27 באפריל 2024 4:27
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שף ויקטור גלוגר מציע תפריט טעימות כשר בהילטון

 

אשף המטבח ויקטור גלוגר מן המסעדה "קלואליס" יציע תפריט טעימות מיוחד וכשר במסעדת הדגל של הילטון תל-אביב, "המלך שלמה". שף גלוגר יחבור לשף רפיק ג'בארין מהילטון עם מאכליו לאניני הטעם, בין התאריכים 22-26.3.15 בין השעות 19:00-22:30.

לקראת הארוחה הזו שמהווה הזדמנות נדירה לפגוש את המטבח של השף ויקטור גלוגר מקלואליס בארוחה כשרה בהילטון, נפגשנו עימו ועם השפים , אנשי קולינריה במסעדת " המלך שלמה" במלון הילטון תל אביב לארוחה, בליווי היינות המעולים של יקבי רמת הגולן.

ויקטור הוא בעל טמפרמנט דרום אמריקאי, שמח, מחייך ונמרץ.

GLOGER _ Rafik apetizer AT THE KING SOLOMON RESTAURANT

שף גלוגר ורפיק ג'בארין מהילטון
שף גלוגר ורפיק ג'בארין מהילטון

כמה מילים על מסעדת קלואליס למי שלא מכיר או אין לו ההזדמנות בגלל הכשרות:

המסעדה "קלואליס" נושאת את שמן של בנותיו של שף גלוגר: קלואה הבכורה וליס הצעירה. היא פתחה שאת שעריה בשנת 2001 בלב האזור העסקי שברמת גן. זוהי מסעדת שף עם נגיעה ישראלית-ים תיכונית, עם סלטי חצילים, מלפפונים חמוצים ודגים מלוחים מחד; ומאידך טיפול אנין ומאד מעודן בבשרים, דגים ופירות ים. זאת תוך שמירה על עקרונות המטבח הצרפתי. לדברי שף גלוגר , "הצלחתי להפוך את המפגש הבלתי אפשרי הזה למשהו שעובר מגובש ונכון".

שף גלוגר נולד בארגנטינה ורכש ניסיון רב בעבודה בצרפת. "קלואליס" זכתה לפרס על מצוינות בשנים 2008-2011  מטעם המגזין "ויין ספקטטור" עבור מרתף היין שלה המכיל 7,000 בקבוקים מ-270 סוגים, שחלקם מאמירים למחירים של עשרות אלפי שקלים. המסעדה מדורגת דרך קבע ברשימת עשר המסעדות הטובות בישראל לפי המדריכים השונים.

השף אומר, " אין אצלי משיכות" " אין קצף" " אין מולקולרי" זה האוכל שאני אוהב לעשות.

אני מניח שהארוחה הזו היה עבורו אתגר, למצוא את המוצרים וחומרי הגלם הנכונים והמתאימים והאיכותיים וליצור מהם אוכל טוב " מה שאני אוהב לאכול" וזה כבר מבטיח הנאה צרופה למי שיגיע לארוחה.

https://www.youtube.com/watch?v=k_ZXI88LHnU

לפני שאציג את התפריטים ושאר החומר האינפורמטיבי אגע כמובן בטעימות שלי ובהתרשמות.

על השולחן מבחר לחמי מחמצת , חמוצי הבית באיכות של בית!! מטבלים וטחינה מעולה עם קונפי שום, השולחן ערוך לפי מיטב המסורת המכובדת של במסעדת "המלך שלמה" במלון הילטון.

??????????

??????????

??????????

השף פינק אותנו בגספצ'ו "סן מורחו" בסגנון טפאס ספרדי בליווי קרוסטיני סרדין, מנה שהוגשה עם סובניון בלאן גמלא "יקבי רמת הגולן" דליקטס שפותח תיאבון. סוג של אמוז בוש

??????????

מנה ראשונה שהוגשה לטעימה: טריו נא – שלושה סוגים של דגים נאים

"גרבדלאקס" עם רוטב חרדל וסוכר דמררה – קרפצ'יו דג ים ( לוקוס) עם חציל צרוב, קרם חציל שחור, זרעי עגבניות, ראשד ושמן זית מעושן – טרטר טונה אדומה על מרק אפרסמון קר כוסברה וליים, עם גזרים כבושים של חורף סלק וגייגר. גם המנה הזו אם מתייחסים לכל "מנה" בנפרד על צלחת ההגשה המלבנית היא סוג של אמוז בוש שפותח לך צוהר לטעמים שבאים מהמטבח של ויקטור.

??????????

- טרטר טונה אדומה
– טרטר טונה אדומה
גרבדלאקס
גרבדלאקס

המנה לוותה ביין גמלא השמורה סובניון בלאן 2014

ואז הגיעה הפצצה ! טרין "פואה גרא" עם ריבת חבושים בקראסט של פיסטוקים עם רוטב שוקולד מריר. בחלומות שלכם…. פרוסה נאה של פואה גרא שמצביעה על הטכניקה של השף ויקטור גלוגר ועל היכולות שלו להכין מנה מהמטבח הצרפתי ללא חמאה.

??????????

המנה הוגשה בליווי ירדן שרדונה כרם אודם אורגני 2013

 

במנות העיקריות טעמתי טאג'ין ים

הכנת טאגין ים

פילה לוקוס וקבב דג ים בתערובת ראס אל חנות, פיסטו ירקות וחלב קוקוס, המנה הזו ממש מיוחדת, מה שמיוחד זה תערובת תבלינם ורוטב שהכורכום בו נותן את התחושה של חלב קוקוס שגם כמובן יש ברוטב קרם קוקוס, אבל הכורכום והציפורן מעצימים טעמים, כוכב אניס טחון, רוזמרין ותימין, ובאופן מובהק יש גוון טעם של קינמון ולא רק מהראס אל חנות אלא ממקלות קינמון. ויש גם עגבניות, שום וקולי פלפלים, המנה מוגשת עם ירקות בסגנון רטטוי. אגב גם קבב הבורי הוא מיוחד אבל הלוקוס דוז פואה, כפיים!

??????????

המנה הוגשה בליווי ירדן מרלו 2008

המנה העיקרית השנייה מהיבשה צלע עגל בצלייה איטית ברוטב פורסטייר, ריזוטו שמן זית, ערמונים ופטריות יער, אין דברים כאלו במחוזותינו! בשר עסיסי, רך , עגל חלב כמשמעותו בשר בהיר לבן וטעים, בריזוטו השף התגבר על כל חסרון הפרמזן על ישי ומרים כשרים ושמן זית וז'וליאנים של ירקות כמו כרשה וגזר דקיקים כמו חוטים ופטריות שימאג'י שנתנו סמיכות נפלאה וטעם. בקיצור המלצה.

הכנת צלע עגל בצלייה איטית ברוטב פורסטייר  ריזוטו שמן זית  ערמונים ופטריות יער
הכנת צלע עגל בצלייה איטית ברוטב פורסטייר ריזוטו שמן זית ערמונים ופטריות יער

 

??????????

??????????

ירדן קברנה סוביניון 2008

 

מנה אחרונה דקוואז פרלינה דקוואז אגוזי לוז, קרם שוקולד ג'נדויה, קצפת שוקולד מריר מוגש עם סורבה חלבה פיסטוק וטוויל. אני לא מומחה לקונדיטוריה אבל יש לציין שיש כאן ממש עבודת אומנות בהכנת הקינוח, קרם מראנג שקדים מתחת לשכבת השוקולד מעל אצבע של נוגט אגוזים או פרלינה או מה שיש שם, חברים לעצום עיניים!

??????????

יין קינוח ירדן הייטסויין

מחיר סעודת הטעימות המומלצת של שף גלוגר בסיוע שף ג'בארין הוא 390 ₪ לאדם, כולל גביעים לכל מנה מיינות יקבי רמת הגולן. המסעדה פתוחה בימים א-ה בין השעות 7 עד 10 וחצי בערב. הזמנות בטלפון: 03-5202023

 ??????????

כמה מילים על מסעדת "המלך שלמה" במלון הילטון תל אביב

המסעדה "המלך שלמה" במלון הילטון תל-אביב נחשבת מאז 1965 לאחת ממסעדות היוקרה הכשרות המובילות בישראל.

רבים וטובים, פוליטיקאים ומלכים, כוכבי קולנוע ובעלי ממון סעדו על שולחנה בעשרות השנים מאז הקמתה. המסעדה המקורית אופיינה בעיצוב מקורי של מעצבת הפנים הישראלית המנוחה דורה גד וסעדו בה כ – 100 איש מדי ערב. ב – 1998 עבר הילטון תל-אביב חידוש מאסיבי ששינה את פניו של המלון בהשקעה חסרת תקדים של 70 מיליון דולר. בשנה זו סגרה המסעדה המקורית את שעריה וכעבור מספר חודשים נפתחה מחדש באגף אחר כשהיא אינטימית יותר, עם 50 מקומות בלבד.

תפריט חדש ומודרני החליף את התפריט הקודם. בשלוש השנים הראשונות הוצגו במסעדה תפריטי רשת מסעדות היוקרה "מיריאד" מניו –יורק. בעלי הרשת, דרו ניפורנט ושותפיו מתעשיית הקולנוע רוברט דה-נרו, רובין וויליאמס ופראנסיס פורד קופולה, שלחו ל"המלך שלמה" את מיטב אשפי המטבח שלהם. אלה הציגו את יצירותיהם הגסטרונומיות בפני הקהל התל-אביבי אנין הטעם.

בשנים האחרונות ניצחו על תפריט המסעדה מגוון רחב של שפים צעירים מישראל ומעבר לים. בשנת 2010 חזר אשף המטבח הותיק אביגדור ברו לנצח על המסעדה ומאז הוא מארח בה שפים נודעים מרחבי תבל . אלה שהתארחו בשנתיים האחרונות הם שין מאדה ממסעדת גורדון רמזי המעוטרת בטוקיו והאיטלקים הנודעים – דריו צקיני מטוסקנה, לואיג'י קוינטירי מקלברייה וסילביה באראקי מקורטונה. במהלך האביב הקרוב יפרוש שף ברי מתפקידו ושף רפיק ג'אברין, יד ימינו, צפוי להחליפו.

ג'אברין, כבר זכה החודש לעמוד כשופט בתחרות סן פלגרינו היוקרתית, הוא מביא אל הצלחת את המטבח הים-תיכוני, השפעות מהמטבח הערבי-גלילי על חומרי הגלם הייחודיים לו ונגיעות של גורמה שמגיעות הישר ממסעדות היוקרה של אירופה.

אוכל כשר יכול להיות גורמה, החיבור הזה של השף ויקטור גלוגר והשף גאברין מגיש לכל אחד ולא רק לשומרי כשרות הזדמנות נדירה להצצה לטעמים החדשים של השילוב המדהים הזה.

 

 

שתפו את הפוסט!