25 באפריל 2024 17:23
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת מחול מומיקס במופע אלכימיה- מדהים ומהפנט

 

אחד ממופעי המחול היותר מיוחדים שההתרשמות מהם נותרת בזיכרון לזמן רב, מופע מהפנט, מיוחד, שונה, קסום ומכשף. והביצוע אחד משיאי האקרובטיקה משולבת מחול על הבמה.

להקת המחול האהובה "מומיקס" חזרה לישראל עם מופע חדש "אלכימיה" שיצר מנהלה האמנותי מוזס פנדלטון. פנדלטון שילב גם בעבודה זו את הקסם המיוחד של מומיקס, ויוצר תמונות מרהיבות בלתי נשכחות המאתגרות את הדמיון ואת יכולתם של הרקדנים.

יחצ
יחצ

המופע מחולק לשני פרקי מחול

החלק הראשון: החיפוש אחרי מים ואש

החלק השני: מעופרת לזהב

המופע רצוף ונמשך כשמונים דקות ומשתתפים בו 10 רקדנים ורקדניות.

אלכימיה לוקחת את הצופים לעולם קסום של חלום – עולם התת מודע.

פנדלטון מחבר בין ארבעה יסודות – מים, אש, אדמה ואוויר – לבין האלמנטים הרוחניים העומדים מאחוריהם. הוא בורא עולם של חלום ומשלב קסם ומסתורין, חושך ואור, אש ומים, אדמה ואוויר. הכוריאוגרף משתמש בעזרים ואביזרים על מנת ליצור דימויים חדשים כפי שהאלכימאים נהגו.

במחול הראשון הוא משתמש בעמודים וצינורות אשר יחד עם האפקטים של התאורה והצליל לוקחים את הצופה לעולם חדש אבל עתיק וקטעי המחול פשוט מדהימים. יש כאן ניסיון של הכוריאוגרף ליצור חלום על הבמה, עולם אחר של מטמורפוזה כפי שהאלכימיה ניסתה להפוך מתכות לזהב, אבל יותר מכך, כמה קטעי מחול שנצרבו בתודעה הם הקטע של יצירת האש על הבמה על ידי שובלי יריעות בד אדומות, והרקדנים הדרווישים מסתובבים סביב ונושפים ומסתחררים, ענק! והמחול עם הבגד הלבן המשנה את צורתו, זה קטע שנקרא "כניסת הטווס הלבן" הוא מתאר את התחלקות הגבישים והוא ממש מדהים! מרגע לרגע, גם קטע המחול של "העשתורת" (רקדניות מובלטות אגן\ישבן\חזה) הוא מרשים ומהפנט ועוד.

2013-02-08 18.58.44יחצ

2013-02-08 18.53 111יחצ

כבכל מופע של "מומיקס" גם "אלכימיה" מורכב ממראות מרהיבים, ממטמורפוזות מפתיעות, ומחושניות הטבע. כמו אלכימאי מן העת העתיקה, פנדלטון מחבר בין יסודות של מחול, תאורה, אבזרים ודמיון עשיר כדי לרחף אל מעבר למציאות וליצור עולם מלא מסתורין.

המופע הוא מיוחד וסוחף את הצופה לדמיונות על עיר עתיקה, כבשנים וכלי זיקוק ושינויים המלווים במחול ואקרובטיקה נפלאה של רקדניות מעופפות ורקדנים בעלי כוח עצום.

המופע המרהיב משלב מולטימדיה ומחול המבוצע על ידי רקדנים מיומנים בעלי יכולת גופנית יוצאת דופן.

2013-02-08 20.12 111יחצ

יחצ
יחצ

המחול השני הוא יותר טכנולוגי, משחקי התאורה והלבוש מחזיר האור יחד עם פס קול מדהים לוקח את הצופה לעולמות אחרים של קסמים, קוסמים, חרטומים. קטע מחול הממחיש אולי את שינויי הצורה ואת החיבור הנכסף אש, מים, אדמה ואוויר, והכל ביחד יוצר עולם אחר וקטע הסיום של סדיקת הביצה ( ההדרן) שהוא מסכם אולי את כל המחול והתהליך.

אם לא ראיתם הרי שהחמצתם את אחד ממופעי המחול היותר מיוחדים שעלו על בימת המחול במשכן אומנויות הבמה, האופרה.

פנדלטון על יצירתו "אלכימיה"

"תמיד השתמשתי בדימויים מעולם האלכימיה כדי לתאר את תהליך היצירה של "מומיקס". אנחנו נעזרים במגוון אבזרים כדי ליצור דימויים חדשים, כמו שהאלכימאים נהגו לעשות בעת העתיקה כאשר שאפו ליצור זהב יש מאין. יש לנו את האמונה שביצירה החדשה נוכל ליצור זהב, לפחות למראית עין. רעיון המטמורפוזה מרתק אותי, לראות תופעות של טרנספורמציה בטבע או חיבור של תופעות אנושיות לאלמנטים מהטבע. כך נוכחתי שהמופע "אלכימיה" הוא מטאפורה לחלום על היכולת לעבור שינוי, כולל שינוי פנימי. כמו רבים אחרים לפני, ניסיתי ללמוד את רזי האלכימיה, כשמעבדת הניסיונות שלי היא הסטודיו.

בעת העתיקה האלכימיה עסקה בעיקר במציאת סוד החיים. כאז כן עתה אנשים פחדו למות או להזדקן ולאבד את כוחם. לאלכימיה של היום קוראים "גוגל" (…) הרפואה מחפשת תרופות מאריכות חיים, והכימיה, שבה כידוע אנחנו עוד משתמשים, צמחה מן האלכימיה של אז.

האלכימאי לא עובד לבדו. אנו עובדים עם אלמנטים מתוך ארבעת היסודות הקלאסיים (…) זה הקו המנחה שלי, ובו אני משתמש בחופשיות במופע. הכול מתחיל מתחת למים, הרקדנים יוצרים את האש, הם חשים את כוח המשיכה של האדמה ונאבקים בו, הם מתרוממים באוויר ויוצרים חיבור ויזואלי בין ארץ לשמיים.

בעבודתי אני מושפע מציור, ממוזיקה, מספרות ואפילו ממדע, וכשאני נמצא בניו יורק אני מנסה לעקוב ככל האפשר אחר ההתרחשויות השונות ולשאוב מהן השראה. כמו כן, אני נהנה להתבונן בטבע ובגנים. יצירות ספרותיות ספציפיות שהשפיעו עליי והותירו בי חותם הן המאמר של ארטו על אלכימיה בתיאטרון,"רוזה אלכימיה" של ייטס והספר של מירצ'ה אליאדה על אלכימיה שמאוד ריגש אותי. יש גם ספר עב כרס עם איורים יפים של מנלי פאלר הול שאני תמיד חוזר אליו, יש בו אפילו מתכונים ליצירת זהב. גם חיבוריו של קארל יונג (…) מעניינים מאוד, אך מכל אלה הספר שהלהיב אותי ביותר היה "המדריך השלם לאלכימיה לאידיוט".

על הלהקה – מומיקס

להקת המחול "מומיקס" מוכרת ואהודה ברחבי העולם ובישראל בזכות מופעים מרהיבים המשלבים יופי פיזי ודמיון עשיר, ובשל המיומנות והמקוריות של רקדניה בהדרכתו של מוזס פנדלטון. יצירות של פנדלטון ושותפתו סינתיה קווין שובצו בסרטי קולנוע רבים, וזכו להצלחה גדולה. הלהקה ייצגה את ארצות הברית באירועים ממלכתיים ובאירועי תרבות רבים, וזכתה בפרסים רבים ובהוקרה בינלאומית. "מומיקס" ממשיכה להפתיע ולרגש את הקהל בחמש יבשות כבר למעלה מ- 30 שנה.

 

שתפו את הפוסט!