25 באפריל 2024 12:01
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכת פרש אגרו משוב 2017 Fresh AgroMashov

 

??????????

תערוכת Fresh AgroMashov

תערוכת אגרו משוב המתקיימת זה כמה שנים ( 27 שנים) מציגה בעצם את החקלאות ציוד מוצרים וחומרים בחזית הקדמית על מנת ליצור במה המפגישה בין מגדלי תוצרת חקלאית טרייה לבין קניינים, סיטונאים, יצואנים ויבואנים של שיווק תוצרת חקלאית טרייה, ומשווקים מהארץ ומחו"ל.

20170627_121627

ביקרתי בתערוכה וראיתי את מבחר הירקות והפירות באיכויות שאנחנו לא פוגשים במרכולים, אבל בהחלט פוגשים בשוקי איכרים לדוגמת השוק בנמל תל אביב. וגם את הציוד הכבד, טרקטורים טרקטורונים, קטפות וכל הציוד הכבד כולל ציוד שינוע ואריזה.

והיו לי רגעים שהבטתי ימינה ושמאלה אפילו צילמתי ואם אני לא קניין ולא מפיץ אני לא מעניין שם אף אחד , אבל זה בסדר כי העסקים קודמים לסקרנים.

ואז הבטתי לפלקט ענק של דשנים והתחלתי להתכנס בעצמי ולהבין את כל העניין של החקלאות. מצד אחד יש לנו את יצרני הזרעים מצד אחר את יצרני הציוד ובתווך יש לנו את החקלאים עצמם והשטחים.

??????????

בואו נתעכב רגע בשטחים – באדמה. בלי אדמה עדיין לא נצליח לגדל חקלאות. נכון יש כל מיני גידולי הידרו אבל גם שם יש אדמה ומים. בעצם לפחות 3 יסודות נפגשים שם בחקלאות – אדמה, מים, אוויר. ( אש זה אסון) ואם נדאג לקיימות ולקיום שלשת היסודות האלו ולשבח אותם אזי יש לנו חקלאות מצליחה.
ישבתי עם אמיר סמנכ"ל השיווק של דשנים וניסיתי לפענח את הסוד מהו הגורם הכי חשוב בשרשרת להצלחת החקלאות. הסיסמה שרשומה אצלם " הופכים כל רגב בשביל החקלאים" מקבלת כעת יותר מהעבר תפיסה מהפכנית וחדשנית שיש בה לתרום המון לחקלאות ולחקלאים.

IMG-20170627-WA0003

אני אתמקד בחומר החדש שחברת "דשנים" ( דשנים וחומרים כימיים) השיקה והחלה לשווק:

"פוליסולפאט" חומר מרובה יסודות ומינרלים מבטן האדמה אשר כורים במכרה האשלג בים הצפוני (יורקשיר) שלא מצריך עיבוד מיוחד בטח לא כימי ולכן אפשר לשווקו כדשן אורגני כפי שהוא..

20170627A_125850

דשן מרובה יסודות חדשני וייחודי אשר מגדיל ומשפר יבולים ובו ארבעה יסודות: גופרית, אשלגן, מגנזיום וסידן, דשן זה זמין כעת לחקלאים ומספק את התמורה לחקלאים . הדשן הזה בין היתר מיטבי לגידולים הרגישים למליחות, מאושר לחקלאות אורגנית במספר מדינות ונקווה שבקרוב בארץ. מאפשר לחקלאים לעמוד בתקינה האירופאית לפליטות פחמן וגם מתאים במיוחד למים המותפלים המסופקים לחקלאות בשל החומרים, מגנזיום, גופרית וסידן החסרים.

כעת הבנתי את הסיסמה השנייה "כמו מים חיים" כאן נכנס האתגר של דשנים לתת מענה בדשנים שלהם לשימוש המבורך במים מותפלים. אני מבין שהחברה הזו שעוסקת כ 70 שנה צברה ידע וניסיון שיש בידי האגרונומים שלה שלא מפסיקים ללמוד, לחקור, ולשכלל פתרונות לחקלאות הגועשת ומתפתחת שאת תוצאותיה ראיתי באיכות הגבוהה של הירקות והפירות שהוצגו בתערוכה.

השיחה שלי גם נגעה בשוק הדשנים בארץ לנוכח הפסקת יצור האמוניה בחיפה, מה שהוביל לייבוא חומרים במקום יצור בארץ ונקווה שימצא פתרון כי אני מחד בעד כחול לבן ומאידך בעד בטיחות ואיכות חיים.

 

אז מה היה שם לראות בעיניים של טיפוס עירוני שמזמן לא קטף תפוחים בקיבוץ בחופשת הנעורים אבל רואה את התוצרת בשווקים, מביט על השדות, שומע את זעקת החקלאים על עושק המחירים והמתווכים, כי היה מה לראות וחבל שלא הצלחתי לשמוע את המשווקים שם עצמם.

??????????

בביתן הראשון הציוד הכבד * טרקטורים ומיכון חקלאי * מלגזות וציוד שינוע * מיכון וציוד לקטיף * משתלות גידול * טכנולוגיות מים והשקייה * מצעי גידול *דשנים *הגנת הצומח *חומרי אריזה * מכונות אריזה *תובלה אווירית *תובלה ימית *הובלה בקירור * אחסון *שילוח ולוגיסטיקה *חברות זרעים * טיפול לאחר קטיף *חומרי הדברה *מו"פ חקלאי * בתי צמיחה וחממות *אנרגיה חלופית *בקרה *

ובביתן השני על הכניסה "רמי לוי שווק השקמה" בתצוגה מרהיבה ומעוררת של מבחר הירקות והפירות שהם משווקים ואני רק שאלתי את עצמי האם ברשת שלהם איכות הירקות והפירות כה גבוהה כמו שראיתי שאם כן מחר אני מחליף את הרשת שאני קונה. אבל שאפו כי גם בחלוקת סל לכל אורח עם הלוגו של "רמי לוי שווק השקמה" הוא יצר ברחבי העיר והארץ פרסום נייד של אלפי אנשים.

20170627_130636

??????????

??????????

אחריו ראיתי ירקות ופירות מסוגים שונים, אפילו המון חידושים שרק אמרתי לעצמי למה לי לא מגיע לקנות דלועים כאלו במרכול ( נכון חלק אני פוגש בחנויות אחרות לפעמים) תשמעו זה פשוט נפלא לראות שיש לנו בארץ פיתוח חקלאי שמביא לעושר מבחר ומוצרים כאלו.

אז אדמה יש לנו ובשפע, מים מותפלים נתנו מענה למחסור במים וכעת הכדור בידי החקלאים עצמם. מדינת ישראל ידועה בעולם בשל המחקר והפיתוח של זני ירקות ופירות ובהחלט המסייר ברחבי התערוכה יכול להבין זאת.

על עשר אצבעות….

"זרעים גדרה" היא חברה התמחה בייצור זרעי ירקות איכותיים. זרעים גדרה מהווה חלק מקבוצת Syngenta העולמית, אחת מהחברות האגרו- כימיה המובילות בעולם, אשר מעמידה לרשות לקוחותיה פתרונות כוללים לחקלאי. החברה מספקת ללקוחותיה חבילה הכוללת זרעי ירקות איכותיים בעלי גנטיקה מתקדמת ועמידות לפגעים, מוצרי הגנת הצומח אשר מצטיינים ברמת בטיחות גבוהה לסביבה ולאדם, ושירות מקצועי של היחידה האגרו טכנית -GroNTec  שמטרתה מקסום הייתרונות הנובעים מהגנטיקה. זכור לי שבינואר עברה החברה משבר שהביא לסף צמצום וסגירה אולם עם ההצגה של המוצרים שלה בתערוכה הני מקווה שאכן הדרך ממשיכה.

??????????

החברה מפתחת ומגדלת זרעי פלפלים, עגבניות, קישואים, אבטיחים, וגידולי שדה.

http://www.zeraim.com/

 

אוריג'ין זרעים בע"מ גם היא עוסקת בזרעים, כאן עמדתי משתאה ומתלהב ( גם כבשלן) במוצרים שהיא הציגה, אחת הפנינות של התערוכה.

זרעי ORIGENE היא חברת זרעים בינלאומית חדשנית, פעילה במחקר, גידול צמחים, ייצור זרעים ועיבוד, מכירות ושיווק של זני ירקות היברידיים.  החברה הזו שוקדת על פיתוח זנים חדשים עם תכונות חדשות של טעם, טעם, טעם, אחידות, ערכים תזונתיים גבוהים, חיי מדף, בשילוב עם תשואה גבוהה וידידותית לסביבה.

??????????

??????????

אני התלהבתי מזני הדלעות המיוחדים שלהם אבל מקום לא מבוטל תפסו אבטיחים מלונים ועוד.

http://www.origeneseeds.com/

חברות שונות הציגו סוגי עגבניות שרי וזני עגבניות שמאוד ענינו אותי כצרכן, כמובן בלטה בכך חברת יובל שרי ליקופן הם יושבים בכפר יהושוע, מגדלים ומשווקים שרי ליקופן, שרי תמר,שרי כתום, פלפלים אדומים וצהובים וענבים.

??????????

https://www.facebook.com/yuval.lycopene/

 

החברה שממש כבשה אותי היא משק צ'רי מבאר מילכה המתמחה בירקות הודיים ואסיאתיים. זהו משק בוטיק לגידולי בוטיק מיוחדים. מגדלים ומשווקים: במיה הודית (קניתי במקום) , תרד גוליבר (קניתי במקום) מורינגה, כורכום טרי, קישואים הודיים ענקיים, ג'וגי ברי (מכרו את כל היבול השנה) ועוד.

??????????

??????????

20170627_134536

https://www.facebook.com/%D7%9E%D7%A9%D7%A7-%D7%A6%D7%A8%D7%99-Farm-Cherry-459582487537395/

מרינה פטריות כבר לא עוסקת רק בפטריותאלא גם בנבטים וכעת התרגשתי לראות עשבי תיבול ותבלין.

??????????

http://www.marina-galil.co.il/HE/

הזרע סידס מהמובילות בעולם בטיפוח ופיתוח זרעים עמידים ומפתחת מוצרים בעלי טעם ומראה משופרים, שהינם בריאים יותר ובעלי חיי מדף ארוכים. כאן ראיתי עגבניות מסוגים שונים, מלפפון יפני ארומטו, אבטיח פומה, עגבניות מגי טעימות, עגבניות דורה שאפשר לקלף עם קולפן וללא חליטה ועוד.

20170627SA_134438

??????????

20170627A_134442

http://www.hazera.co.il/

 

מועצה אזורית מרחבים הציגה מפרי האדמה בה היא עוסקת בחינוך לחקלאות ותמיכה במושבים שבתחומה.

??????????

מו"פ הערבה התיכונה הציגו זני פילפלונים זעירים, אם הם חריפים. אני מניח שזה חריף וקשור לחריף חריף הבנרו מעין יהב.

??????????

??????????

ועוד ועוד….

??????????

??????????

??????????

ובנוסף, הציוד הכבד שקיבל ביתן שלם בו בין היתר חברת צ'פניק ובניו, ואחרים הציגו את הציוד המרשים.

??????????

??????????

לסיכום תערוכה שלהרגשתי מיועדת לברנז'ה, יש בה המון פוטנציאל שיווקי במפגש שבין המשווקים והמגדלים והחקלאים וכל הסובב אותם. מרכז ידע העובר בין המשתתפים והמבקרים שיש בו מנוף שיווקי.

 ??????????

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!