26 באפריל 2024 17:00
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרלו רזרב 2010 של יקב דלתון זכה במדליית זהב , ועלמה בורדו-(קברנה מרלו קברנה פרנק) 2010 של יקב דלתון, זכה במדליית כסף בתחרות "אשכול הזהב" 2013

יקב דלתון אף פעם לא מאכזב

 

Photo by David Silverman

בתחרות אשכול הזהב 2013, שהתקיימה אתמול (שני) במלון דן פנורמה ת"א זכה יין  מרלו רזרב 2010 במדליית זהב בקטגוריית  יינות מרלו  מעל 100 שקלים.  במדליית כסף  זכה עלמה בורדו 2010, בקטגוריה של יינות בלנד בין 60-100 שקלים.

מרלו רזרב 2010, לאחר כמה שנים שבהם לא הוציאו ביקב דלתון, מרלו בסדרת רזרב החליטו ב- 2010 ששוב יש לנו יין טעים ומתאים לסדרת רזרב. היין מורכב ממרלו ומעט קברנה סוביניון (6%) מהכרמים של כרם בן זמרה. הכרמים נמצאים בגובה של כ- 850 מ' מעל פני הים. הם נטועים על אדמת בזלת מישורית (לא בכדי זכה האזור לכינוי "הפלאטו") ונהנים מרוח קרירה במהלך אחר הצהריים כמעט בכל יום בעונת ההבשלה. המרלו נבצר בשבוע האחרון של חודש ספטמבר.

במדליית הכסף זכה:עלמה בורדו-(קברנה מרלו  קברנה פרנק) 2010  הינו מהדורה חמישית של יין זה הנעשה, כבכל שנה, מערבוב של זני בורדו. הפעם זהו ערבוב (Blend) של 47% קברנה סוביניון 36% מרלו ו17% קברנה פראנק. בציר 2010 התאפיין בטמפרטורות חמות במיוחד והקדמת הבשלה ממוצעת של כשבועיים.

הענבים ליין זה מגיעים משש חלקות שונות, כל חלקה נבצרה בנפרד והותססה בנפרד. החלקות נבצרו בתאריכם שונים בין סוף אוגוסט לסוף ספטמבר.

יקב "דלתון" נוסד ב-1995, כיקב בבעלות משפחתית מראשוני היקבים אשר קמו באזור מרום הגליל הידוע בנופו הציורי ובאדמתו הפורייה. טרואר ובית הגידול המקומי מספק את המיקום הטוב ביותר בישראל לגידול גפנים. יקב דלתון מייצר כמיליון מאתיים בקבוקי יין בשנה עם מגוון היינות כולל את הזנים הקלאסיים כמו: קברנה, מרלו, שיראז, שרדונה, ויונייה וסוביניון בלאן, כמו כן מתפתח היקב כל העת עם זנים נוספים כגון זינפנדל, ויונייה, פטיט סירה, מורבדר, גרנאש ועוד.

 סדרות היקב הן- סדרת כנען, סדרת דלתון D, סדרת עלמה וסדרת הרזרב. כמו כן, היקב מייצר גם יינות עונתיים ויינות מיוחדים: מירון סינגל ויניארד, פטיט סירה, זינפנדל, מוסקאטו בלנדים ועוד.

שתפו את הפוסט!