18 באפריל 2024 22:49
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סודות הבישול – לא ספר בישול / אסף אביר

לא ספר בישול אסף אביר1

אם הוא לא ספר בישול מה הוא כן?
זה ספר לאוהבי אוכל (כולם), ולאוהבי בישול (יש לא מעט), ולמי שחושבים על האפשרות להיות אוהבי בישול (יש כמה כאלה), וגם למי שעדיין חוששים להיכנס למטבח (זו הייתה נקודת הפתיחה של המחבר, אסף אביר).
זה ספר למי שרוצים להתרגש מריחות חדשים ומטעמים חדשים, להבין אותם ולחקור אותם.
זה ספר למי שמוכנים להקדיש רגע של מחשבה לאחד הדברים הכי מרכזיים בחייו של כל אדם: האוכל.
הספר פורש לפני הקורא את כל המושגים, הטכניקות, הידע, המידע והמדע כיצד לבשל נכון כמו שף.
לדעתי כשתסיימו את הספר אם באמת תשננו ותלמדו את החומר יהיה בידכם ידע (תיאורטי) גבוה מאשר הרבה שפים.

זה ספר קצת מבלבל. אין בו הרבה מתכונים, אבל בכל זאת, אחרי שתקראו אותו, תגלו שהוא עשה לכם מהפכה במטבח, באופן שבו אתם חושבים על אוכל ועל בישול והכי חשוב הוא יסעיר לכם את הלשון. פתאום תרגישו שהבישול שלכם השתנה (גם אם מעולם לה בישלתם). פתאום תבינו שהטעם שלכם השתנה.
למלח תהיה מליחות אחרת.
לפלפל תהיה חריפות אחרת.
לחביתה תהיה פריכות אחרת.
שלא לדבר על התפוח אדמה.

אם אתם בשלנים תמצאו בלא ספר בישול סודות מקצועיים על יצירת טעם ורעיונות שישחררו את השף שבתוככם.
אם אתם שואפים לבשל יותר, אסף אביר יקנה לכם בלשון קלילה, עם הרבה הומור ושנינות הבנה קולינרית ודרך להשתחרר ממתכונים ולפתח סגנון אישי.
אם אתם רק אוהבים לאכול, וקצת מתעניינים במה שיש לכם על הצלחת זכיתם, תקראו את לא ספר בישול כמו ספר מתח. אסף יסביר לכם את הקשר בין גולאש הונגרי לראגו איטלקי ולראמן יפאני, וגם בין קיש לורן, טמאגו דופו יפני, לקרם ברולה.

הספר מחולק לפרקים ונושאים וכולל גם כמה מתכונים אבל זה לא ספר בישול ומתכונים.

פרק ראשון: טעם – כיצד ליצור טעמים ומה מהותם של טעמים וכיצד להעיר את החושים
פרק שני: מלח, מים, והשחמה. איך להמליח מה מהותו ותפקידו של המלח בבישול, על מים וצירים ועל צבע המנות והשחמה. איך להשחים ירקות ואיך להכין סטייק

פרק שלישי: ביצה, בשר, ורוטב מהכנת ביצה מקושקשת  כמו שף ועד קרם ברולה, סופלה, וקצפות. כל תורת הרטבים, ורוטב זה מהסודות של כל השפים כידוע, אז לא רק רוטב עגבניות ווינגרטים אלא סודות של שפים צרפתיים.
ובחלק הבשר איך להכין סטייק מושלם ואיך לבחור ולקנות בשר.

אסף אביר הוא גיק נטול כישורי בישול, יותר מעשור הוא בילה בעיתונות הכלכלית והיה מהמייסדים של "מוסף כלכליסט". יום אחד אסף יצא למסע להכיר מחדש את האוכל והטעם האנושי. הוא התלמד במסעדות (גם אצל מאיר אדוני), ראיין חוקרים, טבחים, הסטוריונים וחקלאים ושרף אינספור סירים, ולבסוף החליט לשנות קריירה: הוא עזב את עבודתו בעיתונות הכלכלית ועבר להקדיש את זמנו ליצירת חיבור מחודש בינינו לבין אמנות הבישול, המטבח וחוויית הטעם.

לא ספר בישול הוא תוצאה של המסע הזה

הבלוג של אסף אביר: מה הטעם   http://thetaste.co.il/

שתפו את הפוסט!