28 במרץ 2024 22:56
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת המחול קמע – יופי מטורף

 

להקת המחול קמע הציגה את "יופי מטורף" בבכורה.

Beautiful_Madness_photo_by_Kfir_Bolotin_61
Beautiful_Madness_photo_by_Kfir_Bolotin_61

המופע החדש כולל 3 יצירות של 2 יוצרים בינלאומיים מהמובילים במחול העולמי: יצירה של הכוריאוגרף הגרמני הנודע מרקו גקה: "NICHTS" ואיציק גלילי, כוריאוגרף ישראלי בעל שם עולמי, עם היצירות " "PEELEDו- "Cherry pink and Apple Blossom White".

המופע החל עם המחול PEELED בביצוע של עשרה רקדנים עם פס קול של מוזיקת תופים קצבית וסוחפת של הלהקה ההולנדית Percossa " ", המדמה הקלדה במכונת כתיבה.

Beautiful_Madness_photo_by_Kfir_Bolotin
Beautiful_Madness_photo_by_Kfir_Bolotin
Beautiful_Madness_photo_by_Kfir_Bolotin
Beautiful_Madness_photo_by_Kfir_Bolotin

מחול מאוד אנרגטי, הנותן לכל אחד מהרקדנים והרקדניות ביטוי אישי על הבמה בו הופגנו יכולות פיזיות, תנועה, גמישות וקצב וכן גם לקבוצה במחול הקבוצתי. התנועתיות המהפנטת של גלילי נעה לסירוגין בין רכות לעוצמה. הרקדנים נעים בהרמוניה כשהם נאספים ומתפזרים לפרטים כאילו הם קשובים לפקודות לוח שחמט מסתורי. בין הזרימה התמידית של התנועה לבין המוזיקה המדמה הקלדה במכונת כתיבה נוצרת ניגודיות מהפנטת. גלילי כהרגלו "משחק" בהתנהגות אנושית יומיומית. המחול של הבודדים והצמדים לרוב היה מעולה ובהחלט נתן ביטוי ליכולות מאידך במחול הקבוצתי שהיה קצבי ועוצמתי להרגשתי היה קצת חוסר סינכרון בתנועה, ענין של חזרות ואימון כנראה או שזו הכוריאוגרפיה. התלבושות שעוצבו ע"י איציק גלילי ועמליה יקיר מרהיבות והתאורה והמשחק אור-חושך או ערפל היה מעולה.

המחול השני היה דואט, גם הוא מבית איציק גלילי כולל התלבושות והיה הומוריסטי, מבריק ופשוט חדשני ומתואם לזוג שהפגין יכולות אדירות (איפה מוצאים רקדן כזה גבוה וכזה חנון?) זהו דואט קומי משעשע וסקסי, מלא בהומור של אבסורדיות נפלאה: "Cherry Pink and Apple Blossom white" לצלילי מוזיקה קובנית של הזמר פרז פראדו. לדואט זה קבל גלילי השראה מביקוריו הרבים בקובה והרושם החזק שהמקום השאיר עליו. מחול ענק, משחק ענק ומשכנע וכושר תנועה נדיר.

Beautiful_Madness_photo_by_Kfir_Bolotin_62
Beautiful_Madness_photo_by_Kfir_Bolotin

 ??????????

המחול השלישי של הכוריאוגרף הגרמני הנודע מרקו גקה: "NICHTS" היה פשוט מאסטר פיס, משהו שטרם ראינו על הבמה. כאן ההגדרה טירוף שלטה בבמה. רעידות של הידיים והגוף במהירות שהעין לא יכולה לקלוט, טירוף משתלט על הבמה לקצב הגיטרה של ג'ימי הנדריקס. מרגיש לי כנושא שטרם טופל על במת המחול. יש במחול דימויים של ציפור במעוף ושל צמדים הנעים בתנועה כמו תמונת ראי.

NICHETS מרקו גקה קרדיט כפיר בולוטין
NICHETS מרקו גקה קרדיט כפיר בולוטין
NICHETS מרקו גקה קרדיט כפיר בולוטין (4)
NICHETS מרקו גקה קרדיט כפיר בולוטין
NICHETS מרקו גקה קרדיט כפיר בולוטין (6)
NICHETS מרקו גקה קרדיט כפיר בולוטין

גקה, מהכוריאוגרפים המדוברים ביותר באירופה כיום, מכונה על ידי רבים "נסיך האופל של המחול" בשל המחקר העמוק שלו אל נבכי הנפש. גקה הנו כוריאוגרף קבוע בלהקות בלט ציריך, בלט שטוטוגרט וכוריאוגרף שותף בלהקה הנודעת "תיאטרון המחול ההולנדי-"NDT. יצירותיו מועלות ברפרטואר להקות מהשורה הראשונה כדוגמת בלט האופרה של פאריז. בחירתו של מרקו גקה להעלות את יצירתו ע"י להקת המחול קמע, שמארחת כוריאוגרפים בינלאומיים אחרים כמו נאצ'ו דואטו ואיציק גלילי, הינה ציון דרך נוסף בהכרה ברמתה הגבוהה של הלהקה ובמעמדה הבינלאומי.

סגנונו הייחודי של גקה פורץ דרך ומביא לבמה טרוף יפהפה היוצר פיוט. הוא זכה באינספור פרסים וביניהם פרס "הברבור" לכוריאוגרפיה בהולנד ב-2017. היצירה NICHTS"" מבוצעת לצלילי קית ג'ארט וג'ימי הנדריקס- שניים מהמוזיקאים האהובים על גקה. הוא נאמן ביצירה זו לשפת התנועה שפיתח, המאופיינת ב"פרפורים" של חלקי הגוף השונים, כמראה למצבים נפשיים, בדיאלוג עם שכלול תנועתי מעולם הבלט.

בקיצור, לא להחמיץ!

 

שתפו את הפוסט!