25 באפריל 2024 19:14
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בבזאר הקולינרי בתחנה עם ניר צוק

מי שלא שמע על מתחם התחנה הראשונה בירושלים הגיע הזמן שישמע. ואם עדיין לא ביקרתם במתחם התחנה בירושלים  אז בטח ובטח שהגיע הזמן.

בליבה של ירושלים, בין העיר העתיקה ומרכז העיר, לצד השכונות ההיסטוריות המושבה הגרמנית וימין משה, שוכנת תחנת הרכבת הראשונה של ירושלים, שהוקמה ב- 1892 ושימשה כציר תחבורה מרכזי של העיר. כיום, לאחר תהליך של שיפוץ ושימור נרחב משמשת התחנה הראשונה כמרכז של פנאי, תרבות, קולינריה וספורט. מיקומה של התחנה במרכז ציר התיירות והתרבות של ירושלים הופך אותה לגשר בין שכונות וקהלים, וממצב אותה כתחנה הראשונה בכל טיול או בילוי בליבה של ירושלים

הפעם ביקרתי בבזאר הקולינרי בתחנה הראשונה לסיור וטעימות עם השף ניר צוק. כבר כמה זמן שאני קורא לניר צוק, " פרוייקטור " תמיד הוא עסוק, תמיד הוא מקים משהו או מעביר סדנאות, לשף הנחמד הזה יש פלפל, יש יד, יש טעם ויש לו חן שכובש אותך. אז מה קשר שלו לבזאר? התכנון וההקמה והפרזנטזיה היא שלו, כל השאר זה הדוכנים שהוא הצליח לאסוף ולסייע בהקמה שם.

הבזאר הקולינרי שבמתחם התחנה הראשונה בירושלים משלב מפגש של קולינריה, תרבות וחוויית בילוי ייחודית.

הבזאר הקולינרי הוא שוק מקורה כשר, דינאמי וחדשני, ביוזמה וליווי של השף ניר צוק. הבזאר פועל משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הקטנות של הלילה, ומציע מגוון מפתיע של תוצרת איכותית שנבחרה בקפידה על ידי צוק עצמו, בדגש על value for money. בבזאר הקולינרי כ- 13 דוכנים קבועים ומתחלפים המציעים לרשות המבקרים במתחם ממיטב התוצרת המקומית, עם אפשרות לשבת במקום או לקחת הביתה. בשעות הבוקר, ניתן ליהנות מקפה קלוי במקום, ירקות אורגניים ומאפה טרי, בצהריים לחזור לפיצה או פסטה, ולסיים את הלילה בבילוי עם כוס בירה או יין ומוסיקה

דוכני הבזאר מנוהלים על ידי בעלי מקצוע המצטיינים בתחומם, אותם ברר צוק בקפידה. בין הדוכנים: ירקות אורגניים, מאפייה וקונדיטוריה, חנות דגים, קפה (לישיבה במקום או לקחת הביתה), תבלינים, גבינות, יינות, שוקולדים, פיצה ופסטה וכן בר משקאות לילי. הדוכנים השונים משתלבים לכדי חגיגה של צבעים וטעמים, ומבטיחים למבקרים בבזאר ליהנות משילוב יוצא דופן של אוכל, שתייה, קניות, בילוי, מוסיקה – והכול תחת קורת גג אחת

איך שהגענו קיבלו אותנו בשתייה, לאחר מכן פגשנו את דוכן החומוס והפלאפל,  של חומוס חמאם, פלאפל מצוין, טרי וטעים עם פיתה קטנה וטחינה ירוקה. יותר מאוחר ניר יתפוס שם עמדה ויראה לנו איך תור דקות מכינים חומוס מכתש תוך דקות וכמה זה יכול להיות טעים כשמכינים במקום.

משם ניר הוביל אותנו למעדנייה של ניר צוק. מבחר דגים מעושנים וכבושים, מבחר נקניקים פרוסים, מבחר זיתים וחמוצים מיוון ותורכיה ומגוון רחב של ממרחים – חרדלים, מיונזים, ריבות, Apple Stroop, ממרחי עגבניות, ממרחי זיתים ועוד. המעדנייה מפעילה סנדביץ'-בר בכל שעות היום והלילה, ובנוסף מקבלת הזמנות לקייטרינג באיזור ירושלים.

זה באמת מקום חובה. חובה גם לחזור לשם.

האנשים ממש בעלי מקצוע, מומחים לדגים מלוחים ומשומרים ונקניקים או חמוצים, כאן אוכלים וטועמים את הדבר האמיתי, כשזה נוגע לסלמון בכבישה ועישון ביתי או בהרינג או בארטישוק כבוש ואו בנקניקים כשרים . המוצרים שיש כאן הם באיכות אקסטרא .

דוכן היין בו לגמתי יין של יקב מוני, שהיה נפלא, מוכר יינות בוטיק ואירים במחירים שפויים יחסית, ומקבץ המון יינות מצוינים שזו הזדמנות להצטייד בבקבוק יין שלא מוצאים בכל מקום.

על דוכן הקפה והתה אתם חייבים לשמוע את הסיפור של ניר צוק, כי כאן לגמתי קפה מצוין שגם הוגש בסבר פנים יפות והיה כיף.

קפה בריסטה- דוכן קפה ומוצרים נלווים,  זה השם של הדוכן תנו לעצמכם כמה רגעים של איכות.

קפה הנטחן ונקלה בשיטה ייחודית במקום, סוגים רבים של תמציות תה וקפה קר- לישיבה במקום או לקחת הביתה. כמו כן, ניתן לרכוש בדוכן מגוון רחב של כלים להכנת ושתיית קפה  או תה. בדוכן ניתן לרכוש גם שמנים אתריים ייחודיים לקפה, כגון גרניום מצרי ועוד.

חלפנו על פני שוקולדים ועל פני מאפים

 והגענו לאיטליה הקטנה עם פיצות ופסטות, טעמתי פיצה ופוקצ'ה כל כך עשויים נכון וטעימים, שהייתי רוצה לגור שם.

אילהבלה- דוכן פסטות ופיצות

סוגים שונים של פיצות דקיקות וקריספיות, מבחר של פסטות יבשות בעבודת יד להכנה בבית, פסטות ללא גלוטן, ניוקי ועוד. מגוון המוצרים מקמח איטלקי משובח וממוצרלה אמיתית.

ממול יש דוכן של טחינה וחלבה אל ארז מספר אחד בארץ! מותג מוביל, המוכר היטב לשפים, למסעדנים, וידוע בזכות האיכות הגבוהה והטעם המעולה. בדוכן מגוון ייחודי ומשתנה של חלבה, שניתן לקנות לפי משקל או במארז מוכן. כמו כן, בדוכן ניתן לרכוש עוגיות בקלאווה משובחות, המגיעות לדוכן היישר מנצרת.

אם אתם גרים בירושלים ואתם כבר כאן , אז יש אפילו דגים טריים:

דגים על גלגלים- דוכן דגים טריים

בדוכן מבחר ענק של דגי ים ודגי בריכות טריים, עם אפשרות לפריסה במקום, הזמנה מראש ומשלוח עד הבית. כמו כן, בקרוב תיפתח מסעדת דגים טריים ליד עמדת הדגים.  במסעדה ניתן יהיה לבחור דג לפילוט והכנה במקום (באפייה/ אידוי/ טיגון ע"פ בחירת הלקוח), בליווי פינוקים מהמעדנייה.

וממול יש כלים שתוכלו לבשל כמו שצריך:

cookware – דוכן כלי ואביזרי מטבח.

מגוון כלי הבישול האיכותיים מבית המותג .Laguiole המותג Laguiole נמנה עם עלית המותגים הצרפתיים,  ולמוצריו מוניטין ארוך שנים המבוסס על איכותם הגבוהה. בדוכן ניתן לרכוש כלי בישול והגשה ייחודיים בעיצוב יפהפה, המיוצרים באיכות הנודעת של Laguiole.

 יש עוד דוכנים ומסעדה אבל תצטרכו לבוא ולראות ולטעום, העיקר תבואו עם תיאבון וכן חשוב שוב להדגיש, האוכל כאן כשר

עוד על המתחם

מתחם התחנה הראשונה בירושלים- נפתח לפעילות במאי 2013, במגוון תחומים ומציע לתושבי העיר ולמבקרים חוויה ססגונית ואיכותית של קולינריה, תרבות, ספורט, בילוי ופנאי.

● תיירות וסיורים- מרכז מבקרים המפעיל סיורי הליכה, אופניים וסגווי לאזורים הסמוכים ומשמש גם כמרכז מידע ראשון מסוגו בירושלים לתיירים ומטיילים.

● קולינריה – מסעדות שף, בית קפה-מסעדה תקופתי, בר, שוק איכותי, גלידריה, מיצים טבעיים, אוכל בריאות, שוק איכרים ויריד אורגני.

● תרבות ואמנות – גלריה המציגה תערוכות מתחלפות, ירידי אופנה, עיצוב, אוכל ומשחקים במשך כל השבוע, פסטיבלים, הופעות ושיתופי פעולה עם בתי ספר לאמנות ועיצוב, הקרנה סרטים ב"סינמה סטיישן".

● ספורט, בילוי ופנאי – פעילויות ואירועי ספורט ואופניים, חנות מכירת עזרים וציוד ספורט ומרכז להשכרת אופניים, שיעורי יוגה וזומבה פתוחים לקהל בשעות הבוקר, מרכז הפעלות ויצירה לילדים, קבלות שבת קהילתיות ואירועים לכל המשפחה.

ומה בפורים במתחם?

כל האינפורמציה כאן

שתפו את הפוסט!