29 באפריל 2024 15:20
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרדי מרקורי: המערכה האחרונה

פרדי מרקורי: המערכה האחרונה | Freddie Mercury: The Final Act

391869_freddie_mercury_the_final_standard
 Queen,

בכורה: יום שני, 24.1, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

הפרק האחרון ויוצא הדופן, בחייו של סולן להקת Queen, פרדי מרקורי, והמסע שהוביל לקונצרט המחווה הענק שנערך לזכרו באצטדיון וומבלי ב-92'.

30 שנה לאחר מותו של הזמר פרדי מרקורי, בנובמבר 1991, מסיבוכים של מחלת האיידס, סרט חדש של ה-BBC מביא את הסיפור המרגש של שנות חייו האחרונות בהם נלחם בסתר בווירוס ה-HIV בתקופה בה המחלה הרגה מיליונים ברחבי העולם והעצימה את תופעת ההומופוביה. הסרט עוקב אחר חייו מהקונצרט האחרון שלו ועד לקונצרט המחווה שנערך לזכרו ב-20 באפריל 1992. בקונצרט הענק לקחו חלק אמנים מהשורה הראשונה – אלטון ג'ון, ג'ורג' מייקל, דיוויד בואי, Guns N' Roses ואנני לנוקס, השתתפו בו למעלה מ-70,000 איש, ולמעלה ממיליארד איש צפו בו בטלוויזיה. בקול קולקטיבי אחד, במשך ארבע שעות מפוארות, הקונצרט לא רק חגג את פרדי, אלא גם הציב את האיידס בבירור באור הזרקורים והעלה את המודעות למחלה. עד היום נחשב הקונצרט לאחד הגדולים בהיסטוריה.

בעזרת ארכיונים נדירים, מוסיקה משובחת וראיונות עם האנשים שהיו הכי קרובים אליו, ביניהם חברי "Queen" – בריאן מיי ורוג'ר טיילור, אחותו – קשמירה בולסרה ואמנים שלקחו חלק במופע, מביא הסרט "פרדי מרקיורי: המערכה האחרונה" סיפור נוקב על אחד המוזיקאים הפופולריים והמוכשרים ביותר בהיסטוריה של המוזיקה ועל המורשת שהוא השאיר. אך הסרט לא רק מאיר באור חדש את המסע האמיץ של פרדי מרקורי ב-5 השנים האחרונות לחייו, הוא גם מספר סיפור רחב יותר – וחשוב ביותר – על הופעת האיידס באותה תקופה וכיצד קונצרט המחווה המדהים לאחר מותו, עזר לשנות לטובה את דעת הקהל.

Picture Shows_Concert Attendee Trevor Kitchen

בימוי: ג'יימס רוגן (90 דק', אנגליה, 2021)

צילומים באדיבות יס  Rogan Productions 2021

שתפו את הפוסט!