26 באפריל 2024 1:25
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פנטזיה בגן הבוטני ירושלים

פנטזיה בגן הבוטני ירושלים

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם נמצא כעת בשיא פריחתו: מרבדים פרושים של כלניות, נרקיסים, צבעונים, אירוסים, תורמוסים, נוריות, שקדיות, אגסים ועוד. בפסח הקרוב מזמין הגן את הציבור הרחב, קטנים וגדולים, ליהנות מפסטיבל אביב מרהיב בתקופה היפה ביותר בשנה. במסגרת הפסטיבל דמויות מהפנטזיות יקבלו את פני הבאים  ויבלו עימם במרחבי הגן השונים.

חג הפסח מאפשר הזדמנות לפגוש את צמחיית האביב  ופריחתה והגן יוצר ומחבר הזדמנות לעולם הפנטזיה.

הגן מציע למבקרים בתקופת האביב פריחה מעולם הפנטזיות וריחות משכרים. הגן הוא חלון לטבע עבור הילדים והמשפחה העירונית. זו הזדמנות נדירה לצפות בשפע של צמחייה במרחק נסיעה סביר ונגיש לכל.

אנשים בני כל הגילאים ייהנו משירת ציפורים וזרימת פלגי נחל ומפלונים קטנים המלווים את המבקרים לאורך שבילי הגן רחב הידיים.

על מנת למצות את כל אשר יש למקום להציע יש לבצע הליכה לא מעטה אשר כוללת עליות וירידות חדות ותלולות, למי שמתקשה בכך, יש לדעת מראש, ניתן לקבל סיוע של הסעה במתחם אך יש להיות ערני לכך בכניסה לגן ולעמוד על כך.

מחיר הכניסה לגן הוא שווה לכל נפש והוא כולל כרטיס כניסה ותמיכה של כל מבקר במטרות הגן – שימור משאבי טבע והגנה על מגוון עצום של עצים, שיחים ופרחים שכולם בסכנת הכחדה.

הגן דואג לשימור הרבייה והפצת צמחים ופרחי הבר העתיקים והאנדמיים של ארץ ישראל וכל ביקור שלנו הוא תרומה אישית למטרה זו למען הדורות הבאים.

לאלו שמתכוננים לנסיעה ולביקור אני ממליץ בחום על כמה טיפים לשדרוג החוויה:

להצטייד מראש בשמיכת פיקניק, בכמות מספקת של שתייה ומזון וקינוחים לילדים, כובעים וקרם הגנה, על אף שקר בירושלים השמש עדיין יוקדת.

ההגעה מראשל"צ אפילו בפסח קלי קלות, מגרש החניה מסודר ומאורגן והכניסה נוחה ונגישה. מיד אחרי הכניסה  פגשנו דמות צייד שהתחבב על הנכד והתקדמנו, קצת היה חסר לנו מידע והדרכה שלא היו זמינים.

בדשא המפל מקבלת את הבאים חוקרת צמחי הקסם המעניקה לכל ילד חוט בסיס לתליון קמע אותו ייצרו יחד מחומרים טבעיים כגון בלוטים, אצטרובלים, עלים אשר לוקטו בגן ויקשטו בעזרת חרוזי עץ ועלי כותרת צבעוניים. חוקרת יצורי הקסם מובילה את המשתתפים למיפגש עם שדון שובב בשביל התגליות,שם בעזרת ארגז חול מיוחד ואמצעי המחשה ילמד השדון את המבקרים כיצד מבדילים בין עקבות ציפורים, דורבנים ושועלים ובין עקבות שדונים וטרולים למשל. אישית לא פגשנו בשדון במקום הזה.

במרפסת תצפית במעלה הגבעה פגשנו בגמד סיפורים אשר סיפר לכולם כמה סיפורים מהמיתולוגיות והאגדות הקשורות בצמחים, פרחים ועצים. במיוחד התרשמנו מאגדת עץ האלון.

האטרקציות של הפנטזיה הם רק ערך מוסף למקום שמאפשר קיום מפגש עם הצמחיה והפריחה שעצם קיומו כגן בוטני הוא עיקר העניין.

בין צמרות העצים ליד הגשר עם הקואלות פגשנו בפיה הקסומה אשר חדה חידות ושחקה עם יונדב במשחק זיכרון פרחוני לאורך גשר הצמרות.

פעילויות פסטיבל פנטזיה מתאימות בעיקר לגילאי 3-10 ולכל מי שמעונין לחוות מספר שעות של בילוי משפחתי בטבע אליו כה התגעגענו.

הסיור בחממה הטרופית בשבילי, כמו ליונדב,  היה חוויה מעולמות אחרים: אנו נכנסים לתוך פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדבר. שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת לאקלים לפי אזורים גיאוגרפיים בעלי סביבות אקולוגיות המציגות מנעד גדול של בתי גידול.  הסיור מיועד לכל המשפחה ונגיש לעגלות וכיסאות גלגלים, לי זו חוויה בלתי נשכחת.

בגן הזה יש עליות וירידות תלולות ופה ושם מסלולים עם מדרגות. שוב הבנתי דרך הרגליים שהעולם שייך לצעירים, אבל הייתי חייב לתת לעצמי וליונדב את החוויה הזאת.

היו סיורים בהם לא השתתפתי בגלל מגבלות התנועה שלי, בין היתר סיורים בוטניים מרתקים בחלקת אפריקה בהן ילמדו המשתתפים אילו צמחים יכולים היו לעזור לבני ישראל לשרוד את יציאת מצרים, בנוסף יתקיימו סיורי פריחות ברחבי הגן.

קצת על הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים – הגן הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם  ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר        מ- 6600 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, מרכז וקדמת אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

 

שעות וימי פעילות במהלך חול המועד פסח ( פעילות השחקנים תתחיל בשעה 10:00)

יום שישי 26.3 שעות 9:00-16:00 כניסה אחרונה ב 15:00

יום שבת 27.3 – ערב פסח- 09:00-17:00 – כניסה אחרונה 16:00

יום ראשון 28.3 – 09:00-17:00 – כניסה אחרונה 16:00

חול המועד פסח: ב', ג', ד', ה' – 29.3-1.4 09:00-17:00 – כניסה אחרונה 16:00

יום שישי 2.4 09:00-16:00 – כניסה אחרונה 15:00

 

מחיר כניסה לילד או מבוגר 35 ₪.

ילדים ירושלמים ללא תשלום בהצגת ת.ז וליווי ההורים. מנויי הגן : ללא תשלום בהצגת תעודת מנוי

*הפעילות מתקיימת בהתאם למזג האוויר והנחיות התו הסגול. יש להתעדכן באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012

http://www.botanic.co.il/

 

 

 

 

ביציאה יש חנות מקורית ומיוחדת המחברת את החוויה בגן למזכרת קטנה ואיכותית.

 

 

 

שתפו את הפוסט!