18 באפריל 2024 7:28
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגישה שבת ספר מתכונים לשבת של אפרת ליבפרוינד

 

??????????

 

אוכל של שבת – כמה טעמים וזיכרונות עולים למשמע המשפט הקצר הזה. ניחוחות קסומים, ארוחה משפחתית סביב שולחן ערוך בכלים נאים, מאכלים משובחים מוגשים באהבה, זמירות מענגות וקשר בין-דורי חם וקרוב. כמה נעים להתרפק על הזיכרונות, אך לצד החלק הנוסטלגי והשגרתי, כולנו אוהבים לחדש ולגוון, ומעדיפים לעשות זאת באמצעות מנות שאינן דורשות שלבי הכנה מורכבים והשקעה רבה, ועם זאת הן משובחות ונאות, כראוי לשולחן השבת.

ספר הבישול "אפרת מגישה שבת" מאת השף-קונדיטורית אפרת ליבפרוינד בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר שפרקיו ערוכים בהתאם לסעודות השבת המסורתיות, עם מנות שמיועדות לשבת ומתכונים עממיים ופשוטים להכנה ועם זה טעימים ונאים להגשה, הכוללים הוראות ברורות ומדויקות, כדי שכל אחד יוכל להצליח בהכנתם.

"אפרת מגישה שבת" הוא ספר שלא יעמוד אצלכם על המדף הגבוה בציפייה לאירועים מיוחדים, אלא ישמש אתכם בנאמנות מדי שבוע בשבוע, כשתיכנסו למטבח הביתי שלכם כדי להתכונן לשבת.
כל שנותר לכם הוא להניח את הספר בהישג ידכם ולהתחיל לבחור ממנו את מה שתכינו לשבת הקרובה, לזו שאחריה וכן לשבת הבאה. המתכונים כשרים, בתיאבון!

אפרת מגישה שבת מאת אפרת ליבפרוינד

גילוי נאות קיבלתי את הספר וממנו שאבתי השראה לשני מתכונים, הספר מחולק לנושאים: חלות, סלטים, דגים, עיקריות, תוספות, קינוחים.

ראשית אני חייב לפרגן לצילומים הנהדרים, ולא להיבהל, כמה שהצילומים משדרים יוקרה הרי רובם יחסית קלים להכנה.

 

מתוך הסלטים שאבתי רעיון להגיש סלט תפוחי אדמה ( תפודים) צנוברים ואגוזים

למנה זוגית ?( בספר זה שש מנות מ 30 תפודים קטנים) השתמשתי:

4 תפודים אפויים ( שבושלו קודם לריכוך לפי מתכון שלי לתפו"א אפויים) אותם פרסתי ולא טיגנתי כפי שיש במתכון כי אפיתי בשמן זית.

צליתי בתנור כמה עגבניות שרי בשמן זית ועלי תבלינים ומלח וציננתי

וערכתי בכוסות עם בצל סגול

אגוזי מלך

צנוברים

זיתים שחורים קלמטה מגולענים

בצל ירוק

עלי בייבי

לרוטב:

2 כפות שמן זית

2 כפות לימון

כף חומץ

סילאן

מלח

יצא נהדר וחגיגי

??????????

כמובן שאתם מוזמנים להכין את הגרסה שבספר

והכנתי מנת דג סלמון פיקנטי מקושט

השתמשתי בחצי פילה שלם של דג סלמון אותו פרסתי לפרוסות חצויות לקבלת קוביות

3 כפות סוכר דמררה או רגיל

4 כפות סויה

חצי כס מים

2 כפות טריאקי

2 כפות סילאן של תמר כנרת

2 כפות צ'ילי חריף מתוק

את הפלטים פלפלתי בפלפל שחור גרוס טרי.

ההכנה

בסיר קטן ממיסים את הסוכר לקרמל, בזהירות* מוסיפים את הסויה והמים ומערבבים

  • הוספת הנוזלים על הקרמל גורמת לו להתמצק כמו סוכריה לא להבהל זה ימס בערבוב.

מבשלים 20 דקות לערך עד 30 להסמכה.

מוסיפים את הסילאן והרוטב צ'ילי ומבשלים כרבע שעה.

מניחים את קוביות הסלמון על תבנית מרופדת בניר אפיה ויוצקים את הרוטב

10-12 דקות גג בתנור חם 200 מעלות ולהגיש

 

??????????

אפרת ליבפרוינד היא שף-קונדיטורית מובילה ומוערכת, מחברת רבי-המכר "אפרת מגישה", "אפרת מגישה בבית", "אפרת מגישה פסח" ו"אפרת מארחת", עורכת ראשית של מגזין האוכל הכשר "בופה", בעלת טורים קבועים בעיתונים מובילים בארץ ובחו"ל, בוגרת מוסדות יוקרתיים לקונדיטוריה ברחבי העולם, מרצה מבוקשת בארץ ובארה"ב למגוון תחומי הגסטרונומיה

 

אפרת ליבפרוינד כתבה את הספר לאור פניות קוראיה למתכונים פשוטים יותר. "הסברתם לי שאתם רוצים מתכונים קלים להכנה ועם זה טעימים; יפים להגשה ועם זה מעשיים לכל אחד. בקיצור: מתכונים מיוחדים מבית היוצר של 'אפרת מגישה', אך כאלו שגם מי שאינו אלוף בבישול ובקונדיטוריה יוכל להכינם בהצלחה רבה, בלי להסתבך עם שלבי הכנה מורכבים וכלים נדירים. פנייה נוספת שחזרה על עצמה בעקבות ספריי הקודמים הייתה: המתכונים נפלאים אבל רבים מהם אינם מתאימים לשבת, כי לשבת צריך מאכלים שנשמרים היטב גם בחימום על הפלטה; כי לשבת צריך קינוחים פרווה, להגשה בסיום הארוחות הבשריות; וגם כי לשבת צריך מנות שאינן דורשות הרכבה ממושכת במטבח, שהרי בשבת גם המארחים צריכים לשבת עם כולם סביב השולחן. אין לי ספק שכאשר תשבו עם משפחתכם סביב שולחן השבת ותיהנו מהמנות שתכינו מהספר הזה, תוכלו לומר בחיוך של נחת: כן לשבת הבאה!".

 

"אפרת מגישה שבת" מאת אפרת ליבפרוינד. סטיילניג: קרן ברק, צילום: אנטולי מיכאלו. הוצאת "דני ספרים", 143 עמודים. כריכה קשיחה. מחיר לצרכן 88 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

תתחדשו

שתפו את הפוסט!