20 באפריל 2024 1:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת מחול קמע ממחזרת את במדבר דברים

 ??????????

להקת המחול קמע היא אחת מהלהקות האהובות עלי ושראיתי די הרבה יצירות שלה כמו "יופי מטורף", "מנמוזין", "הפסיון של מתיאוס 2727", "מותר רק לאהוב" ,"GNAWA" ,במסגרת המופע TOW, יצירת המופת "כרמינה בורנה" , "לא נודע"Neverland",", "THINGS I TOLD NOBODY", "שמיים אדומים" ועוד החליטה להפיק מחדש עם קאסט אחר את "במדבר דברים" היצירה המיוחדת  של תמיר גינץ מחדש.

אישית אני כצופה מכור ללהקה בדילמה רצינית ולא מהמחול עצמו שהיה מעולה כמובן, אלא מהמסביב מההפצה מהחומרים מהדף שאתה מקבל בכניסה שמסביר את היצירה אפילו מקטעי היו טיוב שיש ואשר גם שלחו לי בחומר העיתונאי, הכל נראה לי "העתק הדבק" של החומרים מ 2014 וחבל, חבל שיצירה "חדשה" לא יוצאת עם צילומי יח"צ טריים, קטעי וידאו חדשים ואולי אמירה מה שונה היצירה מקודמתה. נכון לתיירים ולצופים בני העשרה ( התלמידים הרבים) זה לא משנה וגם לי עצמי קשה לשחזר בדיוק את הסצנות ולהשוות ולדעת להבחין בהבדלים. נכון פרט לרקדן אחד כנראה כולם התחלפו רובם לפי השמות רקדנים מחו"ל צעירים נמרצים וביצועיסטים מעולים.

Bamidbar_Dvarim_photo_by_Kfir_Bolotin_01
Bamidbar_Dvarim_photo_by_Kfir_Bolotin_01

מדובר במחול ייצרי, בו הקדמוניות של המדבר מאפשרת לכל היצרים לצאת החוצה, ולגברים לחשוף את הפראות שבהם ללא כל גבולות או רסן, יחסי שליטה גברים נשים התאהבות ומיניות פורצת, תשוקות, הכל על הבמה במחול בהנפות, קפיצות הליכה בסלאו מושן או בקפיצות וריצה, התחברות לקרקע וצמיחה ממנה. המדבר המשוחרר מהכבלים האורבניים מאפשר לבני האדם להיות יצריים יותר משוחררים ממוסכמות. החיה שבאדם, הפרא יוצא ומאפשר הצצה אל הסיטואציה שמאפשרת שחרור זה.

??????????

??????????

"זה לא רק המדבר שנותן את הטון במחול, זה האנשים, הסובבים אותם, החיכוך המיוחד שנוצר בין אנשים לבין הנוף והפראות של המדבר.

תחשבו מדבר, תחשבו קולות, תחשבו שקט, תחשבו בדד במדבר, תחשבו חולות, שיירות שחולפות, אנשים. ופס קול מדהים שמלווה סיטואציה זו"

??????????

??????????

??????????

חושך, אנשים שרועים על חולות המדבר, התעוררות, אור ירח, תנועה איטית, לאט, לאט הם נעים, מבודדים הם הופכים קבוצה, הליכת ירח, לאט, לאט ופתאום משהו דוחף אותם, אולי זו הרוח אולי הכח שנאגר בהם אולי רמז לדחפים הבסיסים של האדם. האור האדום משרה אווירה, האדמה לוהטת גם האנשים. הכוריאוגרף מאפשר לנו במשחקי אור וחושר להביט בתמונות נעות ומשתנות. התנועה נמשכת המחול מלא בתנועה ומפגין יכולות וגמישות של הרקדנים. יש פה שימוש בעמידות ידיים השיווי משקל ובקפיצות ולפעמים תנועה איטית של קבוצה הנראית לצופה כהליכה של זומבי.

" רקדנית בודדת רוקדת מתוך תשוקה במדבר, מחול… שיירה עוברת במדבר, מתחיל חיזור, הנפות, מחול בעיצומו, טיפוסים שונים, הקצב עולה, מחול בנים, מחול בנות , מחול זוגות, התשוקה בוערת באוויר.

רוח מדברית וקולות עורבים מפרים את הסיטואציה, האם השיירה, הקבוצה תתגבר, המדבר אינו יכול לה לאהבה, לתשוקה, לזוגיות הנוצרת ממפגשים בשממה הזו, ולמרות זאת המוסיקה משדרת עצב מסוים, האבק מחניק בסופה מדברית" אתה חש את זה כצופה, אתה שם!" אקסטזה של מחול מכל הנשמה. הכינור שברקע ספק רומנטי  ספק רקע מזרחי

לא לעד היא לבד הם מצטרפים, מחול זוכות דימיתי לעצמי רכיבה על שיירה של גמלים.

" זוגיות מדהימה על הבמה, האהבה, שוב מחול בהליכת ירח, Slow motion והם מתחברים יחד בקפיצות והנפות וזוגיות, שמחה על הבמה, נערות משתוקקות לציידים שאורבים להן במדבר.. האנרגיות משתוללות על הבמה. כמה גדול המדבר ככה גדולה העוצמה של האדם, של הקבוצה."

עם כל הפראות והתנועה מדובר במחול עם תנועות מדויקות, האימון הרב ניכר בביצוע, ההתקבצות לקבוצה ומאידך מחול הגברים בחצי עירום שמפגין את היצריות של האדם הקדמון הפראי אלו כמה מסצנות המחול שהצופה לוקח עימו מחוץ לאולם, הדואטים של היא והוא והאהבה יפים מאוד אבל אין להם את העוצמה הזו שנזכור אותם מאידך הסולו של הרקדניות מדהים כמו גם הקטע הממוחזר במדויק של הגברים המתגנבים לנשים היושבות, משחקי השליטה , האקסטזה עד כדי טירוף הקפיצות הזינוקים  ההנפות של הבנות למעלה הכל חובר ליצירה מעולה החוזרת עם קאסט חדש דם צעיר לרפרטואר המפואר של להקת קמע.

 ??????????

??????????

??????????

??????????

"במדבר דברים" היא יצירה של תשוקה למרחב, לפראיות, ולעוצמה הטמונה בפיזיות מתפרצת. היא ממזגת מציאות עכשווית עם תעתוע קדום, דחפים ראשוניים ללא רסן, יחסים בין פרטים וחברה,  טקסי פולחן ורגעי אינטימיות. היצירה שהועלתה לראשונה ב 2014 , זכתה להצלחה גדולה והיוותה נקודת מפנה בשפה התנועתית של להקת המחול קמע, ובה גינץ לראשונה שיתף פעולה עם המוזיקאי אבי בללי.

בכתיבת היצירה הושפע תמיר ממעברו למגורים בבאר שבע, "המגורים בדרום, עוררו בי תחושות חדשות וגירוי ליצירה", אומר גינץ, "החיכוך המתמיד הן בנוף הפיזי ובאוכלוסייה המגוונת הולידו רצון ליצור שפה חדשה לעבודה זו. תמיד אני יוצר מתוך החוויה האישית שלי וממנה פונה אל הכלל וגם הפעם השינוי בחיי עורר את הרצון ליצירה. יש בעבודה הזו כוחניות ותשוקה שמאד מיוחדים לנו, לאפיון של הטמפרמנט הישראלי בהארד קור שלו" .

ההפקה פותחת את עונת המופעים ה- 17 של להקת המחול קמע עם קאסט רקדנים מורחב הכולל רקדנים חדשים מצרפת, הולנד, בריטניה וישראל.

 ??????????

??????????

 

כוריאוגרפיה: תמיר גינץ, מוזיקה מקורית: אבי בללי, תלבושות: אנה מירקין, תאורה ובמה: שי יהודאי,

רקדני להקת המחול קמע: אלדר אלגרבלי, איילת אלפו, , שגיא בללי,  איתי בר, תום דויד, ג'אניס דונואו, ריאן דיאלו, דויד ואן דר וין, לארה ויליגס, שירה מולטו, אליס סונדארה, ולדיק פנסיוק, ז'וז'נה פרטצר,

יובל קורן, אריק קייטרר-קייב, ליאור שיינר.

יום ראשון, ה-10 בנובמבר בשעה 20:30 במשכן לאמנויות הבמה באר שבע. מחיר: 99 ₪ . טלפון להזמנת כרטיסים: *8557 או באתר המשכן: להזמנת כרטיסים

שתפו את הפוסט!