27 ביולי 2024 4:37
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת מחול קומפאס ב- AguaDulce

 

להקת הפלמנקו הישראלי COMPAS בניהולה של מיכל נתן הופיעה בסוזן דלל המרכז הישראלי למחול במופע החדש .AguaDulce

להקת קומפאס הישראלית במופע אגווה דולסה צילום רונן רוזנבלט
להקת קומפאס הישראלית במופע אגווה דולסה צילום רונן רוזנבלט

להקת הפלמנקו הרפרטוארית המובילה בישראל  זוכה להערכה רבה בארץ ובחו"ל. "קומפאס" ידועה ומוכרת בזכות הבחירות המגוונות, ההרפתקניות והנועזות שלה ובעובדה ששום הפקה אף פעם אינה חוזרת על עצמה. גם המופע הזה הוא סוג של המשך חיפוש אמנותי לכיוונים ולריגושים חדשים, תוך שיתופי פעולה חדשים ומעניינים המאפיינים את הלהקה באופן קבוע.

המופע הזה מוביל את הצופה לעולם אחר של הפלמנקו, לדרום אמריקה של המהגרים הספרדיים ששבו לספרד והביאו עמם את הסגנון של אמריקה הלטינית, בהן הטנגו משולב עם הפלמנקו ונוצר כאן משהו אחר, משהו חדש. המופע החדש "אגווה דולסה" , מציג את ענפי הפלמנקו השייכים לקבוצת IDA Y VUELTA , ומביא עימו מקצבים רכים ומלודיים יותר משאר ענפי הפלמנקו.

 

מוסיקת הפלמנקו כאמור הייתה קיימת לא רק בספרד אלא גם באמריקה הלטינית והמהגרים ששבו הביתה לספרד הפיחו רוח חדשה במוסיקה ובקצב וכך אפשר לשמוע בין הצלילים גם נעימות אינדיאניות עממיות וגם מוסיקה צוענית.

במופע משתתפים מיכל  נתן ולהקת הפלמנקו הישראלית לצד יוצרי ורקדני טנגו ארגנטינאים מקצועיים בראשם- רונן חייט המוביל בישראל את מחול הטנגו  ולצד יחיאל חסון, יוצר ונגן גיטרה מוערך. בין החומרים במופע יצירות של הכוריאוגרף הספרדי-ארגנטינאי Hugo David Alvarez – רקדן וכוריאוגרף יליד ארגנטינה אשר למד אצל גדולי המורים לפלמנקו ורקד בלהקות פלמנקו מובילות בעולם  (אנטוניו מרקז, רפאל אגילר, שרה לזנה, חסוס קורטז).

בין הקטעים הראויים לציון במופע הוא הריקוד הראשון של איילת שחר בו הפגינה פלמנקו סולו מעולה.

בתמונה מיכל נתן מלהקת הפלמנקו הישראלית צילום רונן רוזנבלט
בתמונה מיכל נתן מלהקת הפלמנקו הישראלית צילום רונן רוזנבלט

כמו-כן קטע המחול של האורח הרקדן הספרדי הנודע HUGO DAVID ALVAREZ (הוגו דוד אלבארז) עם התוף. האורח השתתף בעוד כמה ריקודים והפגין רוח ספרדית על הבמה. כפיים!

ואיך לא זוג רקדני הטנגו רונן חייט ומיה שוורץ שנתנו כמה קטעים מדהימים קלאסיים, אהובים וסוחפים.

אגווה דולסה להקת הפלמנקו הישראלית קומפאס צילום רונן רוזנלבלט
אגווה דולסה להקת הפלמנקו הישראלית קומפאס צילום רונן רוזנלבלט

https://www.youtube.com/watch?v=1QaLW-Chfbw

 

גם הריקוד על הכסא היה מיוחד וכולל ההמשך שהצטרפו אליה הרקדניות והגיש יחד קטע נפלא. והמחול של הרקדנית עם הכובע שלדעתי שיחקה מטדור.. בעצם כל קטע מחול היה מיוחד ומעולה והגיש לקהל סגנון אחר ושונה, מבט אחר של פלמנקו.

"אגווה דולסה" זכה לשבחים וביקורות טובות, זאת הודות גם לצבעוניות והססגוניות הבאה לידי ביטוי בתלבושות מרהיבות, שילוב של מוזיקה מקורית של הגיטריסט – יחיאל חסון שהיה מעולה וזכה לתשואות.

להקת הפלמנקו הישראלית במופע אגווה דולסה צילום רונן רוזנבלט
להקת הפלמנקו הישראלית במופע אגווה דולסה צילום רונן רוזנבלט
להקת הפלמנקו הישראלית במופע אגווה דולסה צילום רונן רוזנבלט
להקת הפלמנקו הישראלית במופע אגווה דולסה צילום רונן רוזנבלט

ויש לציין את מחול הסיום הרומבה שכלל את הלהקה שהשתלבה בסולו של מיכל נתן.

???????????????????????????????

ניהול אמנותי וכוריאוגרפיה: מיכל נתן

כוריאוגרפים נוספים: רונן חייט Hugo David Alvarez

שירה: את המופע מלווה הזמרת  הטרובה קובנית : יאנה אספרנסה רודריגז  אשר נחשבה לילדת פלא מגיל 8 , כיכבה לאורך השנים במופעים מוזיקליים "מקובה באהבה", "קסם האהבה הלטיני" ו"סרנדה" וכזמרת הראשית של להקת בילונגו הקובנית. בשל קולה הייחודי זכתה יאנה במלגה ולהוצאת אלבומה Los Mensajeros Del Bolero שזכה להדים ותשבחות.

ניהול מוסיקלי וגיטרה: יחיאל חסון

רקדניות להקת הפלמנקו הישראליתCOMPAS : מיכל נתן, ולדה וסט, הדס נסטל, מורן רון, אילת שחר רקדני טנגו: רונן חייט, מאיה שוורץ

תלבושות ססגוניות ומהממות.

הנאה צרופה מובטחת לחובבי פלמנקו ומחול.

עולמות של תרבות על במה אחת.

שתפו את הפוסט!