28 באפריל 2024 7:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל

אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל

 

אנחנו פריקים של אינדיאנה ג'ונס

אם מחברים את האריסון פורד לשפילברג התוצאה עוברת את הדמיון וצריך הרבה יכולת לספוג את הסצנות והאפקטים שעל המסך.

חשוב לומר שרוב הביקורות קוטלות את הסרט, אנחנו נהנינו וצחקנו, זה לא סרט שמשאיר אחריו שובל של מחשבות זה סרט שאורכו 154 דקות  + פרסומות, אנחנו צפינו ביס פלנט ראשון באולם ענק IMAX עם מסך ענקי ואין סוף מושבים ומסך של 20 מטר בהקרנה דיגיטלית איכותית אבל במחיר מלא גבוה ללא הנחת קשישים של יום ג'  ובכלל וכן היינו זוג אנשים לבד באולם  שלא רואים היכן הוא נגמר…. הנחה קדחת.

כולם מכירים את סדרת סרטי אינדיאנה ג'ונס ולא החמצתי אפילו אחד, זה מצחיק מרגיז ש YES בחוצפתם דורשים תשלום לצפייה בסרטי הישנים.

אז כמו בכל הסרטים האריסון פורד חוזר בתפקיד הארכיאולוג והגיבור האגדי, אינדיאנה ג'ונס, בפעם החמישית בסדרת הסרטים הבלתי נשכחת. לצידו של פורד מככבים פיבי וולר-ברידג', אנטוניו בנדרס, ג'ון רייס דייוויס, שונה רנה ווילסון ועוד. וכמו בכל הסרטים אם לא ברוסים אז שוב הוא נפגש עם גרמנים נאציים שרוצים לשלוט בעולם בעזרת חפצים דמיוניים כאן מעולמו של ארכימדס. חוגה שמאפשרת מעבר בזמן ובמקום!

הפתיחה לסרט מרתקת זאת עקב שימוש בבינה AI מלאכותית המציגה לנו את אינדי צעיר ומקסים. המבנה של הסרט הוא שבלוני לסרטים הקודמים שלו: יש רעים, יש טובים, יש חפץ שכולם רוצים ויש נוכלים. הפעם הכניסו בחורה מפולפלת שאינדי היה הסנדק שלה ואבא שלה הוא זה שחקר את החפץ. העלילה מתחילה בזמן מלחמת העולם השנייה, כשאינדי בשנות ה־40 לחייו. המרוץ אחרי החוגה עדין מעורפל והעלילה ממש נוצרת כאן, ואז אנחנו קופצים לשנות ה־ 60של אינדי המזדקן הימים הם ימי הנחיתה על הירח. והנאצים לשעבר הם אלה שעזרו לאמריקה להגיע לשם. אויבם בעבר. אינדי מוצג כאן כגבר מזדקן, שבכלל לא חולם על החוגה. הסטודנטיות, שלו משתעממות בהרצאה שלו. ובכלל הוא עצבני לרעשים ומסיבות של השכנים..

אלא שאז מתפרצת לחייו הלנה שהוא כאמור הסנדק שלה, בגילומה של פיבי וולר־ברידג', וזו הנוכלת שמושכת אליה את כל העלילה ועוד איזו עלילה ואיזה טיפוסים. זאת היא שרוצה להמשיך את מה שהתחיל אביה שותפו של אינדי בפתיח לסרט ולמצוא את חוגת הגורל.

מול כל אלה יש את האיש הרע: כאן, ארכי־נבל נאצי בגילומו של מאס מיקלסן המצוין שיש לו מזימה מצמררת, לחזור אחורה בזמן ולתקן אותה….

ומכאן יש לנו מרדפים , אגרופים, תעלולים והרבה פירוטכניקה כיאות לאינדיאנה ג'ונס

הסרט מהול בהרבה הומור, מתח והרפתקאות וגם כאן יש כתבי סתרים ופיענוח והרבה חוכמולוגיה של הבמאי והדמויות שכולן כל הזמן  גוברים על כולם בלולאת מתח אין סופית עד לסיום הרומנטי שבו כולם הלכו לים

אתם תצאו מהסרט עם חיוך ותחושת סיפוק וזה העיקר

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!