27 ביולי 2024 4:22
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחלה בטבע – אירוח דרוזי אצל קאסם ופרחה.

20190910_134723AAA

אם טרם שמעתם על המקום הנפלא הזה "נחלה בטבע"  הגיע הזמן לא רק לשמוע אלא לבוא.

ההיכרות שלי עם קאסם היא ארוכת שנים, הפניה אחד לשני "אחי" אינה סלנג, היא מעבר לברית הדמים בין העדה הדרוזית לעם ישראל, היא כמשמעותה אח כמשפחה.

מה רבה היתה הפתעתי וההפתעה של ורדה זוגתי להגיע במסע שלי לצפון שכרגיל מחייב עצירה אצל קאסם לראות לוח עם ברכה ליום הולדתי  ואני כלל לא פרסמתי את האירוע. התרגשתי מאוד.

??????????

??????????

20190910_130141AA

נחלה בטבע זו חוות אירוח דרוזי, נחלה בטבע היא חווה חקלאית מהמורשת הדרוזית המשלבת אירוח דרוזי כיד המלך עם מטעמים ביתיים ואפשרויות לינה באוהל על בסיס א. ערב וא. בוקר. אבל בעצם היא הרבה יותר מעבר לאירוח והסעדה או לינה. קאסם איברהים ורעייתו מקיימים במקום אירוח דרוזי הכולל הן את האוכל הדרוזי המבוסס על צמחי העונה והגידולים הסביבתיים שאת רובם קאסם מגדל בשטח שהכשיר וכמו-כן משטחים ומתקנים ללינת לילה ובעיקר השיחות וההרצאות של קאסם על המורשת הדרוזית ומורשת צה"ל המשלב חיילים דרוזים בקרבו. קאסם, נכה צהל, נפצע בצידון במלחמת לבנון ואחרי כ- 22 שנות שירות בצבא בצנחנים הקים את המקום שהיה כולו אדמת טרשים וסלעים. בעשר אצבעות לדבריו נטע כאן גפנים, תאנים ובנה את סוכות הישיבה והמבנים. המקום משרה אווירה פסטורלית נינוחה ונעימה ובמיוחד טעימה, אם כי מתחת לפני השטח אפשר להבין עד כמה הבירוקרטיה והממסד מקשה על החיים והקיום. קאסם נפצע קשה בעת שהעלה כח חלוץ לצידון בנסיעה מבצעית, עבר תקופה ארוכה מאוד של שיקום, השתחרר והקים את המתחם. אולם עם חבלי הבירוקרטיה והקשיים מחלה קשה פקדה אותו לפני כשש שנים  והוא מצא עצמו על כסא גלגלים כשהוא למעשה משותק, אבל את הרוח שלו אי אפשר לשבור והמקום הזה הפך לתחנת חובה לחולפים בסביבה ולקבוצות של מטיילים המחפשים ערך מוסף לחניית לילה.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

כיום המרחק מהמרכז לצומת צלמון התקצר ובפחות משעתיים ללא עצירה מגיעים למקום הזה. כאן מבינים את משמעות הפסוק "איש תחת גפנו ותחת תאנתו": בוסתן עם אשכולות ענבים, עצי תאנים, עצי זית עמוסי פרי ממתינים למסיק שהוא עורך בחגיגות הזית שם, עצי תמר עמוסי פר ורימונים לסלטים שפרחה מכינה, עצי פקאן שהפכו טרף לדררות ולמאינות. יש גם גן חי עם טווסים, ברווזים ועוד.

??????????

??????????

??????????

??????????

20190910_130649A

אבל את הכל הקולינריה מנצחת – כל פעם אני מתפעל מחדש מהבישולים של פרחה רעייתו. הפעם בכלל היא הפתיעה אותי, לא רק שחקרו וידעו את יום ההולדת שלי אלא היא הכינה מנסף עם פריקי לכבודי, מה לומר "איסלאמו אדייק" יבורכו הידיים. זאת ועוד, במיה בלאדי שעוצמים עיניים בזמן שאוכלים, שלא לדבר על עלי הגפן הצעירים הנימוחים בפה. היא מגישה סלטים נפלאים, בעונת ליקוט עשבי בר ואפילו עכוב קצרו המילים בפי ובמקלדת מלשבח את האוכל שהיא מכינה, ודאי וודאי החומוס המיוחד, הטאבולה, המג'דרה עם עדשים חומים ובורגול. בנוסף ליום הולדתי פתחה שולחן עם פירות: תאנים וסברס מבוסתן שלהם ועוגה.

20190910_131813Aמתקבלים עם קפה

??????????

??????????

??????????

??????????

20190910_140209A

??????????

??????????

??????????

??????????

הקולינריה הדרוזית מבוססת כידוע על גידולי וצמחי העונה, חוביזה, ריג'לה,  עכוב, עלי גפן ועוד ועל בשר כבש בעיקר ועוד. ניתן לקבל כאן מבחר סלטים,חמוצי הבית, הזיתים הירוקים הדפוקים שהם מכינים אין כאלו דברים, מנות בשריות כמו מנסף,מקלובה, פריקי, קבב או קובה ופיתות דרוזיות רכות כמו חמאה… המאכלים שהפכו לשם דבר והמוניטין שלהן מביא להזמנות של מגשים לחתונות ושמחות באיזור.

IMG_7123A

??????????

IMG_7124

DSCN8014A

DSCN7978A

??????????

??????????

האהבה היא לא רק בסיסמאות, האהבה היא בחווית האירוח וזה לא בגלל שזה אני, כל יום שישי שבת אני רואה המון צילומים של אורחים שמתייגים אותו ומתארחים שם לתפארת  ולא סתם כי אין מקום כזה בכל הגליל, פשוט אין.

יש במקום סוכות ישיבה ואירוח ופינות זולה לתפוס רגעי כיף ומנוחה, יש באר וגת עתיקה ומתקני לינה , הכל כל כך יפה רומנטי ומיוחד שקשה להיפרד, ואני ממליץ לכם בחום להגיע וליהנות כאן.

 

שתפו את הפוסט!