כך הותירה חותם נוסף בהיסטוריה של הטלוויזיה, כשהייתה לסדרת הסטרימינג הראשונה לזכות בקטגוריית "הדרמה הטובה ביותר".

לצדה של מוס ישובו לככב בעונה החמישית גם זוכת ה"אמי" אן דאוד ("הנותרים"), איבון סטרהובסקי ("צ'אק", "דקסטר"), מקס מינגלה ("הרשת החברתית"), או.טי פגבנל ("Looking"), סמירה וויילי ("כתום זה השחור החדש"), זוכה ה"אמי" בראדלי וויטפורד ("הבית הלבן"), מדלין ברואר ("כתום זה השחור החדש") וסם ג'ייגר ("הורים במשרה מלאה", "למה נשים רוצחות").


החל מה-15.9, ימי חמישי בשעה 22:00 ב-HOT HBO (שני פרקי הבכורה ישודרו ברצף)

קרדיט-HOT ו-NEXT TV

שתפו את הפוסט!