20 באפריל 2024 5:27
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירועי המוסיקה והתרבות חוזרים ובגדול- פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון יוצא לדרך

"כי מצפון תיפתח …התרבות"

 

מלון פסטורל, אולם אופרה, צילום גיל אבירם
מלון פסטורל, אולם אופרה, צילום גיל אבירם

פסטיבל "קול המוסיקה בגליל העליון", מחלוצי פסטיבלי המוסיקה הקלאסית יהווה סנונית ראשונה של פסטיבלי המוסיקה בארץ מאז הקורונה;הפסטיבל יחלוק כבוד ליצירתו של בטהובן "שיר הודיה" בה הוא מודה על החלמתו שבאופן סימבולי נקשרת להכרת התודה של האנושות על ההתמודדות עם הקורונה וניצחון החיים

 

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 15-18 ביולי ביוזמת ובניהול מועצה אזורית הגליל העליון בשיתוף עם מלון פסטורל כפר בלום

 

מתומכי הפסטיבל – הרשות לפיתוח הגליל

 

ברוח החזרה לאירועי התרבות ולאחר שהתבשרנו על חזרתן של הופעות המוסיקה בתקופה הקרובה, גם עולם פסטיבלי המוסיקה זוכה לתחייה מחודשת, כשיריית הפתיחה תתקיים בגליל העליון בפסטיבל "קול המוסיקה בגליל העליון", פסטיבל המוסיקה הקאמרית הוותיק בישראל, המתקיים מזה 36 שנה.

 

הפסטיבל, ביוזמתה ובניהולה של מועצה אזורית הגליל העליון בשיתוף עם מלון פסטורל כפר בלום, יקיים סדרה של אירועי מוסיקה בניצוחו של המנהל המוסיקלי של הפסטיבל מזה עשור – הצ'לן הישראלי והפרופ' באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים, צבי פלסר.

קרדיט צלם lisa marie mazzuccoצבי פלסר
קרדיט צלם lisa marie mazzuccoצבי פלסר

הפסטיבל, במתכונתו המחודשת, ובכפוף להנחיות ה'תו הסגול', יכלול שלושה אירועי מוסיקה מרכזיים:

 

ü     סדרת מפגשי זום דו-שבועיים שתחל ב 29 למאי בהשתתפות באי הפסטיבל משנים קודמות, הכוללים ראיונות עם אושיות מעולם המוסיקה הקלאסית, ובהם המוסיקאית והמלחינה הצעירה שהפכה לשם דבר בעולם, אלמה דויטשר, שאחת מיצירותיה תתנגן בפסטיבל.

ü     אנסמבל מיתרים פתוחים (12-15.7): פעילות קהילתית בהובלת פרופ' צבי פלסר ותלמידי האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. יחד הם יסיירו במגוון גופים ומוסדות ברחבי הגליל וינגנו לקהלים שונים בבתי אבות, בתי ספר, מחלקות סיעודיות בבתי חולים, מפעלים, עוד.

ü     פסטיבל "שיר הודיה" – סופ"ש מוסיקאלי בין התאריכים 15-18.7. במרכז התכנית תעמוד יצירתו של ל.ו.בטהובן – "שיר הודיה של המחלים אל הבורא". היצירה תהווה את גולת הכותרת של הפסטיבל, בתזמון מושלם עם חגיגות 250 להולדתו של אבי המוסיקה הקלאסית בטהובן. בשנת 1825 חלה בטהובן והיה כפסע בינו לבין המוות. לאחר שהחלים המשיך בכתיבת יצירת המופת שלו – הרביעייה אופוס 132 לה הוסיף שיר הודיה לאל על החלמתו מהמחלה. ברגע כזה בו כל האנושות מתמודדת עם המגיפה משקף הפרק המיוחד במינו את תחושת ההקלה והכרת התודה על הבריאות ועל מתנת החיים. בסוף השבוע המיוחד הזו באי הפסטיבל יחגגו את החיים ואת המוסיקה ויכירו תודה. יאזינו לפרק האמור ולעוד יצירות קאמריות בביצוע טובי האמנים הישראלים.

 

הפסטיבל יארח אמנים בינלאומיים מעולם המוסיקה הקלאסית, ובה םעמיחי גרוסהוויולן הראשי של הפילהרמונית של ברלין, הסופרן אלמה מושונוב שדה המככבת בהצגות ומופעי אופרה ברחבי אירופה, הסולן והמנצח הבינלאומי וכנר מוביל בתזמורת הפילהרמונית של ברלין לשעבר, גיא בראונשטיין ועוד.

 

עמיחי-גרוס-צילום-Marco-Borggreve
עמיחי-גרוס-צילום-Marco-Borggreve

#חלק מנגני הפסטיבל מגיעים מחו"ל, הגעתם עשויה להיות מושפעת משינויים במדיניות הטיסות. התוכנית כפופה לשינויים

 

להרשמה לפסטיבל ופרטים נוספים: www.kol-hamusica.org.il

 

 

שתפו את הפוסט!