27 באפריל 2024 21:14
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברוקר 브로커 סרט קוריאני סנטימנטלי  על כסף ורצח ומשפחה

ברוקר 브로커 סרט קוריאני סנטימנטלי  על כסף ורצח ומשפחה

ברוקר  – Broker

סרטו של הירוקאוזו קורה- אדה

A Film by Hirokazo Kore-eda

 

זוכה פרס השחקן בפסטיבל קאן

זוכה פרס הבימוי בפרסי הקולנוע האסיאתי

ושלל פרסים בפסטיבלים בינלאומיים שונים.

סרט מיוחד והוליסטי מוגש על ידי אחד מגדולי הבמאים הקוריאניים  (פרזיטים) שנוהג  לסבך את הצופה בלולאות שלאט לאט מתחברות לתמונה שלמה.

במרכז הסרט שני גברים המוכרים בשוק השחור תינוקות שננטשו או (איך נמסרו לאימוץ- אימוץ זה הליך שכולל רגולציה איך אפשר להעלים תינוק שנמסר לאימוץ )

הסרט מתמקד בדמות האם שנטשה את התינוק שלה בקור מקפיא

למחרת המעשה האישה מאתרת את ילדה התינוק וחוברת למשימה למצוא לילד חיים ראויים.

הסרט רצוף תפניות מרגשות אשר מאוגדות למסע מטלטל העוסק בשאלה מהו המעשה הראוי? לעיתים התפאורה האנושית מתחלפת בין אלו שנושאים על גבם את החולי האנושי ובין אלו שמתמקדים בעשייה למען הטוב.

לדידי הסרט פועם אל לב הצופה ברוח היאן והיאנג המתארים את שני הכוחות המנוגדים אך משלימים המצויים בכל דבר ביקום.

כמו סרטיו הקודמים של הבמאי, גם "ברוקר" עתיר גילויים מטלטלים ושיאים רגשיים, ונהנה מתצוגות משחק שהן מופת של עדינות ואנושיות.

הא סאנג-היאון הוא הבעלים של מכבסה וגם חייט  שמתנדב בכנסייה הסמוכה, שבה עובד חברו דונג-סו. השניים מנהלים עסק לא חוקי של מכירת תינוקות: סאנג-היאון גונב מדי פעם תינוקות מקופסת התינוקות של הכנסייה עם דונג-סו, שמוחק את צילומי המעקב של הכנסייה שמראה שתינוק הושאר שם. הם מוכרים את התינוקות בשוק השחור לאימוץ .

הפרשה מסתבכת כשאחת האימהות שנטשה את התינוק שנולד כממזר חוזרת בה מהמסירה ולמעשה מגלה אותם וכאן יש תפנית! היא רוצה להיות שותפה למכירה ולקבל מחצית מהכסף.

הצד השני של הסרט הוא שתי שוטרות מהבילוש שעוקבות אחרי הנעשה 7\24

והצופה יתפעל מכושר האכילה שלהן כל הזמן.

נוסף לכך אשת מאפיונר שנרצח רוצה את התינוק לעצמה ושולחת בריונים בעקבות המתווכים למכירה.

למרות הנושא של מכירת תינוקות התפתחות העלילה האיטית והרגשית הופכת את הצופה בעל כורחו לתומך בחוטפים מול הבלשיות ומול החוק מהלך מתוחכם של הבמאי ביכולתו לשבות את ליבו של הצופה וללמדו על כך שאין אמת מוחלטת.

 

 

השחקנית לי ג'י-און בתפקיד מון סו-יונג, אם המחליטה להשאיר את תינוקה בקופסת התינוקות היא צעירה בעלת פה גדול שלא שותקת לאף אחד ומטלטלת את הסיפור מכאן לשם וחזרה.

 

יש גם ילד שהורס אתכם מצחוק הא-ג'ין, מבית היתומים  כמו דונג-סו שמצטרף למסע של המתווכים.

וכמובן סונג קאנג-הו בתור הא סאנג-היאון, הבעלים של המכבסה. הקוריאני סונג קאנג־הו, הוא שכיכב בסרט זוכה דקל הזהב "פרזיטים", וגם זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן האחרון על תפקידו ב"ברוקר".

השחקן הזה כל כך חביב והורס שאתה לא כועס או שונא אותו וזה מה שמיוחד בסרט הזה.

זהו סרט חמים, מותח, ארוך כמו מסטיק אבל אי אפשר שלא לאהוב אותו ולחשוב עליו ועל גורל המשתתפים  במזימה לתווך בין תינוק שננטש לבין אנשים שנואשים לקבל תינוק ולא יכולים במסגרות החוקיות לממש זאת. סרט אנושי שאני ממליץ לראות.

וגם יהיה לכם טיול בקוריאה על הדרך……

 

 

בימוי, תסריט ,עריכה : הירוקאזו קורה-אדה

צילום הונג קיונג- פיו

הפקה – לי יוג'ין

מוסיקה : יונג ג'אי איל

 

משחק:

סאנג היאון:  קאנג-הו סונג,

דונג סו : גאנג דונג-וון,

סו – ג'ין: דונה באה

 

129 דקות | קוריאנית | קוריאה הדרומית 2022, תרגום לעברית ואנגלית

הפצה בישראל : קולנוע חדש בע"מ

החל מן 6/7 בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

 

 

 

 

דברי הבמאי

בזמן שהתכוננתי לצילומי הסרט הזה שמעתי את הסיפורים שלהם.

הם גדלו בבתי יתומים, הוריהם ויתרו על גידולם מסיבות שונות

 

היו ביניהם ילדים ששאלו את עצמם שאלות כמו  "האם זה בכלל היה דבר טוב עבורי להיוולד?" ולא יכלו לקבל תשובה חד משמעית לשאלה קיומית וחשובה זו.

 

כששמעתי את זה לא היו הרבה דברים שיכולתי לומר.

מה הטעם לחזור על דברי נחמה בנאליים.

האם הייתי יכול להכריז באוזניהם שאין אדם בעולם שאין לו הזכות להיוולד?

 

למען הילדים הללו שמתמודדם בעיקשות, וחיים כל חייהם עם הקול הפנימי והחיצוני שאומר להם, לא הייתם צריכים להיוולד, איזה מן סוג של סרט אני יכול להציע להם.

 

בזמן עשיית הסרט השאלה הזו תמיד עמדה במרכז.

ברוקר הוא סרט בו אני מנסה להביט ישירות בחיים, ונכנסתי לעומק הדמויות כדי להביא בצורה ישירה את הקול שלי.

זהו סרט המדמה תפילה או משאלה נלהבת

 

הירוקאזו קורה -אדה.

 

על הבמאי

"משפחה הוא דבר מאד מורכב שאינך יכול להגדיר במילה אחת. גם עכשיו כשאני ממשיך לעשות סרטים, זהו נושא שאני שואל את עצמי שאלות רבות לגביו באופן קבוע".

קורה אדה זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן ה-71 על סרטו "המשפחה שלי". בסרטיו השונים הוא ריגש צופים רבים ברחבי העולם  בדרך המיוחדת בה הציד צורות שונות של חיי משפחה.

מבין סרטיו: החיים שאחרי, המשאלה, סיפור משפחתי, אחרי הסערה, המשפחה שלי וסיפור חיי. סרטו האחרון הוצג השנה גם הוא בפסטיבל קאן.

 

הרעיון ליצירת ברוקר נולד אצל קורה אדה. לאחר לידת הילד שלו. כבר מסיפור משפחתי הוא החל להתעניין בכל הנושא של "איסוף תינוקות" ואימוץ. דרך ספרים, הוא קרא ספר העוסק בנושא ביפן, ואז גילה שדבר דומה  הנקרא "קופסת תינוקות" קיים בקוריאה, וקיים במספרים גבוהים  הרבה יותר. זה נושא המעורר ויכוח חברתי בקוריאה הדרומית. ובעקבות מפגש עם שני השחקנים הראשיים, הוא כתב תקציר של כמה עמודים שנקרא "עריסה " אותו פיתח במשך 6 שנים לתסריט של ברוקר.

 

כתבה וערכה יפעת

 

 

 

שתפו את הפוסט!