27 באפריל 2024 5:41
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב לוריא LUERIA

 

 

 

יקב לוריא וכרם יוסף סיידא נמצא בלב הגליל העליון על מדרונות הר מירון בספסופה. הכרמים שם נהנים מכל אוצרות הטבע שבאדמה, מהאקלים, ובעיקר מכורם שמקדיש את עמלו והאהבה שלו לכרם ומפיק ממנו את המרב.

 

לפני זמן לא רב קיבלתי הזמנה לאירוע בפייסבוק לאירוע ביקב לוריא. מאחר ולא היה ביכולתי להגיע לאירוע ההשקה המדהים שמחכה לכם, הלכתי מבעוד מועד לבדוק מה מחכה לכם….

 

האירוע שמחכה לכם הוא ההשקה של היין הנפלא לוריא גרנד ויטל 2008

 

מדובר ביין המיוצר מהענבים הטובים ביותר מהחלקות המובחרות שיש לכרם ועוד ארחיב את הנושא. היין הוא בלנד שעיקרו קברנה סובניון ושיראז. ( בהמשך יתכנו שינויים בסוגי הענבים שיתווספו לקברנה סובניון) . יש לו ארומה וריח מעולה של קברנה. בטעימה  חשים מיד מעין מתיקות שמובילה לטעם האמיתי שמלווה בטעמים ותאנינים ארוכים. ללא ספק שהגרנד ויטל של יקב לוריא הוא יין בעל נוכחות עשירה. היין מתיישן שנתיים בחביות עץ אלון צרפתי והוא עובר לבקבוקים ללא סינון.

 

את היינות ילגמו האורחים במרכז המבקרים בלב הכרם שם גם יתקיים מזנון כי לא לוגמים על בטן ריקה, אבל הכי חשוב הוא הבציר של ענבי הגיוורצטרמינר וסחיטת התירוש מהם. רק כאשר טועמים את הענבים האלו ( וטעמתי) אפשר להבין זאת!

מה  עושה האדמה העשירה במינרלים, האקלים ברום של 800 מטר, מבנה הקרקע המיוחד, המטעים של הפרי מסביב והכורם שנותן לרוח שלו לנשוב בין האשכולות ולהביא את החזון שלו לשיא שמקבל ביטוי בכרם בריא ועשיר בגפנים משובחים.

 

"מה המיוחד בכרם ? " אני שואל את גידי סיידא הכורם. ואני מקבל הסבר על האדמה. גם האדה היא בלנד מובחר של קרקע טרה רוסה, בזלת, ואבן גיר הכל בחלקה אחת. הדישון בקומפוסט מיצור עצמי ( ייחודי) האקלים ברום של 800 מטר מעל פני הים וההשקיה בטכנולוגיה מתקדמת כל אלו עם הידע של 20 שנה שהאב יוסף סיידא אגר ועדיין עובד ומשביח את הכרמים, כל אלו הביאו ליצירת כרם שקיבל הכרה של כל אנשי המקצוע שמדובר בכרם ייחודי ואיכותי, ומכאן לא קצרה הדרך שיקבים רבים רוכשים שם את הענבים לצורך השבחת הסדרות האיכותיות שלהם. איכות הענבים בכרם ידועה  והם זוכים בפרסים, גם על היין אלא שהענווה  של האנשים היקרים האלו לא מאפשרת לנו לצפות בחותמת הפרסים על הבקבוקים.

 

גידי, שלמד את עבודת הכרם מהאב למד את לימודי היינות מיד עם השחרור מהצבא והמשיך ולמד בחו"ל , לא רק למד אלא שהם מביאים זנים חדשים שבעתיד יזכו אותנו אולי ביינות חדשים. גידי הוא המנהל את היקב ויצור היין.

 

בעוד אני מסתובב עימו בין הכרמים גידי טועם את ענבי השרדונה וחש במתיקות.

הוא מיד מתקשר ליינן מהיקב שרכש את היבול ומתייעץ עימו במושגי בריקס על הצורך לבצור. נראה לי שהיינן מעדיף השנה מתיקות גבוהה יותר…

 

אנחנו עוברים בין חלקות השיראז, הקברנה סובניון והקברנה פרנק, נוסעים לחלקות נוספות של המרלו, הפינו גריי, והפינו נואר וכמובן הגיוורצטרמינר. ואני מבחין בשיטות החשיפה לרוח, ובעלווה הבריאה של השיח ורק כאן בל לבו של הטרואר אפשר להבין יין מהו?

 

אדמה, אקלים, והרוח. כשמחברים לכל אלו את האדם ואהבתו לכרם מבינים למה היין מצוין.

 

טעמתי שני יינות נוספים :

 

הינון 2010 , יין אדום – בלנד מקסים של קברנה סובניון, קברנה פרנק, ושיראז.

תמצאו אותו רק ביקב. יין צעיר, רק חצי שנה בחבית אלון אבל פירותי עם טעמים של פטל, ופירות אדומים. יין שכייף לשבת ולגום ממנו. משהו ים תיכוני כל כך מתאים לטברנה עם כמה מזטים.. יין של קיץ ישראלי.

 

רוסו 2008  אין דברים כאלו בלנד מדהים של ענבי סנג'ובזה, ברברה וקברנה סובניון. כאן באה הקרקע עשירת המינרלים לידי שיא הביטוי. יכולתי רק להריח ולהתבשם תרתי משמע מהריח הנהדר של היין שהוא מבטא את פריחת הפירות שם, השזיף השחור, התפוח והאפרסק ופירות הבר כמו הפטל. אין דברים כאלו !

 

אני מרגיש שאני חייב לחזור לשם ומהר….

 

 

הערה טעמתי בלי קשר, מיץ רימונים  100% פרי שנמכר קפוא. המיץ הזה זה הדבר הכי בריא שיש ורופאים ובתי חולים ומחלקות אונקולוגיות מציעות לחולים בדרך לשיקום. רק שתדעו..

 

האירוע יתקיים ביום שישי בשעות שאני ישן אבל אני כבר רואה אתכם מגיעים.

אשמח שתשתפו אותי בחוויה.

שתפו את הפוסט!